2 هزار و 500 اصله درخت ارتفاعات کوه شب لارستان در آتش سوخت


2 هزار و 500 اصله درخت ارتفاعات کوه شب لارستان در آتش سوخت

لارستان- ایرنا- مدیرحفاظت محیط زیست شهرستان لارستان گفت: بر اثر وقوع آتش سوزهای اخیر در تیرماه 99 در ارتفاعات کوه شب مرز بین هرمزگان و فارس حدود 2 هزار و 500 اصله درخت بنه و کیکم و بیش از 30 هکتار عرصه مرتعی در مرز لارستان سوخت.

خدانظر انصاری شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: همچنین زیستگاه برخی گونه های جانوری و پرندگان همچون کل و بز کوهی و کبک، عقاب، شاهین و تیهو نیز در اثر وقوع این آتش سوزی ها تخریب شد.

وی با بیان اینکه ارتفاعات کوه شب در مرز بین هرمزگان و فارس از تیرماه سال جاری دچار چند فقره آتش سوزی شده بود، گفت: شدیدترین و طولانی ترین آن دوم تیرماه بود که به دلیل وزش شدید باد و پیش روی آتش به سوی ارتفاعات و قله کوه حدود چهار روز طول کشید.

انصاری میزان عرصه های مناطق حفاظت شده در شهرستان لارستان را حدود ۲۰۰ هکتار ذکر کرد .

این منطقه حفاظت شده زیستگاه جانورانی مانند آهو، بزکوهی، روباه، خوک، کفتار، شغال، جوجه‌تیغی، خرگوش و پرندگانی مانند کبک، عقاب، شاهین، تیهو، فاخته و بلبل است.

کوه شب با ارتفاع حدود ۲ هزار و ۸۸۸ متر از سطح دریا یکی از بلندترین کوه‌های جنوب ایران محسوب می‌شود و در مرز استان‌های فارس و هرمزگان بین روستای هرمود مهرخویی و شهر رویدر واقع است.

شهرستان لارستان در استان فارس در حد فاصل شهرستان‌های داراب، زرین‌دشت، جهرم، قیر و کارزین، خنج، اوز، گراش و لامرد قرار دارد و در شرق و جنوب با حاجی‌آباد، بندرعباس و بستک در استان هرمزگان همجوار است.

این شهرستان با جمعیتی حدود ۲۳۰ هزا نفر در فاصله ۳۸۰ کیلومتری جنوب شرقی شیراز واقع است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پروفایل اردیبهشت | 50 عکس نوشته اردیبهشت ماهی + خصوصیات متولدین اردیبهشت