سبد محصولات داج سن بالایی داشته اما کمکم باید با برخی از آنها خداحافظی کنیم.
ما دربارهی جورنی و گرند کاروان صحبت میکنیم که امسال به موزه فرستاده میشوند.
جورنی اولین بار در نمایشگاه خودروی فرانکفورت ۲۰۰۷ معرفی و یک سال بعد وارد بازار آمریکا شد. این خودرو که برای ارائه ترکیب منحصربهفرد انعطاف و کارایی در یک پکیج اسپورت و جذاب طراحی شده بود بر پایه مدل اونجر شکل گرفته و دارای پلاستیکهای سخت کافی در کابین برای برانگیختن حس حسادت شرکت لگو بود.
علیرغم این موضوع جورنی دارای قیمت پایه ۱۹۹۸۵ دلاری و ظرفیت کابین ۷ نفر بود. البته این خودرو محبوبیت زیادی به دست نیاورد و در ۴ سال اول حضور در بازار فروش حدود ۵۰ هزار دستگاهی را تجربه کرد.
جورنی برای مدل سال ۲۰۱۱ خود فیس لیفت نسبتاً سنگینی را تجربه کرد و کابین و سیستم تعلیق تغییرات زیادی را تجربه کرد. این کراس اوور همچنین از پیشرانه جدید ۶ سیلندر ۳.۶ لیتری با قدرت ۲۸۳ اسب بخار و گشتاور ۳۵۲ نیوتون متر سود برد.
البته جورنی روز به روز پیرتر میشد و خیلی هم بهروزرسانی نشد. نگاهی سریع به مدل سال ۲۰۲۰ آن این موضوع را به خوبی نشان میدهد. این خودرو فقط با پیشرانه ۴ سیلندر ۲.۴ لیتری که قدرت ۱۷۲ اسبی و گشتاور ۲۲۴ نیوتون متری دارد در دسترس بوده و جالبتر اینکه گیربکس ۴ سرعته اتوماتیک آن احتمالاً یکی از معدود نمونههای موجود در بازار است.
گرند کاروان هم وضعیت مشابهی دارد اما خب پرفروشترین محصول داج بوده است. سال پیش این خودرو فروش ۱۲۲۶۴۸ دستگاهی داشت که بالاتر از فروش چارجر، چلنجر و دورانگو بود.
گرند کاروان اولین بار در نمایشگاه خودروی آمریکای شمالی ۲۰۰۷ معرفی شد. نقش گرند کاروان را کرایسلر وویاگر در بازار ایفا خواهد کرد.