قطع دست مفسدان نماد اقدام و عمل در مبارزه با فساد است


قطع دست مفسدان نماد اقدام و عمل در مبارزه با فساد است

تبریز - ایرنا - نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی و امام جمعه تبریز با اشاره بیانات رهبری در مورد نحوه مبارزه با فساد، در هفته گذشته گفت: قطع دست مفسدان، نماد اقدام و عمل در مبارزه قاطعانه با فساد است.

حجت‌الاسلام سیدمحمدعلی آل‌هاشم در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز در مصلای اعظم امام خمینی(ره) افزود: ویروس فساد خطرناک‌ تر از ویروس کرونا بوده و مبارزه قاطعانه با فساد موجب می شود تا روح امید، اصلاح و اعتماد به نظام و ساختارها و کارآمدی نظام تقویت و افزایش ‌یابد.

وی با بیان اینکه مبارزه با فساد علاوه بر اثر و برکت اقتصادی دارای آثار سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و حتی اعتقادی دارد، اظهار داشت: مبارزه قاطعانه با فساد اعتماد و مشارکت مردم در حمایت از انقلاب را افزایش می‌دهد و آسیب‌های اجتماعی را فرو می‌کاهد.

امام جمعه تبریز گفت: مبارزه قاطعانه با فساد همچنین فرهنگ کار و تولید و امید به کسب و کار و کار درست را رواج می دهد و نگاه و باور به دین و ارزش‌های اسلامی را که از حکومت اسلامی انتظار می‌رود، تقویت می کند.

حجت الاسلام آل هاشم، با تاکید بر مبارزه قاطعانه با فساد از سوی دست اندرکاران، ادامه داد: این کار موجب می شود تا مطالبه عدالت به مطالبه عمومی تبدیل شود و در نتیجه عطر عدالت جامعه را سرزنده و با نشاط نگه دارد.

وی با اشاره به اینکه فساد به ویژه فساد اقتصادی مانند یک ویروس خطرناک است، یادآوری کردد: اگر جلوی آن گرفته نشود به طور قطع ریشه ‌می‌دواند و بخش های مختلف جامعه را درگیر می کند.

خطیب نماز جمعه تبریز با تاکید بر اینکه مبارزه با فساد با سخنرانی و مصاحبه انجام نمی‌شود و نیاز به برنامه و عمل دارد، گفت: قطع دست مفسدان یعنی مبارزه با فساد و مفسد اقتصادی موجودی مفلوک است که در چنگال عدالت به دام افتاده است.

حجت الاسلام آل هاشم، افزود: در زمان کنونی اعتماد مردم مهمترین سرمایه نظام است و ارایه آمار از مبازره با فساد لازم است ولی کافی نیست و برای اینکه ذهن مردم به معنای واقعی متوجه این قضایا شود باید کار هنری و رسانه‌ای انجام داد و در آن صورت اعتماد مردم نسبت به نظام حاصل می شود.

وی با انتقاد از برخی افراد که با بیان برخی مسایل فرعی جامعه موجبات ناامیدی مردم را فراهم می کنند، اظهار داشت: هم اکنون موضوعات اصلی کشور مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم است و باید آن را مطالبه و نقد کرد.

حجت الاسلام آل هاشم همچنین با تبریک روز قلم به اهالی قلم و نویسندگان، افزود: اهالی قلم و نویسندگان نیاز به حمایت دارند و فرهنگ و ارشاد اسلامی باید از آن ها حمایت کند چراکه این کار از وظایف این نهاد است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان شرقی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا