محور خطبه‌های نمازجمعه شهرهای استان اصفهان


محور خطبه‌های نمازجمعه شهرهای استان اصفهان

اصفهان- ایرنا- چشم امید مردم به مجلس جدید، تاکید بر تداوم برخورد قوه قضاییه با مفاسد، عقیم ماندن فشار آمریکا برای تحریم تسلیحاتی ایران از جمله محورهای خطبه‌های نمازجمعه در برخی شهرهای استان اصفهان بود.

کاشان

امام‌جمعه موقت کاشان با اشاره به آغاز کار مجلس جدید گفت: نمایندگان جدید چهار سال فرصت دارند و چشم امید مردم به آنهاست.

حجت الاسلام محمدرضا اسلامی‌تبار در خطبه‌های نمازجمعه در مصلی بقیه الله الاعظم (عج) این شهر بیان کرد: در شرایط کنونی به برنامه‌ریزی، نظارت و قانون‌گذاری دقیق نیاز داریم.

وی تصریح کرد: مشکلاتی در عرصه فرهنگی منجمله فضای مجازی و بحث حجاب داریم که رها شده، در حالی که بحثی مهم و سایر مسایل تابع آن است و انتظار می‌رود مجلس محترم قاطع در این عرصه ورود کند.

امام‌جمعه موقت کاشان اضافه کرد: متاسفانه در کنار مایحتاج عمومی شاهد اوج گرفتن گرانی به ویژه در بخش مسکن، خودرو و لوازم خانگی هستیم؛ در شرایطی که برخی در شرف ازدواج هستند یا ازدواج نکردند زیرا توانایی تامین جهیزیه ندارند که انتظار می‌رود در چنین شرایطی مالکان و مستاجران یکدیگر را مراعات کنند.

وی با تاکید بر اینکه مسوول اصلی قوه مجریه است، تاکید کرد: به نظر متخصصان تحریم فرصت، نعمت و تلنگری است تا حواسمان جمع باشد که عیب کار کجاست و از وابستگی اقتصاد به نفت، واردات، تک محصولی، خام فروشی و قاچاق نجات یابیم.

اسلامی‌تبار در ادامه مبارزه با مفاسد را موجب امنیت و آرامش جامعه و خوش‌بینی مردم به انقلاب و نظام دانست و افزود: از قوه قضاییه برای برخورد قاطع با مفسدان اقتصادی اعم از کسانی که در داخل آن قوه دچار انحراف شده‌اند و سایر متخلفان قدردانی می‌شود و انتظار می‌رود این مسیر قاطع ادامه یابد.

وی با اشاره به هفتم تا دوازدهم تیرماه نیز گفت: این هفته حقوق بشر آمریکایی نام‌گذاری شده است، در حالی که انسان‌ها و شخصیت‌های بسیاری در همین تاریخ کشته شدند که همگی آماج حمله‌های خود آمریکا بودند یا به طور غیرمستقیم مورد تشویق و حمایت قرار داشتند.

امام‌جمعه موقت کاشان یادآور شد: ششم تیر ۱۳۶۰ ترور رهبری در مسجد اباذر تهران، هفتم تیر همان سال انفجار در دفتر حزب جمهوری اسلامی و شهادت ۷۲ نفر از شخصیت‌های کشور و در راس آنها آیت الله بهشتی، ۱۱ تیر ۱۳۶۱ ترور شهید صدوقی امام‌جمعه فقید یزد، هفتم تیر ۱۳۶۶ بمباران شیمیایی سردشت، ۱۲ تیر ۱۳۶۷ سرنگونی هواپیمای مسافربری ایرانی در خلیج فارس از سوی ناو آمریکایی بخشی از این حقوق بشر است.

وی تصریح کرد: عجیب است با این همه جنایت‌های غرب و آمریکا هنوز عده‌ای در داخل چشم‌شان به آنهاست و به رهبری نامه می‌نویسند و تمایل دارند که در برابر آنها کوتاه بیاییم.

اسلامی‌تبار همچنین یازدهم ذی‌القعده ۱۴۴۱ زادروز امام رضا (ع) را یادآور شد و ایشان را ولی نعمت و افتخار ملت ایران برشمرد که پاره تن پیامبر خدا در این کشور مدفون است.

اردستان

امام‌جمعه اردستان گفت : فشار امریکا بر شورای امنیت برای ادامه تحریم‌تسلیحاتی ایران راه به جایی نخواهد برد.

حجت الاسلام حسن دهشیری در خطبه‌های نمازجمعه در مسجد جامع اردستان افزود: دولت جنایتکار آمریکا فشار زیادی را به شورای امنیت سازمان ملل متحد وارد می‌کند تا لغو تحریم تسلیحاتی ایران در مهرماه اجرایی نشود.

وی تصریح کرد: بر اساس شواهد موجود آمریکا موفق نخواهد شد و بار دیگر از ایران شکست سخت سیاسی دیگری خواهد خورد.

امام‌جمعه اردستان در ادامه به زادروز امام رضا (ع) اشاره کرد و با تبریک این مناسبت گفت: ما در بیان زندگی و روش امامان مقصر هستیم؛ چرا که به فرموده ایشان اگر فراگیری دانش ائمه و انتقال آن به دیگران صورت پذیرد، خانواده و جامعه اصلاح می‌شود و فرزندان به عنوان مدیران آینده کشور با تربیت درست می‌توانند درست کشور را اداره کنند.

وی تصریح کرد: اگر رهبر معظم انقلاب اسلامی در زمان‌های مختلف با تعبیرهای گوناگون به مشکلات فرهنگی کشور اشاره دارند، به دلیل است که مهمترین کار حفظ خانواده و فرهنگ جامعه است.

دهشیری تاکید کرد: دشمن امروز خانواده و فرهنگ ما را نشانه گرفته‌است اما اگر فرزندان با بهره‌گیری از فرهنگ اسلامی تربیت شوند، دیگر مشکلی برای جامعه به وجود نمی‌آید و جایگاه نمازجمعه می‌تواند آن را مکان فرا گرفتن مسایل اخلاقی و فرهنگ دینی کند.

وی با اشاره به سخنان رهبر انقلاب به مناسبت هفته قوه قضاییه، ادامه تحول در این قوه را خواستار شد و گفت: اگر قضات عدالت را سر لوحه کار خود قرار دهند، به درستی قضاوت نمایند و تلاش کنند تا عدالت به اجرا درآید و به متهم تعدی نشود، جامعه اصلاح‌ خواهد شد.

امام‌جمعه اردستان در ادامه به شیوع ویروس کرونا اشاره کرد و اظهار داشت: همه باید با رعایت کامل موارد بهداشتی را مد نظر داشته باشند تا از افزایش شیوع این ویروس خطرناک پیشگیری شود؛ دستگاه قضایی بداند فساد قضات مثل کرونا نیست که بتوان با شستن دست آن را پاک کرد، بلکه باید ریشه فساد را خشکانده شود.

وی در ادامه به سفر رییس سازمان برنامه و بودجه‌ به این شهرستان اشاره کرد و یادآور شد: تفاهم‌نامه ساخت ۱۱۵۰ واحد مسکونی رایگان برای مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) در استان اصفهان امضا شد که ۱۵۰ واحد آن ویژه اردستان است و با اجرایی شدن آن، بخش مهمی از قشر نیازمند شهرستان صاحب خانه‌ خواهند شد.

دهشیری همچنین روز مالیات را یادآور شد و از مسوولان خواست تا در شرایط کنونی که فشار بر افراد زیاد است، مراعات مالیات دهندگان خرد را بکنند و همه تلاش خود را برای شناسایی متخلفان در زمینه فرار مالیاتی به کار بگیرند.

وی با اشاره به مناسبت روز شهرداری‌ها و دهیاری‌ها، از شهرداران خواست با وجود مشکل بودجه، تلاش کنند تا با آسفالت خیابان‌ها و کوچه‌ها هزینه تحمیلی بر مردم از این ناحیه را کاهش دهند.

آران و بیدگل

امام‌جمعه آران و بیدگل با اشاره به سخنان رهبر انقلاب درباره ضرورت تحول در قوه قضاییه، گفت: تحول در هر دستگاهی لازم است چرا که موجب احقاق حقوق بیشتر مردم و اجرای عدالت می‌شود.

حجت الاسلام ابوالفضل سلیمانی در خطبه‌های نمازجمعه افزود: مبارزه با مفسدان باید قاطع در قوه قضاییه ادامه داشته باشد و در کنار آن سرعت و عدالت هم مورد توجه قرار گیرد؛ همچنان که در دوره جدید این مهم شتاب گرفته است.

وی در ادامه یادآور شد: رهبری معظم انقلاب فرمودند که کشور ما در ابتدای بحران کرونا با همکاری مردم و مسوولان خوش درخشید که لازم است با برنامه‌ریزی این بحران را هر چه بهتر مدیریت کنیم.

امام‌جمعه آران و بیدگل با اشاره به ضرورت توجه بیشتر مردم و مسوولان به بحران کرونا و لزوم رعایت بیشتر بهداشت فردی، اظهار داشت: دین اسلام در کنار نماز و روزه، به رعایت بهداشت هم تاکید کرده است.

وی همچنین فرا رسیدن روز شهرداری‌ها و دهیاری‌ها را یادآور شد و با تبریک این مناسبت گفت: شهرستان آران و بیدگل رتبه نخست ایثارگری در کشور را دارد اما مبلمان شهری آن جای تعریف ندارد؛ شهرداران در سال‌های گذشته تنها وعده بهتر کردن مبلمان شهری را دادند که تا کنون عملی نشده است.

سلیمانی اضافه کرد: ایجاد فضاها و مکان‌هایی برای ورزش بانوان در این شهرستان نیز ضروری است که امیدواریم مسوولان شهرداری این مهم را نیز مورد توجه قرار دهند.

نایین

امام جمعه نایین نیز در خطبه های نماز جمعه این هفته پیش بینی کرد که به دلیل سیاست‌های غلط دولت آمریکا در آینده نزدیک فروبپاشد.

حجت الاسلام سید علی سجادی افزود: با توجه به اینکه آمریکا، دولتی ظالم دارد و در ۱۰۰ سال اخیر مدیران بی کفایتی در راس این دولت قرار گرفتند و ظلم و جوری که این مسوولان بر ملت خود و ملل دیگر روا داشتند، فروپاشی نظام سلطه‌گر آمریکا بسیار نزدیک است.

وی گفت: از طرف دیگر آمریکا نتوانست در مبارزه با بیماری کرونا موفق عمل کند و این امر نشان داد که آمریکا یکی از عقب مانده ترین کشورها در دنیاست و افراد اندکی که در کشور ما هنوز به آمریکا امیدوارند به خوبی درک کرده اند که این دولت چقدر ناتوان است.

امام جمعه نایین به مساله مذاکره و سازش با آمریکا اشاره کرد و گفت: در باب مذاکره یک تجربه‌ای جلو روی ما قرار دارد، چند سال ما را تحت عنوان مذاکره برجام روی زمین کشیدند.

حجت الاسلام سجادی افزود: به ما می گویند هرچه در برجام تعهد دادید عمل کنید اما هرچه ما تعهد دادیم عمل نمی‌کنیم و از این رسواتر نمی‌توان حرف زد.

وی ادامه داد: بعد از مذاکره همه باید کلاه خود را قاضی کنیم که اگر راهی وجود داشت رفتیم ، می خواستیم مذاکره کنیم شاید با مذاکره مساله حل شود و مذاکره منصفانه داشته باشم که دیدیم که این‌ها انصاف نمی فهمند و پای حرف خود نمی ایستند.

امام جمعه نایین گفت: یا باید مقاومت کنیم و یا سازش داشته باشیم، کسانی که قلم در دست می‌گیرند می‌گویند چرا کوتاه نمی‌آیید، کوتاه نیامدن به معنی سازش است که باید کمی از خودشان خجالت بکشند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم| رقص و آواز دختران در تلویزیون؛ صدا و سیما تابوشکنی کرد!