نحوه تغییر شماره تلفن برای سهامداران سهام عدالت / کسانی که روش غیرمستقیم را انتخاب کرده‌اند چه می‌شوند؟


نحوه تغییر شماره تلفن برای سهامداران سهام عدالت / کسانی که روش غیرمستقیم را انتخاب کرده‌اند چه می‌شوند؟

معاون سازمان خصوصی‌سازی در خصوص مشکل سهامداران در تغییر شماره تلفن خود گفت: سهامداران برای اصلاح اطلاعات باید به سامانه سهام عدالت شرکت سپرده‌گذاری مرکزی مراجعه کنند. نوشته نحوه تغییر شماره تلفن برای سهامداران سهام عدالت / کسانی که روش غیرمستقیم را انتخاب کرده‌اند چه می‌شوند؟ اولین بار در تجارت‌نیوز پدیدار شد.

به گزارش تجارت‌نیوز، سهام عدالت بیش از دو ماه است که آزادسازی شده و بیش از یک ماه است که ۳۰ درصد از آن برای سهامدارانی که روش مستقیم را انتخاب کرده‌اند قابل فروش شده است.

این افراد در روزهای ششم تا سیزدهم خرداد ماه فرصت داشتند تا از طریق بانک‌ها درخواست فروش خود را ثبت کنند، همچنین در حال حاضر نیز می‌توانند با مراجعه به کارگزاری‌های بانکی و غیربانکی میزان و سهمی که قصد فروش آن را دارند انتخاب کنند تا این کارگزاری‌ها اقدامات فروش را برای آنها انجام دهند.

به گفته روح‌الله میرصانعی، دبیر کل کانون کارگزاران، سامانه کارگزاری‌ها دو شاخصه را چک می‌کند، اول این که شماره شبا ثبت شده درست و شماره موبایل نیز به نام فرد باشد.

اما بسیاری از مخاطبان عنوان کرده‌اند که نمی‌توانند شماره همراه خود را در سامانه سهام عدالت سازمان خصوصی‌سازی به آدرس samanese.ir تغییر دهند.

حسن علائی، معاون سازمان خصوصی‌سازی در این خصوص به تجارت‌نیوز گفت: ما اطلاعات سهامداران را در روز ۲۹ خرداد به شرکت سپرده‌گذاری اعلام کردیم، سهامداران برای اصلاح اطلاعات خود باید به سامانه‌ای که شرکت سپرده‌گذاری اعلام کرده به آدرس sahamedalat.ir مراجعه کنند.

در حال حاضر فقط ۳۰ درصد از سهام برای ۱۷ میلیون نفری که روش مستقیم را انتخاب کرده‌اند آزاد شده است و سهامداران به دنبال این هستند که مابقی سهام چه زمانی آزاد می‌شود؟

علائی در پاسخ به این سوال گفت: آزادسازی مابقی سهام عدالت به مصوبه شورای عالی بورس بستگی دارد و این شورا باید در این خصوص تصمیم‌گیری کند.

طبق اعلام فهیمی، سخنگوی ستاد راهبری سهام عدالت از ۴۹ میلیون نفر سهامدار سهام عدالت، حدود ۱۷ میلیون نفر روش مستقیم و ۳۰ میلیون نفر روش غیرمستقیم را انتخاب کرده‌اند؛ همچنین ۲٫۵ میلیون نفر از سهامداران نیز فوت شده‌اند.

کسانی که روش غیرمستقیم را انتخاب کرده‌اند مدیریت سهام خود را به شرکت‌های سپرده‌گذاری استانی و منطقه‌ای واگذار کرده‌اند و از این پس سهامدار این شرکت‌ها خواهند بود، شرکت‌هایی که هنوز وارد بورس نشده‌اند.

سهام این افراد چه می‌شود؟

معاون سازمان خصوصی‌سازی در این باره عنوان کرد: سهامداران وقتی روش مستقیم را انتخاب کردند یعنی می‌خواهند شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی پرتفوی سهامشان را مدیریت کند، بنابراین باید صبر کنند تا مجامع این شرکت‌ها در بورس شکل بگیرد، افزایش سرمایه‌شان محقق شود، در بورس پذیرفته شوند و روند آن طی شود.

علائی در این خصوص تاکید کرد: ما اطلاع‌رسانی کردیم و تصمیم با سهامداران بوده و خودشان این روش را انتخاب کردند.

وی در پایان در خصوص مشکلات سهامدارانی که برای فروش سهام خود از طریق کارگزاری‌ها و بانک‌ها اقدام کرده‌اند، خاطر نشان کرد: ما در مشکلات سهامداران درگیر نیستیم و دست شرکت سپرده‌گذاری است.

در زمان انتخاب روش‌های آزادسازی مسئولان بارها گفتند که اگر سهامدار دانش بورسی ندارد روش مستقیم را انتخاب کنند، از سوی دیگر برخی از سهامداران علی‌رغم این که به فروش آن نیاز داشتند چون اطلاعاتی از بورس نداشتند روش غیرمستقیم را انتخاب کردند. با طولانی شدن بورسی شدن شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی، فرایند آزادسازی سهام عدالت از هدف خود دور می‌شود.

زیرا در ابتدا مسئولان گفتند که سهام عدالت آزادسازی می‌شود تا مردم خودشان برای سهامشان تصمیم‌گیری کنند و اگر به فروش آن نیاز دارند بتوانند بخشی آن را نقد کنند تا در وضعیت معیشتی فعلی به خانوارها کمک کند.

طبق آخرین محاسبات ارزش روز پرتفوی سهام عدالت یک میلیون تومانی به بیش از ۲۸ میلیون تومان رسیده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود نوحه ضربت خوردن امام علی