با ما به استقبال NBA بیایید


با ما به استقبال NBA بیایید

به بهانه از سرگیری مجدد مسابقات NBA، به بررسی وضعیت تیم ها می پردازیم.

طرفداری - سروش امدادی / ۳۰ جولای ۲۰۲۰ مصادف با ۹ مرداد ۱۳۹۹، اتحادیه بسکتبال حرفه ای آمریکا بازی های باقی مانده NBA را در شهر اورلاندو در حباب دیزنی با ۲۲ تیم برگزار می کند. این تیم ها شامل ۱۳ تیم از کنفرانس غرب و ۹ تیم از کنفرانس شرق است که هر کدام باید با انجام هشت بازی رده بندی نهایی رقابت های این فصل را مشخص کنند.

در فاصله کمتر از یک ماه تا آغاز این بازی های متمرکز به بررسی این تیم ها می پردازیم.

جدال برای کسب بهترین رتبه:

میلواکی باکس
رتبه در کنفرانس شرق: ۱
رتبه در کل: ۱
رکورد: ۱۲/۵۳
آل استار: کریس میدلتون و یانیس آنتتکومپو
آنتتکومپو، MVP فصل گذشته عامل اصلی موفقیت تیم بوده است. او بیشترین میانگین امتیاز، ریباند و اسیست را در تیم خود دارد (۲۹ امتیاز، ۱۳.۷ ریباند و ۴.۹ اسیست) همچنین کریس میدلتون امسال دومین تجربه آل استار خود را داشت. او یکی از بهترین کمک های ممکن برای یانیس بوده به شکلی که با در اختیار داشتن توپ در زمانی کم بیشترین تاثیر را داشته. باکس، در اواسط فصل ۱۸ بازی پشت سر هم را با برد پشت سر گذاشت و همچنین تیم قدرتمند کلیپرز را سوییپ کرد. بدون شک آنها یکی از اصلی ترین شانس های قهرمانی هستند.

لس آنجلس لیکرز
رتبه در کنفرانس غرب: ۱
رتبه در کل: ۲
رکورد: ۱۴/۴۹
آل استار: لبران جیمز و آنتونی دیویس
آنها پس از بستن قراردادی ۴ ساله ۱۵۴ میلیون دلاری با لبران جیمز در سال ۲۰۱۸، آنتونی دیویس را نیز در تابستان گذشته جذب کردند. کینگ جیمز بهترین میانگین اسیست را در کل لیگ دارد. همچنین او ۱۳ تریپل دبل در کل فصل به دست آورده. آنتونی دیویس هم بهترین امتیاز آور تیم است. دیویس میتواند سه امتیازی بزند، ریباند، یا دفاع کند و همچنین توپ را در اختیار داشته باشد. فرانک ووگل، مربی تیم، معمولا تمرکز بیشتری روی دفاع دارد و دفاع تیم را قوی تر کرده و رول پلیر های گوناگون مانند کایل کوزما، دنی گرین و دوایت هووارد نیز به لیکرز کمک می کنند.

تورنتو رپترز
رتبه در کنفرانس شرق: ۲
رتبه در کل: ۳
رکورد: ۱۸/۴۶
آل استار: کایل لوری و پاسکال سیاکام
بعد از رفتن کوای لنارد به کلیپرز، به نظر نمی رسید که آنها بتوانند جزء تیم های مدعی باشند اما آنها هنوز در کورس قهرمانی هستند. آنها مثل تیم های کنفرانس غرب ستاره محور نیستند. آنها مانند تیم دیترویت ۲۰۰۴ تیمی کار می کنند.سرج ایباکا یک استرچ فروارد خوب و همچنین یک مدافع عالی است به شکلی که در اوایل کریرش دو بار بیشترین میانگین بلاک لیگ را داشت.فرد ون ولیت که با اینکه درفت نشد اما ابتدا قراردادی ۱۰ روزه با رپترز بست و رفته رفته پیشرفت کرد و هم اکنون یکی از تاثیر گذار ترین بازیکنان تیم است.پاسکال سیاکام هم در فصل گذشته جایزه بیشترین پیشرفت سال را گرفت و امسال اولین تجربه آل استار خود را داشت. کایل لوری هم همچنان یک آل استار است. اما نقطه ضعف آنها در پلی آف میتواند نداشتن یک رهبر خوب باشد.

لس آنجلس کلیپرز
رتبه در کنفرانس غرب: ۲
رتبه در کل: ۴
رکورد: ۲۰/۴۴
آل استار: کوای لنارد
آنها از مهمترین تابستان تاریخ تیم خود عبور کردند و حاصل آن کوای لنرد و پال جرج بود. کوای لنارد ۲ بار بازیکن دفاعی سال و ۲ بار MVP فینال بوده. داک ریورز در طول فصل ترجیح داده بود که به او فشار نیاورد و چندین بازی به او استراحت داد. پال جرج در بیشتر فصل با مصدومیت رو به رو بوده اما وقتی بازی میکرد بسیار افیشنت ظاهر میشد و میانگین امتیاز ۲۱ امتیاز را داشت. آنها بهترین نیمکت NBA را با حضور لو ویلیامز و مانترز هرل دارند که هر دو آنها برای گرفتن جایزه بهترین بازیکن ششم با هم رقابت می کنند. مربی آنها هم داک ریورز است که ۷ سال مربی این تیم بوده و سال ۲۰۰۸ تیم بوستون سلتیکس را به قهرمانی رسانده. به این ترتیب آنها جزئی از تیم هایی هستند که می توانند در فینال حضور داشته باشند.

بوستون سلتیکس
رتبه در کنفرانس شرق: ۳
رتبه در کل: ۵
رکورد: ۲۱/۴۳
آل استار: کمبا واکر و جیسون تیتم
بوستون در این فصل برای قهرمانی هجدهم خود تلاش می کند. آنها در تابستان توانستند کمبا واکر را به جای کایری اروینگ به تیم بیاورند. در نتیجه آنها در تیم خودشان سه نفر را دارند که هر بازی میتوانند بالای ۲۰ آورند. کمبا واکر بازیکنی بسیار تاثیر گذار و همچنین لیدری عالی در زمین و همچنین خارج از زمین بوده و توانسته بازیکنان جوانی مثل تیتم ۲۲ ساله و براون ۲۳ ساله را بهتر کند به شکلی که هر دو آنها نیز بالای ۲۰ امتیاز میانگین دارند. همچنین گوردن هیوارد هم برای تیم یک وینگ ارزشمند است که در این فصل به راحتی امتیاز می آورد و توانایی پاس خود را هم بالاتر برده. آنها مارکوس اسمارت را هم در ترکیب خود دارند که به همراه جیلون براون در فصل قبل جزئی از All NBA Defensive team بوده است.

دنور ناگتس
رتبه در کنفرانس غرب: ۳
رتبه در کل: ۶
رکورد: ۲۲/۴۳
آل استار: نیکولا یوکیچ
بار دیگر آنها یکی از تیم های برتر NBA هستند. ستاره آنها نیکولا یوکیچ تیم را به خوبی رهبری کرده و در اسیست و امتیاز و ریباند لیدر تیم است. او بدون شک یکی از با مهارت ترین سنتر هایی است که NBA تا به حال به خود دیده. همچنین او در زمان قرنطینه توانسته بدن خود را آماده تر کند. آنها رول پلیر های خوبی مثل پال میلسپ، ویل بارتون، پورتر جونیور و جمال مری دارند اما برای قهرمانی نیاز به یک ستاره دیگر برای کمک به جوکر دارند.

یوتا جز
رتبه در کنفرانس غرب: ۴
رتبه در کل: ۷
رکورد: ۲۳/۴۱
آل استار: داناوان میچل و رودی گوبر
یوتا در نیمه دوم فصل بسیار خوب ظاهر شد به طوری که در ۴۰ بازی آخر خود رکورد ۲۸ برد به دست آوردند. گرچه بویان باگدانوویچ که میانگین ۲۰ امتیاز را داشت و بازر بیتر مقابل راکتس را زد، مصدومیتی در ناحیه مچ دست چپ دارد که حضورش در دیزنی در هاله ابهام است.با این حال اسکورر اصلی آنها داناوان میچل است. آنها رودی گوبر که دو بار بازیکن دفاعی برتر سال شده را در اختیار دارند اما به نظر می رسد بعد از مبتلا شدن میچل به کرونا توسط گوبر، رابطه او با گوبر خوب نیست.

میامی هیت
رتبه در کنفرانس شرق: ۴
رتبه در کل: ۸
رکورد: ۲۴/۴۱
آل استار: جیمی باتلر و بم آدبایو
نسلی جدید و با استعداد در ساحل شرقی. بازیکنان جوانی مثل تایلر هیرو، کندریک نان و بم آدبایو فقط فرد با تجربه ای مانند جیمی باتلر را نیاز داشتند تا پلی آفی شوند. وقتی NBA متوقف شد آنها بهترین فیلد گل سه امتیازی تیمی را با ۳۸ درصد داشتند. همچنین آدبایو یکی از بخت های دریافت جایزه بازیکن دفاعی سال است و جیمی باتلر هم مدافعی خوب در برابر هر گارد یا اسمال فرواردی است. هیرو و دانکن رابینسون نیز میانگین بالای ۴۰ درصد در سه امتیازی دارند.

هیوستون راکتس
رتبه در کنفرانس غرب: ۴
رتبه در کل: ۹
رکورد: ۲۴/۴۰
آل استار: راسل وستبروک و جیمز هاردن
به گفته استفن ای اسمیت، کارشناس ESPN راکتس می تواند هر تیمی را شکست دهد یا به هر تیمی ببازد. به همین خاطر نمیتوان فهمید که در هر بازی چگونه عمل می کنند.اما متوقف شدن لیگ بسیار به نفع ستارگان آنها شد که بیشتر از ۳۰ دقیقه هر مسابقه بازی می کردند.بعد از آمدن وستبروک به هیوستون، تیم تلاش کرد تا بازیکنانی را بیاورد که به او و هاردن کمک کند. در اصل بازیکنانی با قدرت سه امتیازی زدن. در نتیجه آنها کلینت کپلا را در یک ترید چند جانبه به هاکس فرستادند و رابرت کاوینگتون را از ولوز دریافت کردند تا فضا برای درایو وستبروک باز شود در نتیجه مایک دی آنتونی ترکیب اسمال بال را امتحان کرد. از طرفی جیمز هاردن با اختلاف بیشترین میانگین امتیاز را در کل لیگ دارد (۳۴ امتیاز) و در تعداد استیل هم سوم است. او در قرنطینه تا حدی وزن خود را کاهش داده است تا مشکل عملکرد بدش در کوارتر چهار و پلی آف به خاطر خستگی را حل کند.اما باید دید که رقبا چه عکس العملی در برابر اسمال بال نشان می دهند.

اوکلاهاما سیتی تاندرز
رتبه در کنفرانس غرب: ۵
رتبه در کل: ۱۰
رکورد: ۲۴/۴۰
آل استار: کریس پال
شاید بسیاری فکر میکردند با رفتن پال جرج و راسل وستبروک، دیگر OKC وارد یک پروسه ریبیلد شده اما بازیکنانی که در ترید ها گرفتند به آنها کمک زیادی کرده است. بازیکنان تاندرز اکثرا بازیکنانی آف بال هستند مانند دنیلو گالناری و استیون آدامز. و همچنین دنیس شرودر پوینت گارد آلمانی که یکی از شانس های دریافت جایزه بازیکن ششم سال است، در نیمکت به آنها کمک می کند. در نتیجه با یک پوینت گارد با قدرت رهبری بالا مانند کریس پال تیم تا به اینجا موفق بوده و یک تیم پلی آفی به حساب می آید.

ایندیانا پیسرز
رتبه در کنفرانس شرق: ۵
رتبه در کل: ۱۱
رکورد: ۲۶/۳۹
آل استار: دومانتس سابونس
پیسرز تیمی است که با خوب دفاع کردن بازی ها را می برد.با بازیکنانی مثل مایلز ترنر، مالکوم براگدون و در آخرین بازی ها ویکتور اولودیپو. اما تیم آنها در حمله با چرخش توپ امتیاز می گیرد. بهترین بازیکن آنها در این فصل دومانتس سابونس ، پسر آرویداس سابونس بوده که برای اولین بار آل استار شد.

فیلادلفیا سونی سیکسرز
رتبه در کنفرانس شرق: ۶
رتبه در کل: ۱۲
رکورد: ۲۶/۳۹
آل استار: بن سیمنز و جوئل امبید
سیکسرز یکی از بلند قد ترین تیم های NBA است به شکلی که همه بازیکنان استارتر آن بالای ۱۹۸ سانتی متر قد دارند در نتیجه دفاع برای آنها آسان است. توبایس هریس و ال هورفورد هم بعد از تریدشان به فیلادلفیا افت شدیدی کردند در نتیجه، موفق شدن سیکسرز در پلی آف به آل استار هایش،بن سیمنز و جوئل امبید بستگی دارد. بن سیمنز تا به اینجا میانگین ۱۶ امتیاز و ۲.۱ استیل را داشته که بیشترین میانگین استیل در کل لیگ است و امبید هم بدون شک جزء ده بازیکن برتر این فصل بوده است. اگر آنها بتوانند در چرخش توپ از هریس و هورفورد استفاده کنند میتوانند جزئی از تیم های فینال باشند.

دالاس موریکس
رتبه در کنفرانس غرب:۷
رتبه در کل: ۱۳
رکورد ۲۷_۴۰
آل استار:لوکا دانچیچ
زوج اروپایی تاکنون توانسته اند در جمع هشت تیم برتر کنفرانس غرب قرار بیگرند و همچنین لوکا دانچیچ توانسته در این فصل ۱۴ تریپل دبل را به ثبت برساند.جزء دوم زوج اروپایی یعنی کریستاپس پورزینگس پس از آنکه فصل قبل را به خاطر مصدومیت ACL از دست داد، به مورکس ترید شد و این فصل به خوبی به فرم خوب خود بازگشت و میانگین ۱۹ امتیاز و ۹.۵ ریباند را دارد.همچنین مورکس بیشتر از هر تیم دیگری اقدام به پرتاب سه امتیازی می کند.

جدال بر سر رتبه هشتم غرب

ممفیس گریزلیز
رتبه در کنفرانس غرب: ۸
رتبه در کل: ۱۴
آل استار: صفر
خرس های ممفیس یکی از بزرگترین پدیده های فصل بود که قبل از متوقف شدن بازی ها، به عنوان تیم پلی آفی از کنفرانس غرب محسوب می شدند که دلیل آن چیزی نبود جز استعداد بازیکنان جوان مانند جا مورانت که با مصدومیت زایان ویلیامسون شانس زیادی در کسب جایزه روکی سال دارد.او با ۱۷.۶ امتیاز و ۶.۹ اسیست لیدر تیم خود در امتیازگیری و بازی سازی است. جرن جکسون جونیور هم دومین فصل خودش را در NBA با ۱۷ امتیاز و ۴۰ درصد فیلد گل سه امتیازی میگذراند.همچنین یونس ولنجونس در سنتر، به خوبی میتواند مشکل ریباند تیم را حل کند به شکلی که در یک بازی ۲۲ ریباند گرفت.

پورتلند تریل بلیزرز
رتبه در کنفرانس غرب: ۹
رتبه در کل: ۱۶
رکورد: ۳۷/۲۹
آل استار: دیمین لیلارد
بلیزرز یکی از بهترین تیم های حمله است با حظور سی جی مک کالم، کارملو آنتونی و دیمین لیلارد اما بزرگترین مشکل آنها در دفاع و ریباند است که حتی با حسن وایتساید هم رفع نشده به شکلی که آنها در هر بازی ۱۱ ریباند حمله به تیم مقابل می دهند.آنها ۳.۵ بازی از ممفیس گریزلیز، آخرین تیم پلی آفی عقب هستند که باید این اختلاف را در دیزنی لند جبران کنند.

نیواورلانز پلیکانز
رتبه در کنفرانس غرب: ۱۰
رتبه در کل: ۱۸
رکورد: ۳۶/۲۸
آل استار: براندون اینگروم
پلیکانز سرشار از استعداد های جوان است. کسانی مثل زایان ویلیامسون ، براندون اینگروم و لانزو بال اما به خاطر مصدومیت، فصل آنطور که می خواستند پیش نرفت. بال، اینگرام و هالیدی حداقل ۸ بازی و زایان ویلیامسون ۴۱ بازی را به خاطر مصدومیت از دست دادند اما در دیزنی همگی سالم خواهند بود و تلاش میکنند تا ۳.۵ بازی اختلاف خود با ممفیس را کم کنند و به پلی آف بروند.

ساکرامنتو کینگز
رتبه در کنفرانس غرب: ۱۱
رتبه در کل: ۱۹
رکورد: ۳۶/۲۸
آل استار: صفر
تمام قدرت کینگز در بک کورت آن است. دی آرون فاکس گاردی سرعتی و امتیاز آور است که با ۲۰ امتیاز بهترین امتیازگیر تیم است اما در پست شوتینگ گارد بادی هیلد نیز میانگین ۱۹.۸ امتیاز را دارد که با قدرت سه امتیازی بالای خود مدافعان را به خود نزدیک و فضا را برای نفوذ دیگران بازی می کند. آنها رکوردی برابر با پلیکانز و یک باخت بیشتر از تریل بلیزرز دارند. آنها نیز ۳.۵ بازی از ممفیس عقب هستند و در ۸ بازی دیزنی برای پلی آف می جنگند.

سن آنتونیو اسپرز
رتبه در کنفرانس غرب: ۱۱
رتبه در کل: ۲۰
رکورد: ۳۶/۲۷
آل استار: صفر
اسپرز این فصل را با ۸ باخت متناوب شروع کرد. آنها در فصل قبل رکورد بیشترین فصل های متناوب راه یافتن به پلی آف را با ۲۲ فصل داشتند و حال گرگ پاپوویچ تلاش می کند که آن را به ۲۳ فصل برساند. ستاره های این تیم کسانی مانند دمار دروزن، دمارکوس آلدریج و پتی میلز هستند که بسیار افیشنت ظاهر شدند. آنها یک بازی کمتر از رقبا خود برای گرفتن رتبه هشتم غرب انجام داده اند. گرگ پاپوویچ تمام قدرت خود را برای گرفتن رتبه هشتم می گذارد.

فینیکس سانز
رتبه در کنفرانس غرب: ۱۳
رتبه در کل: ۲۱
رکورد: ۳۹/۲۶
آل استار: دوین بوکر
آنها تیمی کم تجربه هستند و در اوایل فصل بسیار خوب ظاهر شدند اما تعداد باخت هایشان بیشتر و بیشتر شد.کار آنها از سه تیم قبل خود سخت تر است اما با استعدادی که در تیم خود دارند هر چیزی ممکن است. دی آندره ایتون سنتری که دومین سالش را می گذارند میانگین دبل دبل (۱۹ امتیار و ۱۲ ریباند) دارد و بوکر در این فصل جزء ده امتیاز گیر برتر کل لیگ بوده و در دقت پرتاب آزاد دوم است (۹۱.۹ درصد). ریکی روبیو هم یکی از بهترین پاسور های لیگ است. این پوینت گارد اسپانیایی در این فصل ۹ اسیست در بازی می دهد.با این تعداد بازیکن با استعداد آنها توانایی بازگشت را دارند.

جنگ برای پلی آف در شرق

بروکلین نتس
رتبه. کنفرانس شرق:۷
رتبه در کل: ۱۵
آل استار: صفر
پس از آنکه نتس در تابستان کوین دورانت، کایری اروینگ و دی آندره جردن را جذب کرد، به نظر می رسید که آنها یکی از مدعیان اصلی قهرمانی باشند. اما با ادامه دار شدن مصدومیت دورنت و مصدوم شدن کایری در اواسط فصل، کمی از هواداران نتس نا امید شدند اما اسپنسر دینویدی تیم را هدایت کرد و آنها هنوز جزء ۸ تیم برتر کنفرانس شرق هستند. دینویدی میانگین ۲۰.۶ امتیاز و ۶.۸ اسیست را داشت.

اورلاندو مجیک
رتبه در کنفرانس شرق: ۸
رتبه در کل: ۱۶
رکورد:۳۵_۳۰
آل استار: صفر
آنها رتبه هشتم خود را با دفاع خوب به دست آوردند به صورتی که هر بازی به طور متوسط ۱۴ ترن اور برای حریف ایجاد می کنند.آنها میتوانند در بهترین سطح ، بدون خطا دفاع کنند.اما یکی از بهترین بازیکنان دفاعی آنها جاناتان آیزیاک به خاطر مصدومیت نمیتواند آنها را در دیزنی
همراهی کند.

واشینگتون ویزاردز
رتبه در کنفرانس شرق:۹
رتبه در کل: ۲۲
رکورد:۴۰_۲۴
آل استار: صفر
آنها به عنوان آخرین تیم به حباب دیزنی می روند.با غیبت جان وال بردلی بیل مجبور بود تا تمام بار تیم را به دوش خودش بکشد و بسیار خوب عمل کرده.او میانگین ۳۰ امتیاز در بازی را دارد که فقط از جیمز هاردن کمتر است.او بیشترین میانگین اسیست تیم خود را نیز دارد (۶.۱) .تیم ویزاردز مشکلی در امتیازگیری ندارد و تنها مشکلش در دفاع است به شکلی که در یک بازی مقابل هیوستون راکتس ۱۵۸ امتیاز آوردند ولی ۱۵۹ امتیاز هم به تیم واگذار کردند. ایان ماهیمی و دیویس برتانز مدافعان خوبی هستند اما به تنها کاری نمیتوانند انجام دهند.پس استراتژی آنها برای پلی آف تمرکز بر روی دفاع خواهد بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پروفایل اردیبهشت | 50 عکس نوشته اردیبهشت ماهی + خصوصیات متولدین اردیبهشت