محور سخنان امامان جمعه شهرهای ابرکوه و مهریز


محور سخنان امامان جمعه شهرهای ابرکوه و مهریز

یزد - ایرنا- امید مردم به قوه قضاییه است و دشمنان نظام امید جوانان را هدف قرار داده است از جمله محورهای سخنان امامان جمعه شهرهای ابرکوه و مهریز بود.

امام جمعه ابرکوه با اشاره به اهمیت سخنان مقام معظم رهبری در مبارزه با فساد گفت: در شرایط کنونی چشم امید همه ما به قوه قضاییه دوخته شده است تا تلطیفی در فضای اقتصادی کشور ایجاد شود.

حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر ابرکوه بر ضرورت تدوین سند تحول قضایی با نسخه ای پیشرفته و ارتقا یافته برای احیای حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم، با استفاده از نقطه نظر نخبگان حوزه و دانشگاه تاکید کرد.

وی بابیان اینکه مقام معظم رهبری ، ویروس فساد را خطرناکتر از ویروس کرونا دانستند ، اظهار کرد: اگر جلوی فساد گرفته نشود ، ریشه آن هم بدنه دستگاه قضا و هم پیکره جامعه را خواهد گرفت .

حسینی ادامه داد: اگر متولیان نظارتی، حکومتی و نمایندگان مجلس در گذشته هشدارهای نجات‌ بخش مقام معظم رهبری را جدّی می گرفتند و مبارزه با فقر و فساد و تبعیض ، حمایت قضایی اجرا می‌شد ، امروز این درد مزمن سرطان اقتصادی ، زندگی مردم را کلافه نمی کرد.

امام جمعه ابرکوه خاطرنشان کرد: دستگاه قضایی باید دست سیاه همدستان مفسدان اقتصادی را قطع کند و در پشت پرده لجام گسیختگی اقتصادی و قیمت های نجومی کالاهای اساسی و زمین و مسکن مردم ببینید کدام دست خیانت فعال است و چرا این دست ها قطع نمی‌شود؟

وی با اشاره به ادامه شیوع بیماری کرونا از مردم خواست اصول بهداشتی و حفظ فاصله گذاری اجتماعی را برای مهار بیماری کرونا رعایت کنند.

وی تاکید کرد: مردم در مبارزه با کرونا همکاری کنند تا مسوولان مجبور به اتخاذ تصمیمات سخت تری نشوند .

امام جمعه ابرکوه در ادامه موفقیت دولت و مردم ایران را در ناکام گذاشتن آمریکا در آخرین نقشه شیطانی آن کشور در شورای امنیّت تبریک گفت و افزود: آنها نقشه داشتند، پیش نویس قطعنامه شورای امنیّت مبنی بر تمدید تحریم‌های ایران که از سوی آمریکا ارائه شده بود، تصویب شود و مکانیسم ماشه را فعال کنند ، امّا به لطف خدا این تیر کمانه کرد و به خودش برگشت و حالا آنها را عصبانی کرده است .

مهریز

همچنین امام جمعه مهریز گفت: دشمن با جنگ روانی و تهدید نرم با استفاده از فضای مجازی و رسانه‌های گروهی، ضربه زدن به اعتقادات و ارزش‌های دینی و انقلابی مردم و جوانان را در دستور کار جدی خود قرار داده است .

حجت‌الاسلام عبدالرضا محی‌الدینی در خطبه‌های نمازجمعه امروز مهریز با اشاره به اینکه تقابل نظری بسیار خطرناک‌تر از جنگ نظامی است، افزود: استکبارجهانی به سرکردگی آمریکا و حامیان جهانی و منطقه‌ای او به جنگ با باورهای دینی مردم ما وارد شده است .

وی ادامه داد: کفرجهانی با برنامه‌های سوء فرهنگی خود و تهدید نرمی که بارها مقام معظم رهبری مردم و مسوولان را به هوشیاری در برابر آن سفارش کرده‌اند می‌خواهد اعتقادات مردم و جوانان را نسبت به معنویت و آموزه‌های دینی ضعیف کند.

رییس شورای فرهنگ عمومی مهریز اظهار کرد: نبرد اصلی ملت قهرمان ایران با دشمنان قسم خورده در فضای کنونی، جنگ نرم فرهنگی است که باید علاوه بر مسوولان، خانواده‌ها و همه اقشار جامعه نسبت به آن بسیار حساس و دقیق باشند.

محی‌الدینی تصریح کرد: در این نبرد که در کنار جنگ اقتصادی، روانی و تبلیفاتی شدید ادامه دارد باید مدیران و مسوولان در مراکز فرهنگی و آموزشی با آمادگی بیشتر و برنامه‌ریزی در کنار همکاری مردم توطئه‌ها را خنثی کنند.

خطیب نمازجمعه مهریز اظهار کرد: برای شکست استکبارجهانی و آمریکای جنایتکار که فقط در دنیا مدعی حمایت و دفاع از حقوق بشر است، فقط ایستادگی، مدیریت جهادی، داشتن روحیه انقلابی و ولایتمداری است.

محی‌الدینی گفت: توطئه‌های دشمنان علیه ملت و کشور ما ادامه دارد و مسوولان باید با درایت و برنامه‌ریزی برای حل معضلات فرهنگی به خصوص در عرصه اقتصادی بیش از گذشته وظایف خود را انجام دهند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر فوق العاده زیبای خانم بازیگر سریال در پناه تو بعد 29 سال ! / انگار قالی کرمانه !