میزبانی بچه های مسجد امام رضا(ع) از دلدگان امام رئوف


میزبانی بچه های مسجد امام رضا(ع) از دلدگان امام رئوف

از هر سلیقه و سنی و سالی در کنار یکدیگر جمع شده اند تا از راه دور، با برگزاری یک جشن در خور شان، دل های عاشقان و دلدادگان امام رئوف را در شرایطی که امکان سفر به مشهد مقدس فراهم نیست، مقیم صحن و سرای حضرت کنند.

خبرگزاری شبستان_خراسان جنوبی: «خوشا ملکی که سلطانش تو باشی.... راهی مسجد امام رضا (علیه السلام) بیرجند می شوم تا حال و هوای مسجدی ها را از نزدیک در شب میلادش لمس کنم، مشتاق تر از همیشه پا در مکان مقدس، مزین به نام سلطان طوس می گذارم در همان ابتدا بوی خوش اسپند و عود و گلاب مرا راهی بهشت و حرم باصفایش می کند.

میزبانی بچه های مسجد امام رضا(ع) از دلدگان امام رئوف

همزمان با ایام دهه کرامت و در شب میلاد امام رئوف، مسجد امام رضا(علیه السلام) از خیابان گرفته تا کوچه های اطراف و حتی شبستان گل‌آرایی، چراغانی و آذین‌بندی شده است.

با دیدن خیابان چراغانی شده، دلم راهی مشهد الرضا(ع) و مقیم حرم با صفای هشتمین اختر تابناک امامت و ولایت می شود، چشم باز می کنم، خود را در کنار دیگر بچه مسجدی‌ها می‌بینیم.

در بدو ورود به این مسجد چند گروهی از نوجوانان، جوانان و میانسالان را می بینم که در حال خدمت رسانی و تهیه کادو و بسته های تبرکی امام رضا (علیه السلام) با ندای ملکوتی صلوات، هستند. افرادی که یا عضو هیات‌ امنای مسجد هستند یا عضو بسیج یا کانون فرهنگی هنری اما همه با یک هدف واحد در کنار هم جمع شده اند.

میزبانی بچه های مسجد امام رضا(ع) از دلدگان امام رئوف

قدمی برای شاد کردن دل مردم

دختری 20 ساله در گوشه ای از مسجد به تنهایی با ماسک در حال تهیه بسته های تبرکی امام رضا علیه السلام است، «محدثه علیپور» به خبرنگار شبستان می گوید: 20 سال سن دارم و تا توانسته ام در مسجد حضور فعال داشته ام، الان هم در شرایط کرونایی آمده ام تا در راستای گرامی داشت دهه کرامت، میلاد حضرت معصومه (سلام الله علیها) و امام رضا (علیه السلام) قدمی در حد توان خودم بردارم و دل آقا و مردم را شاد کنم.

میزبانی بچه های مسجد امام رضا(ع) از دلدگان امام رئوف

خانم عباسی که در حال هماهنگ کردن امورات جشن است به خبرنگار شبستان می گوید: من مسئول پایگاه بسیج خواهران هستم و بیشتر نقش هماهنگ کننده را دارم، بیش از 300 نفر عضو فعال پایگاه بسیج داریم که عضو کانون فرهنگی و هنری مسجد هم هستند.

یکی از جوانان دیروز که موی خود را در این مسجد سپید کرده است، در حال آذین بندی مسجد است، می گوید: 40 سال است که در این مسجد حضور فعال دارم.

جشن ۴ هزار نفری دلداگان امام رضا (ع) به ۴۰ نفر رسید

وی بیان می کند: هر سال به همت بچه های این مسجد و فعالان کانون های فرهنگی هنری و بسیجی جشنی با بیش از چهار هزار نفر برگزار می‌کردیم ولی امسال به دلیل شیوع بیماری منحوس کرونا، این جشن فقط برای بچه های خود مسجد و محله به صورت مختصر برگزار می شود.

یوسفی سرش را تکان می دهد و می گوید: هر سال تمام صحن و داخل مسجد، حسینیه و دو کوچه این مسجد مملو از جمعیت بود و کاروان زیر سایه خورشید و خدام حرم رضوی حال و هوای دیگری به مجلس ما می دادند، ولی امسال هیچ تبلیغی برای اجرای این جشن نداشته ایم، چراکه سلامت مردم برایمان در اولویت است.

این فعال مسجدی با بیان اینکه صحن و حسینیه مسجد را برای برگزاری جشن چراغانی و فرش کرده ایم تا مردم با فاصله هر چه بیشتر و بهتر در مراسم حضور داشته باشند، می افزاید: امسال ویروس کرونا دل و دماغ را از ما گرفته ولی جشن مختصری برای شاد کردن و روحیه دادن و گرامی داشت این دهه برگزار می کنیم.

«مهدی رازی»، مدیر کانون فرهنگی هنری عاشقان ولایت بیرجند هم در گفتگو با خبرنگار شبستان می گوید: هر ساله در شب ولادت علی ابن موسی الرضا(علیه السلام) جشن باشکوهی می گرفتیم ولی امسال این جشن با به دلیل شیوع بیماری کرونا، با محوریت فضای مجازی و با همان تعداد کم بچه مسجدی ها با رعایت فاصله گذاری اجتماعی، برگزار می شود.

مدیر کانون فرهنگی هنری عاشقان ولایت بیرجند با بیان اینکه هر سال جمعیت بسیار زیادی در این جشن حضور داشتند که به دلیل شلوغی جمعیت مردم در کوچه های این مسجد برای حضور در جشن منتظر می شدند، می گوید: امسال تبلیغات چندانی برای برگزاری جشن نشده، ولی بازهم تمام مکان های مسجد را در راستای اجرای پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی فرش می کنیم.

میزبانی بچه های مسجد امام رضا(ع) از دلدگان امام رئوف

وی می گوید: کانون فرهنگی هنری عاشقان ولایت حدود 200 نفر عضو ثابت دارد که بیشتر آن را نوجوانان و جوانان مسجدی تشکیل می دهد.

رازی با بیان اینکه چند گروه جهادی قبل از نماز تمام مسجد و اطراف مسجد را ضدعفونی می کنند، بیان می کند: به تعدادی کافی ماسک برای افراد شرکت کننده در جشن تهیه شده و رایگان توزیع می شود.

تجلیل از اسامی رضا و معصومه در آخرین روز دهه کرامت

وی می گوید: همزمان با سالروز ولادت با سعادت امام هشتم شیعیان، خورشید خراسان، هشت نفر از فعالان مسجد و کانون فرهنگی هنری عاشقان ولایت، یعنی افراد برگزیده در مسابقه مجازی دهه کرامت و هشت نفر از افرادی که نام های آن ها، معصومه و رضا است، تجلیل می شوند.

بقاع متبرکه و مساجد میزبان عاشقان و دلدادگان امام رئوف شد

حجت الاسلام «احمد رضایی»، مدیرکل تبلیغات خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اظهار می کند: به مناسبت شب میلاد هشتمن نور ولایت حضرت امام رضا (علیه السلام) برنامه های متنوعی توسط تشکل ها، مساجد، هیئت های مذهبی و گروه های مردمی برگزار می شود ولی این جشن ها بیشتر با محوریت کمک های مومنانه و مواسات است.

وی بیان می کند: در شب میلاد امام رضا(علیه السلام) بسیاری از مساجد با رعایت پروتکل های بهداشتی، مراسم جشن مختصر و کوتاهی داشتند که در بدو ورود همه ضدعفونی و ماسک رایگان توزیع شد.

حجت الاسلام رضایی از راه اندازی کاروان های شادی در برخی هیئت ها خبر می دهد و می گوید: امام رضا (علیه السلام) در میان ائمه علیهم السلام جایگاه خاص و ویژه ای دارند و کسی که امام رضا را به عنون امام قبول داشته باشد شیعه 12 امامی هست.

میزبانی بچه های مسجد امام رضا(ع) از دلدگان امام رئوف

وی ادامه می دهد: این حضرت اوصاف و صفات خاصی دارند ولی رافت امام رضا(علیه السلام) زبانزد خاص و عام هست و همگان وی را امام مهربانی ها صدا می زنند.

مدیرکل تبلیغات خراسان جنوبی با اشاره به سیل جمعیت مردم از اقصی نقاط دنیا در حرم مطهر رضوی، بیان می کند: همه زائران حرم با صفای علی ابن موسی الرضا(علیه السلام) طعم شیرین عنایات امام رضا را چشیده اند، لذا بر اساس رافت امام رضا(علیه السلام) زیارت ضریح و حرم امام هشتم، خاص شیعیان نیست، بلکه غیر مسلمان ها هم با توسل به این امام مهربان، مورد لطف و عنایت امام رضا قرار می گیرند.

پایان پیام/575

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر تیپ و چهره دومین بازیگر نقش «نجلا» / محیا دهقانی جنجال کرد!