شماره 82 فصلنامه اثر منتشر شد


شماره 82 فصلنامه اثر منتشر شد

شماره 82 فصلنامه علمی فنی هنری اثر حاوی 7 مقاله تخصصی توسط پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری چاپ و منتشر شد.

شماره 82 فصلنامه اثر منتشر شدبه گزارش خبرنگار حوزه میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی گروه علمی فرهنگی و هنری خبرگزاری صدا و سیما؛ نشریه علمی، فنی و هنری اثر فصلنامه‌ای با درجه علمی- ترویجی به صاحب امتیازی پژوهشگاه است که با هدف بازتاب دستاورد‌های علمی و پژوهشی در زمینه مطالعات شهرسازی، معماری، مرمت و حوزه‌های وابسته به آن‌ها در حوزه هنر و تمدن ایرانی منتشر می‌شود.
محوطه قلابانگ ۱، هفت هزار سال پیشینه سکونت انسان در بیجار گروس، حمید امان اللهی، مستند سازی کالبدی و کارکردی خانه تاریخی الفت، آزاده حریری، مریم قاسمی سیچانی و بهنام پدرام،راهکار‌های مدیریتی برای حمایت از حقوق مالکیت فکری در موزه‌ها، زهرا شاکری و یاسمن جعفر پور، معرفی و تحلیل دو سند تاریخی درباره توسعه تهران ناصری، فریده کلهر، شناخت مسجد - مدرسه رحیم خان بر اساس اسناد توصیفی، تصویری و تاریخ شفاهی، نگار کورنگی و نیما، ولی بیگ، کوشک ناژوان اصفهان؛ تکنیک ساخت و تجربه‌ای در سبک سازی سازه، ناهید هلاکوئی و رضا رحیم نیا، تازه‌های کتاب و مجله کتابخانه پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری، معصومه ازقندی و ستاره اسحق تیموری مقالاتی است که در این شماره از فصلنامه اثر به چاپ رسیده است.
در مقاله مستند سازی کالبدی و کارکردی خانه تاریخی الفت آمده است: میراث معماری مسکونی ایران از تنوع و کثرت بیش تری نسبت به سایر گونه‌های معماری برخوردار است. توسعه مدرن شهر‌های تاریخی باعث تخریب و تغییراتی در کالبد خانه‌های تاریخی شده است. خانه الفت یکی از گونه‌های معماری مسکونی ایرانی است که با وجود ارزش‌های کالبدی، دارای شناسه‌های فراکالبدی بی نظیری بوده و این پژوهش در پی پاسخگویی به چگونگی ساختار کالبد و کارکرد خانه الفت به منظور مستند سازی آن بر اساس مصاحبه‌های شفاهی و آرشیو‌های شخصی و دولتی است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اعدام برای کارگردان شیطان صفت / 2 دختر هنرجو را در تله شوم خود انداخت + جزییات