240 مجوز صنایع‌دستی در چهارمحال و بختیاری صادر و تمدید شد


240 مجوز صنایع‌دستی در چهارمحال و بختیاری صادر و تمدید شد

شهرکرد- ایرنا- معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری گفت: در سه ماهه نخست سال‌جاری 240 فقره مجوز فعالیت در این استان صادر و یا تمدید شده است.

مهرداد رئیسی روز شنبه به خبرنگاران چهارمحال و بختیاری تأکید کرد: از این تعداد ۱۶۵ فقره مجوز صادر و ۷۵ فقره تمدید شده است.

وی افزود: بیشترین صدور مجوز تولید صنایع‌دستی در سه ماهه نخست سال‌جاری با ۱۲۳ فقره مربوط به پروانه تولید انفرادی بوده است.

رئیسی تصریح کرد: این مجوزها در رشته‌های گلیم‌بافی، لباس‌های محلی، سرمه‌دوزی، نمد، خاتم‌کاری، حجاری سنگ، فیروزه‌کوبی و قلم‌زنی صادر شده است.

وی یادآور شد: احیای صنایع‌دستی "سفره‌بافی" به‌عنوان یکی از رشته‌های قدیمی در حال منسوخ شدن شهرستان لردگان جزو برنامه‌های اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان در سال‌جاری قرار دارد.

رئیسی اظهار داشت: در این راستا دوره‌های آموزشی برای متقاضیان و علاقه‌مندان به سفره‌بافی در شهرستان لردگان برگزار خواهد شد.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری افزون‌بر ۱۲ هزار هنرمند صنایع‌دستی دارد که از این تعداد پنج هزار و ۵۰۰ نفر در فصل‌های مخلتف سال فعالیت می‌کنند.

هم‌اکنون ۵۲ رشته صنایع‌دستی شهری، روستایی و عشایری در چهارمحال و بختیاری وجود دارد.

بافته‌های‌داری مانند فرش‌بافی، گلیم‌بافی، جاجیم‌بافی و قالی‌بافی، چوقابافی، نمدمالی، کلاه‌مالی، گیوه‌دوزی، سرمه‌دوزی، منبت‌کاری، سفال‌گری، خورجین‌بافی، بافت سیاه‌چادر، قفل‌سازی، حجاری، گره‌چینی، احجام فلزی، خاتم و مشتقات آن‌ها از مهمترین صنایع‌دستی شهری، روستایی و عشایری چهارمحال و بختیاری است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چهارمحال و بختیاری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟