گنجایش تخت های بیمارستانی مرجع کرونا در جنوب فارس تکمیل است


گنجایش تخت های بیمارستانی مرجع کرونا در جنوب فارس تکمیل است

لارستان- ایرنا- رئیس دانشکده علوم پزشکی لارستان از تکمیل ظرفیت تخت های بیماران کرونایی و یا بیماران حاد تنفسی در این شهرستان و مناطق جنوبی فارس خبر داد و گفت: در حال آماده سازی برخی بخش های دیگر بیمارستان ها برای این بیماران هستیم.

محمد حسین کریمی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: همچنین علاوه بر تکمیل ظرفیت تخت های بیمارستانی در لارستان در سایر شهرستان های خنج و اوز و بخش بیرم نیز ظرفیت بیماران کرونایی در حال تکمیل شدن است.

دکتر کریمی تصریح کرد:شمار بیماران بستری با بیماری حاد تنفسی و یا کرونایی در مراکز درمانی و بیمارستان های معین کرونا در سطح شهرستان لارستان در حال افزایش است ما مجبور شدیم برخی بخش ها از جمله بخش مراقبت ها ویژه کودکان با ۱۸ تخت را به تعداد تخت های بیماران کرونایی بیافزاییم.

این مقام مسئول یادآور شد: همچنین از مجموع ۱۲ تخت در شهرستان اوز ۱۰ مورد و در خنج از ظرفیت ۱۰ تخت مربوط به بیماران کرونایی هم اینک هشت مورد آن تکمیل شده و در بخش بیرم شهرستان لارستان نیز حدود ۵۰ درصد تخت ها به بیمارن حاد تنفسی و کرونایی اختصاص یافته ا ند.

کریمی همچنین هشدار داد: با ادامه چنین روندی و عدم همراهی مردم و همچنین افزایش میزان تجمع ها و مراسم ناچار به اعمال برخی محدودیت ها همچون شرایط اوایل سال جاری و اسفند سال گذشته خواهیم شد.

رئیس دانشکده علوم پزشکی لارستان گفت: عادی انگاری و برخی توهم های کاذب نسبت به این ویروس مرگبار از سوی برخی مردم شرایط را برای کادر درمان و مجموعه وزارت بهداشت در کشور و استان فارس و این شهرستان به شدت سخت کرده است.

وی ابراز دشت: احتمال شرایط دورکاری برای برخی نهادها و دستگاه های مختلف اجرایی از اوایل هفته آینده البته با شرایط و رعایت قوانین خاص آن وجود دارد و هم اینک دورکاری در خود دانشکده علوم پزشکی لارستان آغاز شده است.

وی با بیان اینکه موج شیوع بیماری در شهرستان های لارستان، خنج و اوز به طور گسترده شتاب گرفته است، گفت: اعمال نظارت ها برای رعایت شیوه نامه های بهداشتی در سطح اداره ها ، صنوف و مجتمع های فرهنگی و تجاری نیز از صبح شنبه ۱۴ تیرماه جاری تشدید خواهد شد.

کریمی با بیان اینکه روزانه بین ۱۲۰ تا ۱۵۰ مورد میزان تست های کونایی در سطح شهرستان لارستان است، گفت: هم اینک و از زمان بروز بیماری کرونا شمار بیماران بهبود یافته در سطح شهرستان های لارستان، خنج و اوز هزار و ۱۰۱ مورد بوده است.

وی یکی از عوامل اصلی در شیوع بیماری کرونا در سطح لارستان و برخی مناطق جنوبی استان فارس را حضور و هجوم مسافرانی از برخی مناطق و استان های پرخطر همچون هرمزگان دانست و گفت: موضوع محدودیت های تردد در مسیر ورودی با هماهنگی فرماندار و ستاد مدیریت کرونا در استان و شهرستان لارستان در این زمینه انجام شود.

تا ظهر امروز جمعه ۱۳ تیرماه جاری تاکنون ۲۳۵ هزار و ۴۲۹ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۱۵۴ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۱۱ هزار و ۲۶۰ نفر رسید.

از دیروز تا امروز جمعه ۱۳ تیر ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۵۶۶ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد که هزار و ۴۸۳ مورد بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کرونا در کشور به ۲۳۵ هزار و ۴۲۹ نفر رسید.

همچنین در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۵۴ بیمار کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری در کشور به ۱۱ هزار و ۲۶۰ نفر رسید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس پروفایل شهادت امام علی علیه السلام