یک آمبولانس دریایی پیشرفته به جزیره هرمز اختصاص یافت


یک آمبولانس دریایی پیشرفته به جزیره هرمز اختصاص یافت

هم‌زمان با میلاد با سعادت ثامن الحجج امام رضا (ع) و با حضور فرماندار بندرعباس و رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان، آمبولانس دریایی پیشرفته به ‌فوریت‌های پزشکی جزیره هرمز پیوست.

بخشدار جزیره هرمز با اعلام این خبر به ایسنا، افزود: آمبولانس دریایی مذکور مجهز به تمام سیستم و تجهیزات اورژانس روز دنیا است که امکان انجام اقدامات اولیه برای نجات مجروحان در آن امکان‌پذیر است.

سید مجدالدین حسینی تصریح کرد: این آمبولانس دریایی قابلیت حمل هم‌زمان سه بیمار بدحال اورژانسی و ۵ بیمار غیر اورژانسی، دو خدمه و هشت همراه را دارد و تجهیزات داخلی آن نیز بر اساس استانداردهای لازم برای حمل بیمار در آمبولانس دریایی است.

بخشدار هرمز خاطرنشان کرد: این آمبولانس‌ دریایی از نوع بسیار پیشرفته و مجهز به تجهیزات آی سی یو، امکانات بیمارستانی با قابلیت امدادرسانی به ۵ بیمار در شرایط عادی و ۳ بیمار در شرایط بحرانی هستند و امکان حرکت در شرایط بد آب و هوایی را نیز دارند.

وی اعتبار هزینه خرید این آمبولانس دریایی را افزون بر ۵۰ میلیارد ریال و از محل اعتبارات استانی و ملی دانست و عنوان کرد: با توجه به هماهنگی‌های انجام‌شده قبلی، آمبولانس دریایی جدید و قدیم به‌طور هم‌زمان در جزیره خدمات خواهند داد.

حسینی اضافه کرد: آمبولانس دریایی هرمز در شرایط عادی نامناسب جوی با ۳۰ نات دریایی سرعت و در شرایط عادی با ۳۷ نات دریایی سرعت می‌تواند مسیر هرمز تا بندرعباس را در کمترین زمان ۲۰الی ۲۵ دقیقه طی کند.

بخشدار هرمز ادامه داد: از تمامی دست‌اندرکاران و مسئولین استانی به‌ویژه استاندار هرمزگان که مجدانه پیگیری کردند، فرماندار بندرعباس، رئیس دانشگاه علوم پزشکی، شبکه بهداشت و درمان بندرعباس، تقدیر و تشکر می‌کنم.

وی در پایان گفت: جا دارد از دکتر داودی و دکتر حسین پور، مسئولین سابق مجموعه دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان نیز یاد شود که در این زمینه تلاش‌های شایان توجهی داشتند که با پیگیری‌های مدیریت ارشد استان و مساعدت وزارت بهداشت تعداد ۳ فروند آمبولانس دریایی فوق پیشرفته به ارزش ۳۰۰ میلیارد ریال در دولت دوازدهم از کشورهای اروپایی خریداری و وارد هرمزگان شد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هرمزگان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط