63 درصد اشتغال امسال سیرجان در بخش صنعت و معدن بوده است


63 درصد اشتغال امسال سیرجان در بخش صنعت و معدن بوده است

نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس گفت: در سه ماه گذشته حدود 63 درصد اشتغال سیرجان، در بخش صنعت و معدن بوده که نشانگر جهش بزرگ صنعتی است که در شهرستان سیرجان اتفاق افتاده است.

"شهباز حسن پور" امروز در نشست خبری با حضور خبرنگاران سیرجان افزود: در دو ماه گذشته بیش از ۷۰۰ نفر ثبت نامی جدید در سازمان تامین اجتماعی حوزه سیرجان داشته ایم که نشان از پویایی شهرستان در بخش های مختلف می دانم.

وی تنها راه حل کاهش قیمت املاک در سیرجان را عرضه زمین و مسکن است دانست و گفت: ۱۰ هزار واحد مسکونی در سیرجان کم داریم لذا از دولت خواستیم اقدام به واگذاری زمین های بلاتکلیف دولتی در بخش ها، روستاها و در شهرها با حمایت شرکت های تعاونی مسکن، تهیه و واگذاری مسکن به مردم صورت گیرد.

حسن پور افزود: خوشبختانه آماده سازی لازم جهت واگذاری زمین و ساخت مسکن توسط شرکت های تعاونی مسکن در جوار میدان شورا ورودی منطقه ویژه سیرجان انجام شده است؛ ۱۸ شرکت از طرف اداره مسکن و شهرسازی سیرجان به فرمانداری و در نهایت به اداره کل مسکن و شهرسازی استان معرفی شده اند تا صلاحیت آن ها بررسی و زمین هرچه زودتر واگذار شود.

نماینده مردم سیرجان و بردسیر در انتقاد به اینکه فرمانداری شهرستان سیرجان بیش از یکسال است که به صورت سرپرستی است، گفت: با مشورتی که با آقای استاندار در یکی دوماه گذشته داشتیم، ۲۰ نفر از نخبگان، معتمدین و افراد توانمندی سیرجانی که بتوانند فرماندار سیرجان باشند معرفی شد اما اکثرا به دلیل قرار داشتن در سال پایانی دولت یا به دلیل مشکلات اقتصادی این روزها، در نهایت نپذیرفتند یا اینکه به دلیل عدم نسبت استخدام دولتی، امکان حضورشان در فرمانداری نبود؛ درنهایت مجبوریم سکان فرمانداری سیرجان را به افراد غیر سیرجانی تحویل داده شود.

حسن پور با اشاره به اینکه در انتصاب فرماندار سیرجان حساسیت داریم افزود: از آقای استاندار خواستم حال که اجبارا فرمانداری غیربومی در سیرجان قرار است ظرف ۱۰ روز آینده منصوب شود، حداقل چند سال فرمانداری شهرستان های استان یا کشور را در کارنامه خود داشته باشد و بتواند با امام جمعه معزز سیرجان نیز هماهنگی کند و مورد تایید ایشان نیز باشد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ویدیو / دلخوری رابعه اسکویی از مازیار لرستانی پس از شایعه ازدواج‌شان