بهترین ماسک های خانگی برای پیشگیری از چین و چروک صورت


پوست صورت پس از 35 سالگی دچار تغییراتی می شود که از نشانه های آن بروز چین و چروک است. البته هر چند این تغییرات به خودی خود زیبا هستند و نشان از تکامل انسان دارند؛ اما احتمالا موجبات نگرانی برخی خانم ها را فراهم می سازند. در واقع ما با دیدن اولین چروک روی پوست صورت خود، به فکر پیشگیری یا درمان آن می افتیم

بهترین ماسک های خانگی برای پیشگیری از چین و چروک صورت


پوست صورت پس از 35 سالگی دچار تغییراتی می شود که از نشانه های آن بروز چین و چروک است. البته هر چند این تغییرات به خودی خود زیبا هستند و نشان از تکامل انسان دارند؛ اما احتمالا موجبات نگرانی برخی خانم ها را فراهم می سازند. در واقع ما با دیدن اولین چروک روی پوست صورت خود، به فکر پیشگیری یا درمان آن می افتیم. به طور کلی راهکارهایی برای جوان سازی پوست و جلوگیری از پیری زودرس وجود دارد که در ادامه مقاله معرفی بهترین روش های جوانسازی پوست از وب سایت بهاره کلهر مطالعه خواهید کرد.

بهترین روش های جوان سازی پوست
در دنیای مدرن امروزی، روش های بسیاری برای رفع چین و چروک پوست وجود دارند: از ماسک های خانگی گرفته تا جراحی و لیزر؛ اما بهتر است ابتدا جهت تشخیص نوع چروک و بهترین روش درمان متناسب با آن، حتما با پزشک خود مشورت کنید.

ماسک ضد چروک
برای جلوگیری از خشکی صورت و چین و چروک، بهتر است از تقویت کننده های پوستی و آبرسان های مناسب غافل نشوید. برای درست کردن ماسک ضو چروک، کافیست یک خیار متوسط را پوست بگیرید و رنده کنید. سپس یک قاشق غذاخوری روغن گلیسیرین به آن افزوده و اجازه دهید 20 دقیقه روی پوست تان بماند.

ماسک ضد جوش
ماسک خیار برای پوست های جوش داد نیز مناسب است و با آبرسانی آن از بروز خشکی جلوگیری می کند. برای تهیه این ماسک می توانید یک خیار متوسط را خرد یا رنده کرده و هر شب به مدت 10 دقیقه روی پوست قرار دهید.

ماسک گوجه فرنگی
لوسیون گوجه فرنگی برای پیشگیری از پیری زودرس بسیار موثر است و نقش به سزایی در شادابی و لطافت پوست دارد. متخصصان، ماسک گوجه فرنگی را به افرادی که به تازگی 30 سالگی را پشت سر گذاشته اند، توصیه می کنند. برای درست کردن این لوسیون به 2 عدد گوجه سالم و متوسط نیاز خواهید داشت. ابتدا یکی از گوجه فرنگی ها را رنده کرده و کنار بگذارید. سپس یک عدد گوجه باقی مانده را داخل خرد کن ریخته و به صورت مایع در بیاورید. پس از آن، یک قاشق غذاخوری آبلیموی تازه به آن اضافه کرده و کنار بگذارید. روش استفاده از ماسک ضد پیری گوجه فرنگی بدین صورت است که ابتدا گوجه فرنگی رنده شده را به مدت 20 دقیقه روی پوست صورت و گردن خود قرار دهید و سپس محل مورد نظر را خوب بشویید. حال یک دستمال تمیز برداشته و با استفاده از آن، مخلوط گوجه فرنگی و آبلیمو را روی پوست بمالید و بگذارید 15 دقیقه به همان حال بماند. در مرحله آخر، صورت خود را با آب ولرم شستشو دهید.

ماسک آبرسان پوست
هر چه پوست رطوبت کمتری داشته باشد، میزان خشکی آن افزایش یافته که دلیل اصلی برای بروز چین و چروک محسوب می شود. برای جلوگیری از این کار می توانید از لوسیون ختمی استفاده کنید. روش تهیه این ماسک آبرسان بدین صورت است که 30 گرم از برگ و گل ختمی خشک شده را به همراه دو لیوان آب بجوشانید و از صافی عبور دهید. پس از این که جوشانده از گرما افتاد، هر شب پس از پاک کردن آرایش خود مورد استفاده قرار دهید. این لوسیون مفید را می توانید تا صبح روی صورت و گردن خود قرار داده و از منفعت های آن بهره مند شوید.

ماسک مفید در پیشگیری از پیری زودرس
جهت پیشگیری و درمان چین و چروک، گیاه دم اسب بسیار پیشنهاد می شود. برای تهیه آن کافیست یک لیوان جوشانده گیاه دم اسب را همراه با یک استکان گلاب و 2 قاشق غذاخوری سرکه مخلوط کنید و هر شب آن را به پوست صورت خود بمالید.

کرم های لیفت صورت
این کرم ها از میزان بالایی رطوبت برخوردارند که پوست را آبرسانی کرده و از میزان چین و چروک آن می کاهد. برای کسب نتیجه بهتر، کافیست از همان سنین جوانی مصرف کرم های لیفت صورت را آغاز کنید تا پوست در اثر خشکی دچار چین و چروک نشود.

هایفوتراپی
در این روش از اولتراسوند استفاده می شود؛ بدین صورت که از متمرکز ساختن امواج صوتی در عمق دلخواهی از لایه های زیرین پوست استفاده می شود تا لیف صورت به خوبی انجام شود. در این روش، آسیبی به سطح پوست نمی رسد و فرد بدون تحمل درد، زمان و هزینه زیاد می تواند نسبت به انجام آن اقدام کند.
برخی افراد در مورد خطر این روش جوانسازی پوست سوال داشتند که جهت اطلاع آن دسته افراد باید خدمتتان عارض شویم که اولتراسوند علاوه بر روش هایفوتراپی صورت، در دستگاه سونوگرافی نیز مورد استفاده قرار می گرفت و از این جهت کاملا مورد اطمینان است.
اثر هایفوتراپی صورت پس از 3 ماه از آغاز درمان خود را نشان داده و کمک شایانی به از بین بردن چروک صورت و چین خوردگی های باریک اطراف چشم خواهد کرد. علاوه بر این، شل شدگی پوست گردن و گونه ها را نیز برطرف می کند و در رفع غیغی، کاهش عمق خط خنده و رفع افتادگی گوشه های لب نیز موثر است.
لیفت صورت را می توان بدون هیچ گونه جراحی و عواقب آن انجام داد و چنانچه در به صورت مداوم انجام و دوره درمان کامل شود، تا یک سال ماندگار خواهد بود.

روش های تزریقی
روش های تزریقی شامل تزریق ژل، بوتاکس و چربی است. برخی اوقات چین و چروک در اثر تحلیل بافت چربی رخ می دهد که تزریق چربی یا ژل می تواند به برطرف سازی این مشکل کمک بسیاری کند. بوتاکس نیز برای افرادی که عضلات پر کاری دارند و شاهد بروز چین و چروک در آن نواحی هستند، پیشنهاد می شود. البته این روش ها مانند معجزه نیستند که کلیه چین و چروک ها را از بین ببرند؛ اما قادرند افتادگی پوست را به طور نسبی کاهش دهند. چنانچه دوره درمان را با توجه به تعداد جلسات تجویز شده تکمیل کنید، نتیجه قابل قبولی کسب خواهید کرد.

بهترین ماسک های خانگی برای پیشگیری از چین و چروک صورت

میکرونیدلینگ
یکی از مهمترین دلایل چین و چروک و افتادگی پوست، کاهش غلظت کلاژن و الاستین است. میکرونیدلینگ به طور حیرت انگیزی موجب افزایش سطح غلظت کلاژن و منظم شدن رشته های الاستین در پوست آسیب دیده می شود. در این روش، سوراخ های بسیار ریز و متعددی در سطح پوست ایجاد می شوند که سلول های بنیادی پوست را تحریک کرده و آن ها را وادار به بازسازی می کنند. سپس با تکمیل پروسه فوق، منافذ ایجاد شده ترمیم و مقدار زیادی کلاژن ساخته می شوند که منجر به رفع چین و چروک های سطحی خواهد شد. استفاده همزمان از داروهای مزوتراپی می تواند نتایج بهتری از جوان سازی پوست را حاصل کند.

لیزر
یکی از روش هایی که به دلیل کارایی بسیارش، نظر افراد را به خود جلب کرده است، جوانسازی پوست با استفاده از دستگاه لیزر می باشد. این روش بدین صورت عمل می کند که فیبروپلاست ها را با ایجاد گرما تحریک کرده و موجبات ساخت و بازسازی کلاژن را فراهم می سازد. علاوه بر این، توانایی پوست برای دفع سلول های مرده پوست را با افزایش سن پایین آورده که تاثیر به سزایی در به تعویق انداختن پیری پوست خواهد داشت.

از جمله انواع لیزر پوست می توان به لیزر دی اکسید کربن، اربیوم و N-lite اشاره کرد که هر کدام کارایی های مخصوص به خود را دارند:

لیزر دی اکسید کربن: به علت ماندگاری بلند مدتی که دارد، به طور گسترده مورد استفاده قرار می گیرد.
لیزر اربیوم: نسبت به روش دی اکسید کربن کمتر مورد استفاده قرار گرفته و برای افراد با پوست تیره مناسب است.
لیزر N-lite: این روش به اندازه دو مورد قبل موثر نیست؛ اما کم هزینه تر بوده و برای برطرف سازی عیوب کوچک بسیار مفید است.

از جمله مزایای لیزر جوانسازی پوست می توان به افزایش استحکام پوست، برطرف کردن چین و چروک ها، برطرف سازی جای زخم و جوش، بهبود منافذ روی پوست، لایه برداری پوست، حذف ترک های ناشی از حاملگی، برطرف کردن افتادگی پوست، برداشتن خال و ... اشاره کرد. البته این روش دارای معایبی نیز است که بازسازی غیر طبیعی همراه با جای زخم و تغییر رنگدانه های پوست، تشدید اختلالات پوستی نظیر تاول و بازگشت احتمالی چروک هایی که در اثر حرکت ماهیچه های صورت ایجاد شده اند از جمله عوارض هستند.

👈دلایل خشکی پوست و درمان آن اینجا بخوانید👉

سایر خبر های مفید در 1 روز گذشته

تصویب واگذاری شرکت‌های زیرمجموعه بانک‌ها از طریق سازمان خصوصی‌سازی | 3.6 هزار قیمت محصول جدید سایپا اعلام شد | 1.4 هزار توضیح اتحادیه طلا و جواهر درباره دلایل گرانی سکه | 1.3 هزار پیشرفت ۹۳ درصدی مسکن مهر و اتمام آن تا پایان سال | 7.5 هزار خودروی «ال۹۰» ایرانی تولید می‌شود | 0.8 هزار

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ارز و طلا

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نهادینه سازی ارزش آفرینی برای مشتری در فرهنگ تولید