اپل و گوگل برای سود بیشتر، قوانین ضد انحصارگری را دور می‌زنند


اپل و گوگل برای سود بیشتر، قوانین ضد انحصارگری را دور می‌زنند

محققان اخیرا متوجه رفتارهای انحصارطلبانه اپل و گوگل شده‌اند و در نتیجه این دو شرکت حالا تحت نظارت سخت قانونی قرار دارند.

اپل و گوگل برای سود بیشتر، قوانین ضد انحصارگری را دور می‌زنند

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، شرکت اپل اخیراً به شدت توسط سازمان‌های مختلف اروپایی و آمریکایی تحت نظر قرار گرفته است تا فعالیت‌هایش مورد بررسی قرار گیرد. بر اساس اطلاعات منتشر شده بسیاری از این سازمان‌ها باور دارند شرکت مذکور برخی قوانین ضد انحصارگری را در فروشگاه اینترنتی خود نقض کرده است. شرکت اپل به کاربران گوشی و تبلت‌های خود اجازه نمی‌دهد برنامه‌های ساخته شده از سوی شرکت‌های دیگر را بدون دریافت ۳۰ درصد از حق خرید دانلود کنند.

حالا شواهد حاکی از آن است که این شرکت از سازندگان برنامه‌های مختلف تقاضا دارد قیمت نرم افزار‌های خود را افزایش دهند. یکی از نرم افزار‌هایی که تحت تأثیر این زورگویی‌ها قرار گرفته اسپاتیفای است که با برنامه اپل موزیک نیز رقابت دارد. این نرم افزار تغییری در بخش پرداخت درون برنامه‌ای نکرده است، اما متأسفانه کاربران در بخش خرید فروشگاه اینترنتی اپل شاهد افزایش ۳۰ درصدی قیمت اسپاتیفای بوده‌اند.

بر اساس اطلاعات منتشر شده این افزایش قیمت برای اعمال سهم شرکت اپل بوده است و برنامه‌نویسان اسپاتیفای تمایلی به اجرای آن نداشته‌اند. گفتنی است؛ کاربرانی که برای اولین بار قصد ثبت نام در این سرویس را دارند قادر به انجام این عمل از طریق اپ استور نیستند و افزایش قیمت تنها برای اشخاصی در نظر گرفته شده که برای تمدید حساب کاربری خود سعی دارند از سیستم پرداخت درون برنامه‌ای اپل استفاده ‌کنند. مشترکان برنامه اسپاتیفای به این دلیل ناچارند که تمدید خودکار اشتراک نرم افزار را لغو کنند و این امر یک امتیاز مثبت برای اپل موزیک، رقیب اسپتیفای، به حساب می‌آید.

بیشتر بخوانید

بازگشایی گوگل تا ماه سپتامبر به تعویق افتاد

همکاری غیرقانونی گوگل و اپل

لغو قوانین از سوی اپل به این مورد محدود نمی‌شود. بر اساس جدیدترین اطلاعات منتشر شده، شرکت گوگل با پرداخت مبلغی از اپل خواسته تا یک سری از نرم افزار‌های این مجموعه به صورت پیش فرض در بخش جست‌وجوی فروشگاه اینترنتی اپل نمایان شوند. طبق گفته سازمان‌های تحقیقاتی اروپا، اقدامات اپل و گوگل به شدت مانع پیشرفت و گسترش برنامه‌های دیگر می‌شود.

اپل و گوگل برای سود بیشتر، قوانین ضد انحصارگری را دور می‌زنند

گفته می‌شود شرکت گوگل سال پیش نیز مبلغ ۱.۵ میلیارد دلار را برای هدفی مشابه به شرکت اپل پرداخت کرده بود. با توجه به اقدامات این شرکت‌ها، برنامه‌هایی مانند بینگ و یاهو با ضرر‌های زیادی مواجه شدند. به دنبال این مسائل شرکت‌های اپل و گوگل حالا به سختی تحت نظارت سازمان‌های قانونی و تحقیقاتی اروپا و آمریکا قرار گرفته‌اند تا در صورت لزوم جریمه‌های مالی از آن‌ها اخذ شود.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی