از جمله عروسک های زیبا و جذاب که جنس و کیفیت پارچه بکار رفته در آن ها بسیار مرغوب و لطیف می باشد می توان به عروسک های پولیشی اشاره کرد که در انواع و اقسام مختلفی همانند عروسک حیوانات و … وجود دارند و درون آن ها با استفاده از موادی همچون پنبه و پلی استر پر شده است. در همین زمینه قصد داریم در این مطلب شما عزیزان را با آموزش یک نمونه عروسک سازی با پولیش به روشی بسیار ساده و آسان آشنا کنیم.

آموزش عروسک سازی با پولیش به روشی ساده

عروسک های پولیشی که در واقع همان عروسک های مخملی هستند از انواع عروسک هایی می باشند که ساختار آن ها از پارچه ای نرم و لطیف همانند حریر یا پنبه درست شده است و سبک دوخت راحت و ساده ای دارند. عروسک سازی با پولیش بسیار آسان بوده و نیاز به مهارت خاصی ندارد به طوری که شما می توانید با استفاده از روشی ساده و با کمک یک الگو مناسب عروسک های متنوع و جذابی را در منزل برای کودکتان بسازید. این عروسک ها در سایزهای مختلف تهیه می شوند و از عروسک انگشتی تا عروسک های چند متری را می توان با پولیش تهیه کرد.

ساخت عروسک هایی از این دسته بسیار متنوع و فراوان بوده و در شکل ها و مدل های مختلفی همچون حیوانات، شخصیت های کارتونی و … دوخته می شوند. بسیاری از بانوان هنرمند ترجیح می دهند با توجه به مهارت و خلاقیتی که دارند به دوخت این عروسک های زیبا و دوست داشتنی در منزل بپردازند و برای کودک خود عروسک های بامزه و جذابی را بسازند.

عروسک سازی با پولیش و خز با الگوی عروسک های زیبا

به همین خاطر تصمیم داریم در ادامه این مطلب شما را با نحوه ساخت یک عروسک زیبا و بامزه به شکل خرگوش با استفاده از روشی بسیار راحت آشنا کنیم تا در صورت علاقه مندی و رضایت با الگوبرداری از این بخش آموزشی به ساخت آن بپردازید. البته می توانید با این روش اقدام به ساخت عروسک موش، خرس و دیگر حیوانات فانتزی و کودکانه نیز بپردازید.

وسایل مورد نیاز :

پارچه پولیش روبان نخ پشم شیشه دکمه ریز

عروسک سازی با پولیش و خز با الگوی عروسک های زیبا

مراحل ساخت :

در مرحله اول ابتدا باید الگوی مورد نیاز را برای ساخت عروسک تهیه نمایید. سپس آن را در اندازه دلخواه پرینت بگیرید و بر روی پولیش بگذارید و بعد از آن به هر تعداد که بر روی الگوها درج شده پولیش موردنظر را برش دهید.

عروسک سازی با پولیش و خز با الگوی عروسک های زیبا

در مرحله بعدی باید الگوها را بر روی یکدیگر قرار دهید و تکه های موردنظر را به هم وصل کنید. این عمل را می توانید با کمک چرخ خیاطی و یا این که با استفاده از نخ و سوزن انجام دهید.

عروسک سازی با پولیش و خز با الگوی عروسک های زیبا

پس از این که تکه های الگو را به همدیگر متصل نمودید پارچه ها را برگردانید. باید به این نکته توجه داشته باشید که بخشی از عروسک را بدون دوخت نگه دارید تا در ادامه بتوانید داخل آن را با استفاده از پشم شیشه پر نمایید.

عروسک سازی با پولیش و خز با الگوی عروسک های زیبا

در مرحله بعدی با استفاده از پارچه آهار دار گوش های خرگوش را تهیه نموده و آن ها را پس از این که برش زدید اتو بکشید تا حالت ایستایی بهتری داشته باشد.

عروسک سازی با پولیش و خز با الگوی عروسک های زیباسپس گوش ها را به بخش سر خرگوش وصل کنید.

عروسک سازی با پولیش و خز با الگوی عروسک های زیبا

در گام بعدی چشم های خرگوش را بر روی صورت آن بگذارید و با کمک نخ برای عروسک خرگوش خود بینی و ابرو درست کنید.

عروسک سازی با پولیش و خز با الگوی عروسک های زیبابا توجه به این که مدل و شکل اجزا صورت عروسک متفاوت و مختلف می باشد شما می توانید به صورت کاملا اختیاری و سلیقه ای برای کامل کردن قسمت های مختلف صورت عروسک خود از وسایل گوناگونی استفاده نمایید.

عروسک سازی با پولیش و خز با الگوی عروسک های زیبا

در این مرحله ساخت عروسک پولیشی شما به پایان رسیده است و شما می توانید برای تزیین عروسک با استفاده از روبان پاپیونی زیبا برای آن بسازید و یا این که با کمک پارچه های رنگی لباس های زیبایی برای آن بدوزید و آن را برای بازی در اختیار فرزندتان قرار دهید، یا حتی به عنوان یک هدیه زیبا آن را به کسی تقدیم نمایید.

عروسک سازی با پولیش و خز با الگوی عروسک های زیبا

امیدواریم که در مطلب ارائه شده با آموزش عروسک سازی با پولیش به طور کامل آشنا شده باشید و بتوانید با یادگیری این بخش آموزشی این عروسک زیبا را در منزل بسازید و از هنر دست خود لذت ببرید.