ته سیگار آتش به پا کرد / 65 درخت کاج در بیرجند سوختند


ته سیگار آتش به پا کرد / 65 درخت کاج در بیرجند سوختند

حوادث رکنا: ته سیگار موجب حریق 65 درخت کاج در بیرجند شد.

به گزارش رکنا، مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بیرجند گفت: ۶۵ درخت در بهشت متقین بیرجند طعمه حریق شد که علت آن انداختن ته سیگار روشن بین درختان بود.

علی حسینی روز جمعه افزود: شب گذشته یک مورد آتش سوزی جنب قطعه یک مزار شهدا بیرجند به مرکز فرماندهی آتش نشانی بیرجند اعلام شد.

وی بیان کرد: بلافاصله دو تیم از ایستگاه شماره یک و دو تیم از ایستگاه شماره چهار به همراه دو خودروی تانکر پشتیبانی آب به موقعیت حادثه اعزام شدند.

آتش سوزی در بیرجند 65 درخت را سوزاند

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بیرجند تصریح کرد: این حادثه که به دلیل بی‌احتیاطی شهروندان و احتمالا انداختن ته سیگار روشن بر روی درختچه‌های ترون شروع شده بود بلافاصله با توجه به شرایط جوی و وجود باد تند به درختان کوتاهتر و سپس به درختان بلندتر سرایت کرده بود.

وی ادامه داد: با حضور تیم‌های عملیاتی و مسوولان عملیات بلافاصله آتش‌نشانان به پنج تیم اطفای حریق تقسیم شده و فوری از پیشروی آتش سوزی جلوگیری کردند.

حسینی با بیان اینکه در این عملیات ۶ خودروی و ۱۶ آتش نشان حضور داشتند عنوان کرد: با توجه به ارتفاع بلند درختان و وجود باد تند حدود ۳۵ درخت دچار حریق شده و ۳۰ درخت دیگر نیز به صورت جزئی درگیر شده بود که از پیشروی آتش جلوگیری شد.

وی گفت: با اقدام به موقع و سریع آتش‌نشانان از گسترش حریق به حدود ۲۰۰ درخت دیگر در این منطقه جلوگیری به عمل آمد و این آتش سوزی خسارت جانی نداشت.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

آیا این خبر مفید بود؟
0 0

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بارش باران و برف در برخی استان های کشور