خیانت امارات به ملت فلسطین


ایدی کوهن به نقل از یک اافسر سابق اطلاعات نظامی رژیم صهیونیستی فاش کرد امارات از ده سال قبل با اسرائیل رابطه داشته است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از تلویزیون آی ۲۴ یک افسر سابق دستگاه اطلاعات نظامی رژیم صهیونیستی (امان) عادی سازی روابط امارات با این رژیم را مسئله تازه‌ای ندانست و گفت دو طرف از ده سال قبل با یکدیگر تعامل دارند.

رسانه‌های اسرائیلی از امضای توافقنامه‌ای میان شرکت صنایع هوایی اسرائیل با شرکت اماراتی مجموعه ۴۲ (Group۴۲) خبر دادند. گفته می‌شود این دو شرکت در یافتن راهی برای جلوگیری از انتشار ویروس کرونا همکاری خواهند کرد. مدیر شرکت اسرائیلی خشنودی خود را از امضای قرارداد با کسانی که شریکان اسرائیل در ابوظبی خواند ابراز داشت.
رادیو اسرائیل اعلام کرد شرکت‌های اسرائیلی طرف قرارداد شرکت صنایع فضایی و شرکت تسلیحاتی رافائل بوده اند.
ایدی کوهن تحلیلگر سیاسی اسرائیلی در مورد این توافق گفت: این دو شرکت شبه رسمی هستند. این توافق در واقع خروج از مرحله عادی سازی مخفی و ورود به عادی سازی آشکار است. اگر عربستان نبود تاکنون اسرائیل و امارات به تبادل سفیر هم مباردت کرده بودند. امارات از ده سال قبل در چارچوب عادی سازی روابط با اسرائیل گام بر می‌دارد. شرکت‌های اسرائیلی زیادی در ابوظبی و دبی فعالیت دارند و تجارت اقتصادی و تسلیحاتی میان اسرائیل و امارات از قبل وجود داشته است. طی سه سال اخیر همه وزرای اسرائیل از دبی دیدن کرده اند و حتی سرود ملی اسرائیل در امارات نواخته شده است.
باید بین سیاست و بیانیه‌ها و عملکرد تفاوت قائل شد. امارات طرح الحاق کرانه باختری را به شدت محکوم کرد، اما این یک نمایش برای مصرف داخلی است. عادی سازی هم در پشت پرده و هم آشکارا ادامه دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود همه آهنگ های ارسان ار