40 میلیارد تومان تجهیزات شخصی به محیط‌بانان تحویل شد


40 میلیارد تومان تجهیزات شخصی به محیط‌بانان تحویل شد

تهران - ایرنا - فرمانده یگان حفاظت محیط‌زیست گفت: از دو سال گذشته تاکنون حدود 40 میلیارد تومان تجهیزات شخصی از جمله جلیقه ضد گلوله و زانو بند خریداری و به محیط‌بانان سراسر کشور تحویل داده شده که و در صدد توسعه این تجهیزات هستیم.

سرهنگ جشمید محبت خانی روز شنبه به مناسبت فرارسید روز ۱۳ ذی القعده ولادت امام رضا (ع ) و روز محیط بان در مراسمی که به صورت ویدیو کنفرانسی برگزار شد، افزود: چون محیط بانان در ارتباط تنگاتنگ با شکارچیان و متخلفان در عرصه های طبیعی هستند بنابراین تجهیز آنان به تجهیزات شخصی و دفاعی در دستور کار سازمان قرار دارد و این روند ادامه خواهد داشت.

وی درباره توان موتوری پاسگاه های محیط بانی اظهار داشت: در این زمینه هر چه خودروهایی که در اختیار محیط بانان قرار می گیرد قوی تر و کمک دار باشد توان دفاعی محیط بانان از عرصه های طبیعی در مقابل متخلفان بیشتر خواهد شد چون معمولا بیشتر شکارچیان متخلفی که وارد عرصه های طبیعی می شوند خودروهای بسیار قوی دارند که به راحتی از مناطق صعب العبور عبور می کنند بنابراین باید توان محیط بانان در این زمینه تقویت شود تا به پای آنها برسند.

وی ادامه داد: در این زمینه سال گذشته ۷۷ دستگاه خودرو کمک دار به محیط بانی های سراسر کشور تحویل دادیم و رییس سازمان حفاظت محیط زیست تاکید کرد که تمام این خودروها باید فقط به محیط بانان تحویل داده شود نه اینکه در پاسگاه برای کارهای دیگر مورد استفاده قرار گیرند از این رو تمام این خودروها در سازمان محیط زیست بغل نویسی و تحویل محیط بانان شد.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست گفت: اما با تمام این کارها با توجه به فرسودگی در ناوگان خودرویی و موتورسیکلت محیط بانی ها به حمایت و تقویب بیشتری نیاز داریم و باید خودروها و موتورسیکلت هایی که تهیه می شوند توان عبور از مناطق صعب العبور را داشته باشند تا متخلفان عقب نمانند.

وی اظهار داشت: در سه سال گذشته شاهد افزایش عملکرد یگان حفاظت محیط زیست در سراسر کشور بودیم، تا پیش از این ۴ محیط بان در حبس و منتظر قصاص بودند که با رایزنی های صورت گرفته دو محیط بان از بند رها و یک محیط بان قصاص شد همچنین در حال رایزنی برای رهایی یک محیط بان دیگر از بند هستیم.

سرهنگ محبت خانی با اشاره به نقش آموزش در پیشرفت کاری محیط بانان گفت: در این مدت هزار و ۸۰۰ محیط بان به طور کامل دوره های آموزشی را گذراندند و خروجی آن این شد که در ۲۰ ماه گذشته محیط بان شهیدی نداشتیم چون محیط بانان با نحوه برخورد با متخلفان، استفاده از تفنگ و حفاظت از خود آموزش دیده اند البته چون تا پیش از این تعداد شهدا و جانبازان سازمان حفاظت محیط زیست بالا بود بنابراین مرکز ایثارگران را تاسیس کردیم.

وی تاکید کرد: با توجه به کارهای زیادی که در زمینه حق و حقوق محیط بانان صورت گرفته اما همچنان پروسه شهید تلقی شدن محیط بانان طولانی است که تلاش می کنیم این پروسه را کوتاه کنیم.

ناجا با قدرت از ماموریت‌های قانونی محیط‌بانان حمایت می‌کند

همچنین سردار سرتیپ مهدی معصوم بیگی رییس پلیس پیشگیری ناجا در این مراسم گفت: نیروی انتظامی با قدرت و قوت از ماموریت های قانونی محیط بانان دفاع، پشتیبانی، حمایت و مراقبت می کند بنابراین با قوت به کار خود که همان حفاظت از عرصه های طبیعی است ادامه دهید.

وی افزود: فرمانده یگان حفاظت محیط زیست اشاره کرد که پروسه شهید تلقی شدن محیط بانان طولانی است که باید تلاش کنیم تا این پروسه کوتاه شود و محیط بانانی که جان خود را فدای محیط زیست کشور می کنند مدال شهادت دریافت کنند در این زمینه هر بخشی که به نیروی انتظامی مربوط می شود را با افتخار انجام خواهیم داد.

رییس پلیس پیشگیری ناجا ادامه داد: محیط زیست بیش از ۱۴۰ شهید و ۲۷۰ جانباز نثار محیط زیست کشور کرده است این عدد به این معناست که عرصه های طبیعی کشور بسیار ارزشمند و حفاظت از آنها بسیار دشوار است، وقتی موضوعی مهم شد افراد که از آن هدف دفاع می کنند نیز بسیار مهم هستند بنابراین محیط زیست و به دنبال آن محیط بانان بسیار مهم و قابل تقدیر هستند.

وی افزود: محیط بانان در خط مقدم حفاظت از محیط زیست تمام قد ایستاده اند و در مقابل حفاظت از عرصه های طبیعی بسیار مسوولیت پذیر هستند زیرا نقش حفاظت و کنترل حیات وحش را بر عهده دارند تا آنرا برای آیندگان حفظ کنند، کار بسیار ارزرشمندی است، قبل از اینکه به محیط بانی به عنوان شغل نگاه شود کاری عاشقانه و دلی است.

سردار معصوم بیگی اظهار داشت: در این روزها که شاهد آتش سوزی در عرصه های جنگلی کشور هستیم شاهد تلاش محیط بانان برای حفاظت از این عرصه ها هستیم، همچنین شاهد جانفشانی دوستداران محیط زیست در این عرصه هستیم و تعدادی نیز جان خود را از دست دادند.

وی تاکید کرد: فرمایشات مقام معظم رهبری در راستای حفاظت از محیط زیست چراغ راهی برای ما است اینکه فرمودند " محیط زیست مربوط به این دولت و آن دولت یا این جریان و آن جریان نیست" بسیار راهگشا است، وقتی محیط زیست یک موضوع همگانی است پس همگان در مقابل حفاظت از آن مسوول هستیم، نیازمند این هستیم که ۸۰ میلیون محیط بان از عرصه های طبیعی کشور محافظت کنند.

وی اظهار داشت: نیروی انتظامی با قدرت و قوت از ماموریت های قانونی محیط بانان دفاع، پشتیبانی، حمایت و مراقبت می کند بنابراین با قوت به کار خود که همان حفاظت از عرصه های طبیعی است ادامه دهید.

رییس پلیس پیشگیری ناجا گفت: فرمانده یگان حفاظت محیط زیست اشاره کرد که پروسه شهید تلقی شدن محیط بانان طولانی است که باید تلاش کنیم تا این پروسه کوتاه شود و محیط بانانی که جان خود را فدای محیط زیست کشور می کنند مدال شهادت دریافت کنند در این زمینه هر بخشی که به نیروی انتظامی مربوط می شود را با افتخار انجام خواهیم داد.

در پایان این مراسم به سردار سرتیپ مهدی معصوم بیگی رییس پلیس پیشگیری ناجا کارت همیار محیط بان داده شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه محیط زیست

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...