مقالات علمی پژوهشگران دانشگاه محقق اردبیلی چهار برابر افزایش یافت


مقالات علمی پژوهشگران دانشگاه محقق اردبیلی چهار برابر افزایش یافت

اردبیل - ایرنا - رییس دانشگاه محقق اردبیلی از افزایش 4.4 برابری مدارک و مقالات علمی ثبت شده توسط پژوهشگران دانشگاه محقق اردبیلی نسبت به میانگین کل کشور در سال 2019 نسبت به سال 2017 خبر داد.

دکتر عزیز حبیبی روز شنبه اظهارداشت: اطلاعات استخراج شده از پایگاه استنادی (Web of Science (WOS نشان می‌دهد که تعداد مدارک و مقالات علمی ثبت شده توسط پژوهشگران کل کشور در سال ۲۰۱۷ برابر با ۵۴ هزار و ۳۴۲ مورد و در سال ۲۰۱۹ برابر ۶۱ هزار و ۵۲۷ مورد می‌­باشد که از رشد ۱۳ درصدی برخوردار بوده ، در حالی ­که این رشد برای دانشگاه محقق اردبیلی برابر با ۵۸ درصد می‌­باشد.

وی ادامه داد: مدارک و مقالات علمی ثبت شده توسط پژوهشگران دانشگاه محقق اردبیلی در سال ۲۰۱۷ در پایگاه wos برابر ۳۵۵ مدرک و در سال ۲۰۱۹ برابر ۵۶۳ می‌باشد که این میزان افزایش بیش از چهار برابر رشد نسبت به میانگین کل کشور را نشان می‌ دهد.

رییس دانشگاه محقق اردبیلی گفت: میزان رشد علمی این دانشگاه در این بازه زمانی ۲ ساله بر مبنای داده‌های WOS در مقایسه با سایر دانشگاه‌های پرآوازه و بزرگ کشور کاملا چشمگیر و قابل توجه بوده است.

او افزود: با توجه به تامین بسترهای لازم فعالیت‌های علمی و پژوهشی در دانشگاه و برنامه‌ریزی‌های انجام شده در سایه فعالیت‌های ارزشمند علمی و پژوهشی همکاران شاهد درخشش بیشتر دانشگاه در این عرصه خواهیم بود.

دانشگاه محقق اردبیلی در سال ۱۳۵۷ با نام آموزشکده کشاورزی و با پذیرش ۳۸ دانشجو در رشته کشاورزی عمومی فعالیت آموزشی خود را آغاز کرد و در حال حاضر در ۲۰۱ رشته تحصیلی در مقاطع کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در حدود ۱۱ هزار دانشجو دارد که در ۱۱ دانشکده مشغول تحصیل هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا