العامری توهین روزنامه سعودی به آیت الله سیستانی را محکوم کرد


العامری توهین روزنامه سعودی به آیت الله سیستانی را محکوم کرد

تهران- ایرنا- هادی العامری رییس ائتلاف الفتح در عراق توهین روزنامه سعودی الشرق الاوسط به آیت الله سید علی سیستانی مرجعیت عالی دینی در عراق را محکوم کرد و آن را ناشی از رفتارهای منحرفانه و خصمانه سعودی علیه کشورش دانست.

به گزارش شبکه خبری سومریه نیوز، وی روز جمعه در بیانیه ای اعلام کرد: رژیم نادان آل سعود بار دیگر با توهین به مقام عالی مرجعیت آیت الله سید علی سیستانی از طریق روزنامه الشرق الاوسط تمامی خطوط قرمز و ارزش های والای ملت عراق را زیر پا گذاشت.

العامری گفت: این تعرض، سبک شمردن احساسات میلیون ها شهروند شیعه، سنی، مسیحی در داخل و خارج عراق و تمامی کسانی است که از نقش پدرانه آیت الله سیستانی در حفظ حاکمیت ملی عراق و پافشاری وی بر وحدت ملی و نقش بزرگ او در حمایت از عراق در برابر تروریسم داعش آگاهی دارند.

العامری افزود: این اعمال زشت و قبیح بهترین دلیل بر وجود یک جریان گمراه خارجی است که می کوشد نقش ملی و پدرانه مرجعیت والای عراق را از بین ببرد. این اقدام همچنین بیانگر تعمد رژیم سعودی بر ادامه طرح های مشکوک و کینه و دشمنی های نهفته آن علیه تمامی کسانی است که برای حفظ حاکمیت و وحدت ملی عراق تلاش می کنند.
روزنامه سعودی «الشرق الاوسط» روز جمعه کاریکاتوری اهانت آمیز از آیت‌الله سید علی سیستانی مرجع عالی دینی عراق منتشر کرد.
به گزارش ایرنا، انتشار این کاریکاتور خشم و انزجار مردم عراق را از سعودی‌ها برانگیخت.
این نخستین بار نیست که رسانه‌های سعودی با گستاخی تمام، به نمادهای دینی و ملی عراق توهین می‌کنند؛ چندی پیش شبکه mbc (ام بی سی) سعودی، شهید ابومهدی المهندس را تروریست خوانده بود.
جایگاه و احترام والای مرجعیت شیعه نزد مردم عراق همواره مورد خشم و عقده گشایی سعودی‌ها بوده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج