تهدید جنبش شورش علیه انقراض به بستن مجلس انگلیس


این جنبش تهدید کرد اگر دولت انگلیس به خواسته های این جنبش پاسخ مثبت ندهد، مانع بازگشایی مجلس پس از تعطیلات تابستانی، خواهد شد.

تهدید جنبش "شورش علیه انقراض" به بستن مجلس انگلیسبه گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما از لندن، روزنامه دیلی اکسپرس به نقل از بیانیه جنبش "شورش علیه انقراض" (Extinction Rebellion) نوشت: اگر دولت انگلیس به فکر اجرای موثر عدالت نباشد و مراقبت از زندگی مردم را در محور سیاست هایش قرار ندهد، مانع از بازگشت نمایندگان مجلس بر سر کارشان خواهد شد.
در بیانیه این جنبش آمده است: از اول ماه سپتامبر، ۱۱ شهریور ماه که زمان آغاز دوباره فعالیت‌های مجلس انگلیس است، اعضای این جنبش در آرامش و به صورت مسالمت آمیز، در اطراف ساختمان مجلس حضور خواهند یافت و راه ورود نمایندگان به ساختمان مجلس را خواهند بست مگر این که نمایندگان مجلس انگلیس تعهد دهند ابتدا به سه خواسته این جنبش توجه و رسیدگی کنند.
به نوشته تارنمای جنبش "شورش علیه انقراض"، دولت انگلیس ابتدا باید حالت فوق العاده و اضطراری درباره محیط زیست و شرایط آب و هوایی اعلان و با نهاد‌ها و سازمان‌های محیط زیستی در این باره همکاری کند؛ سپس دولت انگلیس در لایحه‌ای با قید فوریت، به توقف نابودی گیاهان و حیوانات و نیز کاهش آلاینده‌های هوا تا صفر متعهد شود و آنگاه "مجمع شهروندان" را به منشور اجرای عدالت درباره محیط زیست و آب و هوا، تشکیل دهد.
جنبش "شورش علیه انقراض" که در سال ۱۳۹۷ خورشیدی با تدبیر شماری از دانشگاهیان در انگلیس آغاز شد، برنامه‌های اعتراضی خود را علیه سیاست‌های ضد محیط زیست دولت‌های جهان اجرا می‌کند. اعضای جنبش علیه انقراض معتقدند کشور‌های صنعتی که بیش‌ترین آلاینده‌های کره زمین را تولید می‌کنند و زندگی همه جانداران و گیاهان را به خطر انداخته اند، متناسب با سهم خود در آلایندگی برای کاهش آلاینده‌ها گام بر نمی‌دارند. به گفته آنان این شرایط موجب شده شمار زیادی از گونه‌های مختلف گیاهی و جانوری در جهان از بین برود و محیط زیست و جان انسان‌ها نیز هر روز بیش‌تر از قبل تهدید می‌شود.
آژانس محیط زیست اروپا اعلام کرد: آلودگی هوا هر سال بیش از نیم میلیون نفر را در قاره اروپا از جمله در بریتانیا دچار مرگ زودهنگام می‌کند.
بر اساس گزارش‌های منتشر شده در این باره، خودرو‌ها بخش قابل توجهی از آلایندگی در هوا را ایجاد و سالانه هزینه‌های هنگفتی را به شبکه‌های بهداشت و درمان این کشور‌ها تحمیل می‌کنند. رسوایی شرکت‌های خودروسازی در کمتر نشان دادن میزان آلایندگی محصولات آن‌ها موجی از بی اعتمادی به این شرکت‌ها و دولت‌های غربی را ایجاد کرده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


مریم کاویانی واقعا پلنگ شد ! / در 53 سالگی 25 ساله شد + عکس های جدید بعد طلاق