انفجار در بزرگترین کارخانه فشفشه سازی ترکیه؛ 111 کشته و زخمی


انفجار در بزرگترین کارخانه فشفشه سازی ترکیه؛ 111 کشته و زخمی

انفجار شدید در یک کارخانه فشفشه سازی در استان ساکاریا در غرب ترکیه، تاکنون دستکم چهار کشته و 107 مجروح برجا گذاشته است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما از آنکارا، فخرالدین کوجا وزیر بهداشت ترکیه اعلام کرد، انفجار پیش از ظهر امروز در بزرگترین کارخانه فشفشه سازی در استان ساکاریا ترکیه تا کنون دستکم چهار کشته و ۱۰۷ مجروح برجا گذاشته است.
وزیر بهداشت ترکیه گفت: ساکنان منطقه برای جلوگیری از مسمومیت گازی تا جایی که امکان دارد طی ۱۲ ساعت آینده از خانه‌های خود خارج نشوند، و در صورت لزوم حتمآ از ماسک ویا حوله مرطوب استفاده کنند.
تلاش نیرو‌های امدادی برای نجات ۵۰ مفقود این حادثه ادامه دارد. گفته می‌شود در زمان وقوع این انفجار، ۱۷۲ نفر در بخش‌های مختلف کارخانه مشغول بکار بودند ودر انبار‌های این کارخانه حدود ۱۱۰ تن مواد منفجره وجود داشت.
رییس سازمان هلال احمر ترکیه نیز از ساکنان مناطق اطراف محل انفجار خواست از منازل خود خارج نشوند. کرم کینیک در اطلاعیه‌ای در توییتر ضمن این توصیه از مردم خواست در صورتی که در معرض دود ناشی از این انفجار هستند درز‌های درب‌ها و پنجره‌های محل زندگی خود را با حوله‌ها خیس مسدود کرده و به هیچ وجه آنرا تنفس نکنند، زیرا مواد شیمیایی موجود در این گاز‌ها برای سلامتی انسان بسیار مضر است.
ساعت ۱۱.۱۵ دقیقۀ بامداد امروز انفجار مهیبی در یک کارخانۀ تولید فشفشه و ترقه در ۵ کیلومتری شهرستان هندک از توابع استان ساکاریا در شمال غرب ترکیه روی داد که صدای آن تا شعاع ۵۰ کیلومتری بگوش رسید.
در پی این انفجار ده‌ها خودروی آتشنشانی و صد‌ها آمبولانس به همراه تعداد زیادی گروه نجات به محل اعزام شدند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


طرفداری عجیب شیلا خداداد از تتلو / او را خیلی دوست دارم ! + عکس