درگ ب‌ام‌و X3، ولوو XC60 و آئودی Q5 E


درگ ب‌ام‌و X3، ولوو XC60 و آئودی Q5 E

خودروسازان همچنان به سمت خودروهای الکتریکی حرکت می‌کنند و مدل‌های هیبریدی به عنوان پلی به این سمت محسوب می‌شوند. امروز خودروهای هیبریدی به شکل‌های متنوعی عرضه می‌شوند اما خب کراس اوورهای هیبریدی و پلاگین هیبریدی محبوب‌تر نشان می‌دهند. ولوو مدل XC60 پولستار و آئودی هم مدل Q5 E را ارائه می‌کند. البته در بازار کراس … The post درگ ب‌ام‌و X3، ولوو...

خودروسازان همچنان به سمت خودروهای الکتریکی حرکت می‌کنند و مدل‌های هیبریدی به عنوان پلی به این سمت محسوب می‌شوند. امروز خودروهای هیبریدی به شکل‌های متنوعی عرضه می‌شوند اما خب کراس اوورهای هیبریدی و پلاگین هیبریدی محبوب‌تر نشان می‌دهند. ولوو مدل XC60 پولستار و آئودی هم مدل Q5 E را ارائه می‌کند. البته در بازار کراس اوورهای مرسومی همچون ب‌ام‌و X3 M40i نیز حضور دارند. در جدیدترین درگ برگزار شده این سه خودرو روبروی یکدیگر قرار می‌گیرند تا شاهد زورآزمایی قوای محرکه هیبریدی و بنزینی در مقابل هم باشیم.

ب‌ام‌و از پیشرانه ۶ سیلندر ۳ لیتری توربو استفاده کرده و قدرت ۳۵۴ اسبی و گشتاور ۵۰۰ نیوتون متری دارد. این خودرو ضعیف‌ترین مدل حاضر در این رقابت می‌باشد. آئودی به پیشرانه ۲ لیتری توربو و واحدی الکتریکی تجهیز شده و قدرت و گشتاورش به ترتیب ۳۶۷ اسب بخار و ۵۰۰ نیوتون متر است. ولوو هم قدرت ۴۰۵ اسبی و گشتاور ۶۷۵ نیوتون متری خود را به رخ همه می‌کشد.

در درگی که از سکون آغاز می‌شود ابتدا ب‌ام‌و پیش می‌افتد و این برتری را حفظ کرده و زمان ۴۰۰ متر ۱۳.۴ ثانیه‌ای را ثبت می‌کند. ولوو با زمان ۱۳.۶ ثانیه در رتبه دوم قرار گرفته و آئودی هم یک‌دهم ثانیه اختلاف با ولوو را ثبت می‌کند. در درگ رولینگ یا از حال حرکت ولوو رتبه اول را به دست آورده و باواریایی ها دوم و ارباب حلقه‌ها سوم می‌شوند. البته دومین درگ رولینگ با گیربکس‌ها در حالت دستی و حالت رانندگی اسپورت برگزار شده و آئودی اول و ب ام و دوم می‌شوند.

درگ ب‌ام‌و X3، ولوو XC60 و آئودی Q5 E

پیشرانه‌های الکتریکی از نظر پرفورمنس عالی هستند اما خب وزن بالاتری را به خود تحمیل می کنند. این امر باعث شده ب‌ام‌و مزیت قابل‌توجهی نسبت به دو خودروی دیگری داشته و این امر در تست ترمز به خوبی خودش را نشان می‌دهد. از طرف دیگر قوای محرکه هیبریدی قیمت بالاتری دارند هر چند این فاصله در سال‌های آینده کمتر خواهد شد.

[دانلود ویدئو]
برچسب ها

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر یعنی