حل مشکل پهپادها با پارک کردن روی اتوبوس‌های شهری!


حل مشکل پهپادها با پارک کردن روی اتوبوس‌های شهری!

ایتنا - پهپادها نمی‌توانند تحویل را در مسافت‌های بیش از 10 تا 15 مایل از نقطه آغاز پروازشان طی کنند چرا که به طول عمر کافی باتری برای دور زدن و برگشت به مقرشان نیاز دارند.

ایده تحویل بسته‌ها با استفاده از پهپادها بدون بحث و جدل نیست، با این حال به نظر می‌رسد که یک بحث لاینفک از آینده ما باشد. شرکت‌های بسیاری در طی سال‌های اخیر روی توسعه و تست سیستم‌های تحویل مبتنی بر پهپاد کار کرده‌اند، برخی به نقطه محدودیت کارآزمایی‌های تحویل پهپاد، تست‌های دنیای واقعی، و حتی شراکت‌ها رسیده‌اند. با این حال هنوز یک مساله بزرگ در رابطه با این وسائل نقلیه وجود دارد، و اتوبوس‌های شهری ممکن است راه‌حل آن باشند.

به گزارش ایتنا و به نقل از اسلش‌گیر، پهپادها باید توازنی بین وزن و عمر باتری ایجاد کنند، تا بتوانند مسافت بیشتری را طی کنند. عدم برد کافی باعث محدود شدن استفاده از پهپادها شده است – نوعا آنها نمی‌توانند تحویل را در مسافت‌های بیش از 10 تا 15 مایل از نقطه آغاز پروازشان طی کنند چرا که به طول عمر کافی باتری برای دور زدن و برگشت به مقرشان نیاز دارند.

این بدان معناست که در حال حاضر، پهپادها به تحویل محصولات کوچک از فروشگاه‌هایی هستند که نزدیک مشتری هستند – مثالهای آن عبارتند از دراگ‌استورها، فروشگاه‌های فست‌فود، خواربارفروشی‌های کوچک، و مقاصد مشابه محدود هستند. با این حال، تحویل مرسوله می‌تواند بدون افزایش ابعاد باتری یا پهپاد از طریق استفاده از ماشین‌هایی که هم‌اکنون در حال استفاده هستند انجام شود: اتوبوس‌های شهری.

حل مشکل پهپادها با پارک کردن روی اتوبوس‌های شهری!

پژوهشگران دانشکده مهندسی استنفورد، با استفاده از الگوریتم‌ها و شبکه‌های موجود اتوبوس شهری در سان فرانسیسکو و واشینگتون دی‌سی، دریافتند که برد عملیاتی پهپادها با طی نمودن بخشی از مسافت از طریق سواری گرفتن از خودروهای زمینی، چهار برابر می‌شود. پهپادهایی که از این خودروها استفاده کردند قادر به تحویل بارشان ظرف مدت یک یا دو ساعت، بسته به شهر مورد نظر، بودند.

این اتوبوسها، و همچون دیگر انواع وسائل نقلیه، هم‌اکنون در شهرهای نقاط مختلف جهان در کار هستند. به طور بالقوه یک سیستم می‌تواند توسعه داده شود که پهپادها را به سمت استفاده از ایده‌آل‌ترین اتوبوسی که در مسیر است سوق می‌دهد، و آن را به سمت فرود ایمن و چسبیدن به اتوبوس سوق می‌دهد، سپس از آن جدا می‌شود و در زمان ایده‌آل مابقی مسیرش را پرواز می‌کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس