شهروندان هنگام ثبت‌نام کتاب درسی مراقب کلاهبرداران اینترنتی باشند


شهروندان هنگام ثبت‌نام کتاب درسی مراقب کلاهبرداران اینترنتی باشند

رئیس پلیس فتا استان بوشهر در خصوص ثبت‌نام کتب درسی دانش آموزان هشدار داد و گفت: با توجه به اینترنتی بودن ثبت‌نام کتب درسی، شهروندان مراقب کلاهبرداران سایبری باشید.

سرهنگ مهدی قاسمی در تشریح این هشدار اظهار کرد: در هنگام ثبت‌نام کتب درسی به‌ صورت غیرحضوری و آنلاین، متأسفانه مشاهده شده که مجرمان سایبری از این موضوع سوءاستفاده مجرمانه می‌کنند.

وی با تأکید بر اینکه بهتر است والدین و دانش‌آموزان از هرگونه ثبت‌نام برای خرید کتب درسی در سایت‌های اینترنتی متفرقه و غیرمجاز خودداری کنند، افزود: در هنگام ثبت نام اینترنتی کتب درسی فرزندان حتماً آدرس وب‌سایت ارائه شده از سوی آموزش و پرورش را به صورت دستی در نوار آدرس (Address bar) وارد کرده و به گزینه‌های نمایش داده شده در موتور جستجوی خود اعتماد نکنند.

سرهنگ قاسمی ادامه داد: در بررسی‌های صورت گرفته توسط کارشناسان پلیس فتا مشخص شد وجه اشتراک اینگونه شگردهای کلاهبردارانه ورود قربانیان به صفحات جعلی درگاه‌های بانکی به بهانه پرداخت هزینه خرید الکترونیکی بوده است.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: برای اینکه در دام کلاهبرداران اینترنتی قرار نگیرند در زمان ورود به درگاه پرداخت بانکی از اصالت آن درگاه مطمئن و سپس اقدام به پرداخت وجه کنید.

به گزارش گروه دریافت ایسنا، رئیس پلیس فتا استان بوشهر یادآور شد: برخی از مجرمان سایبری نیز با جمع‌آوری اطلاعات شهروندان در سایت‌های جعلی به دنبال اهداف بلند مدت مجرمانه خود مثل اخاذی و باج‌گیری از شهروندان هستند که در پی داشتن اطلاعاتی که قبلا از آنها جمع‌آوری کرده‌اند، می‌تواند اعمال مجرمانه خود را پیش ببرند.

وی تاکید کرد: در درج اطلاعات شخصی خود و اعضای خانواده در سایت‌های متفرقه و ناشناس خودداری کنند.

رئیس پلیس فتا استان بوشهر از کاربران خواست هشدارهای پلیسی را جدی بگیرند و در صورت مواجهه با موارد مشکوک و یا نیاز به اخذ مشاوره و راهنمایی با مراجعه به بخش مرکز امداد و فوریت‌های سایبری پلیس فتا از طریق سایت رسمی پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir از خدمات آنلاین و بر خط این پلیس بهره‌مند شوند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بوشهر

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم/ بغض سنگین کریم منصوری در برنامه محفل