بیانیه بورل در پاسخ به نامه ظریف درخصوص برجام


مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: مصمم هستم تا با همکاری همه طرف‌های ذینفع برجام و جامعه بین المللی برای حفظ این توافقنامه تلاش کنم.

بیانیه بورل در پاسخ به نامه ظریف درخصوص برجامبه گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما به نقل از پایگاه اینترنتی بخش سیاست خارجی اتحادیه اروپا، جوزف بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و هماهنگ کننده برنامه جامع اقدام مشترک در خصوص مکانیسم حل و فصل اختلافات، روز جمعه بیانیه‌ای صادر کرد.
متن این بیانیه به این شرح است:
بروکسل سوم ژوئیه ۲۰۲۰
من امروز نامه‌ای از وزیر امور خارجه ایران در خصوص نگرانی‌های ایران از اقدام فرانسه، آلمان و انگلستان در قالب برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) در کمیسیون مشترک برای حل و فصل (اختلافات) از طریق مکانیسم حل اختلاف بر اساس بند ۳۶ توافقنامه مذکور، دریافت کردم.
همان طور که قبلا گفته ام، مکانیسم حل و فصل اختلافات مستلزم تلاش‌های جدی مبتنی بر حسن نیت همه طرف هاست. من به عنوان هماهنگ کننده کمیسیون مشترک، از همه طرف‌های برجام انتظار دارم که در چارچوب برجام به این رویه نگاه کنند.
کمیسیون مشترک، که مسئول نظارت بر اجرای توافقات بر اساس مفاد برجام است، از سال ۲۰۱۶ میلادی برای بررسی اجرای برجام و رسیدگی به مسائل مربوطه توسط هریک از طرف‌های آن تشکیل جلسه داده است.
با نزدیک شدن به پنجمین سالگرد (امضای) برجام، من باید از این فرصت استفاده و اهمیت این توافقنامه را یادآوری کنم. برجام دستاوردی تاریخی برای رژیم بین المللی منع تکثیر هسته‌ای و به امنیت منطقه‌ای و جهانی کمک می‌کند. من همچنان مصمم هستم تا با همکاری همه طرف‌های ذینفع برجام و جامعه بین المللی برای حفظ این توافقنامه تلاش کنم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دوبله خنده دار رضا شفیعی‌جم به زبان کُردی!/ ویدئو