شاعر شهر بابکی کتاب تازه چاپ شده اش را به کادر درمانی هدیه داد


شاعر شهر بابکی کتاب تازه چاپ شده اش را به کادر درمانی هدیه داد

کرمان – ایرنا - شاعر پرذوق شهر بابک استان کرمان کتاب شعر تازه منتشر شده شور کلمات خود که چندین قطعه از رباعی های آن را در وصف تلاش طلایه داران مبارزه با ویروس کرونا سروده به کادر درمانی این شهرستان اهدا کرد.

ماه هاست که جهان درگیر ویروس کروناست و این بیماری به شدت مسری، به عنوان بدترین دشمن بشریت شناخته شده است و در این میان کادرهای درمانی بیش از همه با آن گلاویز شده و سعی در مهار آن دارند.

قریب به پنج ماه است که ایران با دشمنی هزار چهره دست و پنجه نرم می کند، دشمنی که به هیچکس و هیچ جایگاهی رحم نمی کند و حد و مرزی را نمی شناسد.

با آمدن کرونا بار دیگر جلوه ای از مجاهدت های ایرانیان در ۸ سال دفاع مقدس تداعی می شود، اما این بار به جای لباس های خاکی و پشت خاکریزها، با جامه های سپید و در بیمارستان ها و مراکز درمانی، فرشته وار به مصاف این دشمن جهانی رفته اند.

عزیزانی که علی رغم همه خطرات و سختی های طاقت فرسایی که رهاورد کروناست، به پای قسم خود مانده اند، این دشواری ها را به جان می خرند و و لحظه ای از تلاش خود را دریغ نمی کنند.

فداکاری های کادر درمان در ایران بیش از سایر کشورهای دنیا بر سر زبان ها افتاده، همان هایی که بدون هیچ چشمداشتی و با جان و دل وارد این عرصه شده اند و مدت ها دور از خانواده و عزیزانشان، با تلاش شبانه‌روزی خود در کنار هم، دادرس راستینی بر بالین بیماران شده‌اند و تصاویری بی بدیل خلق کرده اند.

در این میان هر کس به هر طریقی سعی در تلافی زحمات توان فرسای کادر درمان دارد تا علاوه بر دلگرم شدن ایثارگران این عرصه، گوشه ای از تقلای این جهادگران که در ذهن ها ثبت شده را جبران کند.

اهدای "شور کلمات "

شاعر شهر بابکی کتاب تازه چاپ شده اش را به کادر درمانی هدیه داد

افسر فاضلی شاعر خوش ذوق شهر بابکی نیز برای قدردانی از کوشش پرسنل تلاشگر درمانی در شهربابک، کتاب تازه به چاپ رسیده خود با عنوان "شور کلمات" را به این عزیزان اهدا کرده است.

فاضلی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، گفت: این کتاب یک مجموعه شعر شامل ۱۶۴ رباعی است که به تازگی توسط انتشارات فصل پنجم به چاپ رسیده و به مدافعان سلامت تقدیم شده است.

وی افزود: از آنجا که قدرشناسی در فرهنگ ما مسلمانان و ایرانیان جایگاه خاصی دارد، وظیفه خود دانستم تا مراتب سپاس خود را از پزشکان، پرستاران و کادر بهداشتی که برای سلامت جامعه مجاهدت می کنند را با اهدای این کتاب اعلام دارم.

فاضلی با اشاره به اینکه قصد داشتم به سهم خود نقش ناچیزی در تشکر از این عزیزان داشته باشم، تصریح کرد: به همین منظور با حضور در جمع گرم و صمیمی این بزرگواران، به نیابت از همه مدافعان سلامت کشور، کتاب جدید خود را به پزشکان، پرستاران و پرسنل خدوم بیمارستان ولیعصر(عج) شهربابک تقدیم کردم و امیدوارم این پیشکش کوچک فرهنگی را بپذیرند.

این شاعر شهربابکی یادآور شد: تاکنون ۲۵ عنوان کتاب در حوزه های مختلف دفاع مقدس، آئینی، مذهبی، طنز، محلی، کودک و آزاد منتشر کرده ام که ۲۳ عنوان آن شعر و ۲ عنوان آن خاطرات دوران دفاع مقدس است.

وی اظهار داشت: کتاب علمدار بصیر زندگینامه و خاطرات سردار شهید حاج علی علویان، از شهدای وحدت و کتاب بچه های حاج قاسم، خاطرات دوران دفاع مقدس و اسارت سردار حسین معروفی، فرمانده سپاه ثارالله است که تاکنون هفت بار تجدید چاپ و نزدیک به ۳۰ هزار نسخه از آن منتشر شده است.

قطعه ای از این کتاب:

حالا که هوای عشق پر باران است/ یک جرعه امید سهم بیماران است

تردید مکن از کرونا شایع تر/ ایثار پزشکان و پرستاران است

شهربابک در ۲۴۰ کیلومتری کرمان واقع است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چه عواملی باعث می‌شود نتیجه انتخابات آمریکا غیرقابل پیش‌بینی باشد؟