نماینده مجلس: اقدامات خوبی در 2 سال گذشته در آزادراه تبریز - سهند انجام شده است


نماینده مجلس: اقدامات خوبی در 2 سال گذشته در آزادراه تبریز - سهند انجام شده است

تبریز - ایرنا - نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی گفت: در 2 سال گذشته اقدامات خوبی در پروژه آزادراه تبریز - سهند صورت گرفته و به عنوان نمایندگان مردم برای رفاه و آسایش بیشتر جمعیت 150 هزار نفری شهر جدید سهند، پیگیر رفع موانع و مشکلات طرح خواهیم بود.

علیرضا منادی روز جمعه در بازدید از این طرح عمرانی با انتقاد از طولانی شدن پروژه‌های عمرانی به دلیل بروکراسی‌های زائد اداری افزود: عملیات ساخت این آزادراه از مجلس هشتم آغاز زده شده و با دلیل برخی مشکلات، پیشرفت کندی داشته است.

وی گفت: تکمیل شدن این آزاد راه از آرزوهای دیرینه مردم منطقه بوده و ارتباط اهالی شهر جدید سهند، اسکو و روستاهای اطراف با تبریز را تسهیل خواهد کرد.

مدیر عامل شرکت عمران شهر جدید سهنداین بازدید، گفت: بیش از ۴۵ درصد تملک این پروژه در دو سال اخیر انجام شده است.

عباس مصطفوی افزود: با توجه به پیگیری معاون وزیر و رئیس شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید و همچنین پیگیری‌های روزانه و بازدیدهای استاندار و نمایندگان و مسوولان، این پروژه در طول ۲ سال گذشته به هیچ عنوان مشکل مالی نداشته و متوقف نشده است.

وی خاطرنشان کرد: فقط ۱.۵ کیلومتر از مسیر این آزادراه آسفالت نشده و تمامی پل‌ها به خصوص پل‌های کرجان و اسنجان به اتمام رسیده و پل اندیشه نیز با پیشرفت ۸۵ درصدی ظرف یک ماه آینده به اتمام خواهد رسید.

عملیات اجرایی آزاد راه تبریز - سهند به طول حدود ۲۰ کیلومتر به‌ عنوان یکی از نیازهای اساسی شهر جدید سهند در جنوب تبریز به صورت مشارکتی در سال ۱۳۸۴ آغاز شد.

این محور ارتباطی زمان سفر در مسیر ۴۵ دقیقه‌ای سهند-تبریز را به کمتر از یک‌سوم و به ۱۵ دقیقه کاهش می دهد.

شهر جدید سهند در ۲۵ کیلومتری جنوب تبریز، چسبیده به شهر تاریخی اسکو و در دامنه «سهند» از حدود ۲ دهه قبل میزبان جمعیت سرریز کلان‌شهر تبریز شد و از نخستین شهرهای جدید کشور است که به دلیل تردد روزانه بیشتر ساکنان این شهر به تبریز به منظور اشتغال، سرعت بخشی به اجرای این طرح احساس می شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان شرقی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...