الزام استفاده از ماسک در مجامع عمومی


الزام استفاده از ماسک در مجامع عمومی

استاندار تهران: کسانی که از زدن ماسک ممانعت کنند، از ورود آن‌ها به دستگاه‌های اداری و حمل و نقل عمومی جلوگیری می‌شود.

الزام استفاده از ماسک در مجامع عمومیبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما ‏به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری تهران، انوشیروان محسنی بندپی در حاشیه جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا با اشاره به افزایش میزان مبتلایان در استان تهران و ضمن درخواست از شهروندان جهت اجرایی شدن مصوبه الزام استفاده از ماسک در مجامع عمومی افزود: کسانی که از زدن ماسک ممانعت کنند ابتدا با برخورد‌های ارشادی و راهنمایی و در مرحله دوم از ورود آن‌ها به دستگاه‌های اداری و حمل و نقل عمومی اعم از مترو، اتوبوس و تاکسی جلوگیری می‌شود.
وی ادامه داد: هفته گذشته میزان مراجعه کنندگان، بستری شدگان و بیماران بخش ویژه در استان تهران افزایش داشته است و متاسفانه رعایت نکردن فاصله گذاری در استان تشدید شده است.
استاندار تهران درباره علت کاهش فاصله گذاری اجتماعی گفت: دستگاه‌های متولی امر، اتحادیه‌ها و برخی از صنوف که مقرر بود جهت بازگشایی همکاری داشته باشند، در عمل همکاری موثری را شاهد نبودیم و به همین دلیل میزان فاصله گذاری اجتماعی در کلانشهر تهران با افت شدیدی همراه شد که نتیجه آن گسترش انتقال شیوع بیماری کرونا بود.
بندپی تاکید کرد: پیشنهاد مشخص ستاد کرونا استان مبنی بر این است که کسانی که در محیط‌های جمعی و بیرون از منزل هستند حتماً با توجه به الزام استفاده از ماسک از ۱۵ تیرماه به اجرایی شدن این مصوبه کمک کنند.
وی گفت: از همه شهروندان و متولیان امر درخواست می‌شود در اجرایی کردن این دستورالعمل همکاری لازم را داشته باشند تا زمینه قطع انتقال چرخه ویروس کرونا فراهم شود.

بهره برداری ۲ هزار و ۶۶۰ تخت بیمارستانی تا پایان سال
استاندار تهران با اشاره به دستور رئیس جمهور مبنی بر تزریق مالی جهت اتمام بیمارستان‌ها از بهره برداری ۲۶۶۰ تخت بیمارستانی تا پایان سال در استان خبر داد.
انوشیروان محسنی بندپی در حاشیه جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا در مورد سامانه ردیابی افراد مبتلا به کرونا افزود: گزارش‌ها به صورت روزانه از افرادی که تست از آن‌ها گرفته و مثبت شده است به استانداری اعلام می‌شود که بلافاصله به دستگاه‌های اجرایی اطلاع رسانی می‌شود تا نسبت به حضور نیافتن این افراد و قرنطینه آن‌ها اقدام شود.
وی با اشاره به ایجاد تخت‌های جدید بیمارستانی در استان تهران ادامه داد: تهران و شهرستان‌های استان از کمبود تخت بیمارستانی رنج می‌برند و مشکلاتی در این زمینه دارند، البته اقداماتی در زمینه گسترش تخت‌های بیمارستانی در سراسر استان شکل گرفته است.
استاندار تهران در مورد میزان افزایش تخت‌های بیمارستانی گفت: مهدی کلینیک برای اولین بار با هزار تخت بیمارستانی، بیمارستان شهدای تجریش با پیشرفت ۷۰ درصدی و حدود ۷۰۰ تخت، فیروزآبادی ری با ۳۲۰ تخت، بیمارستان‌های ملارد و قدس هر کدام با ۱۶۰ تخت و بیمارستان شهریار با ۳۲۰ تخت بیمارستانی نیازمند تزریق اعتبار هستند.
محسنی بندپی گفت: با توجه به دستور رئیس جمهور دستور مبنی بر سرعت بخشیدن به اتمام پروژه‌ها و تزریق مالی از سوی سازمان برنامه و بودجه، این بیمارستان‌ها تا پایان سال ۹۹ افتتاح و بهره‌برداری می‌رسند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟