نماینده مجلس: طولانی شدن شیوع کرونا دلیل عادی‌انگاری مردم است


نماینده مجلس: طولانی شدن شیوع کرونا دلیل عادی‌انگاری مردم است

تبریز - ایرنا - نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی گفت: طولانی شدن زمان شیوع ویروس کرونا باعث شد مردم احساس کنند که این بیماری فروکش کرده و نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی بی‌توجه شونذ.

مهدی اسماعیلی روز جمعه در جمع خبرنگاران افزود: رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، پروتکل‌های بهداشتی و مدیریت کارآمد و قوی مسئولان برای هدایت مردم به سمت توجه به هشدارهایی که داده می‌شود از جمله مواردی است که در کنترل ویروس موثر هستند، ضمن اینکه توجه به این مهم نیز نیازمند پرداخت هزینه لازم برای تهیه تجهیزاتی همچون ماسک و ژل ضدعفونی‌کننده است که اقشار آسیب‌پذیر در این زمینه با مشکل مواجه هستند.

نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نحوه اطلاع‌رسانی و ارائه آمار پیرامون میزان مبتلایان هر استان باعث عدم آگاهی مردم نسبت به بحران احتمالی ناشی از شیوع کرونا شد، ادامه داد: ارائه سه وضعیت متفاوت برای شهرهای مختلف آذربایجان شرقی اعم از سفید، زرد و قرمز که در این مورد سفید غلبه داشته است، از دیگر عواملی بود که باعث شد یک بی‌تفاوتی بین مردم این منطقه نسبت به کرونا ایجاد شود.

وی تشریح کرد: اعلام آمارهای کلی برای استان‌ها باعث عادی‌سازی وضعیت ابتلا به کرونا در بین مردم شد و این در حالی است که باید آمارها به تفکیک شهرها در هر استان‌ اعلام می‌شد تا مشخص شود که هر کدام تا چه اندازه با این معضل مواجه هستند.

وی ادامه داد: شیوع ویروس کرونا در آذربایجان شرقی ناشی از برخی سوءمدیریت‌های موجود در ستاد مقابله با کرونا در تعدادی از شهرهای این منطقه است که نتوانستند برای رفع مشکلات این بخش به درستی برنامه‌ریزی کنند و باعث شد مردم با این معضل مواجه شوند.

اسماعیلی اضافه کرد: مسئولان ستاد مقابله با کرونا در آذربایجان شرقی باید از مردم کم‌درآمد برای تامین تجهیزات لازم جهت رعایت پروتکل‌های بهداشتی اعم از ماسک و ژل ضدعفونی‌کننده حمایت کنند.

وی گفت: همچنین در صورت عدم‌موفقیت در کنترل کرونا ناچار هستیم که مجدد محدودیت‌هایی را اعمال کنیم تا مردم آسیب بیشتری نبینند و ستاد مقابله با کرونا در استان باید از این اختیار برخوردار باشد که در پی پایش روزانه وضعیت شیوع این بیماری در منطقه به این امر مبادرت ورزد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان شرقی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


باده فروش...