امام جمعه تبریز: علامه امینی معنای ولایتمداری را برای همه روشن کرد


 امام جمعه تبریز: علامه امینی معنای ولایتمداری را برای همه روشن کرد

تبریز - ایرنا - نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی و امام جمعه تبریز با بیان اینکه علامه امینی معنای ولایتمداری را برای همه روشن کرد، گفت: عالمان دینی یادگاران مکتب انسان ساز امام صادق علیه السلام هستند که باید فکر و سیره روشن آنها تکریم و جاودانه شود.

حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم روز جمعه در نشست تخصصی غدیر و بزرگداشت علامه امینی(ره) با تبیین سجایای اخلاقی و ویژگی های شخصیتی این عالم بزرگ اظهار داشت: ایشان حیاتشان را نذر خدا و جانشان را فدای اسلام کرده بودند و توانستند با زحمات طاقت فرسا حقیقت ها را آشکار سازند.

وی با بیان اینکه رودخانه یقین در سراسر وجود علامه امینی جاری بود، اضافه کرد: این شخصیت بزرگ قله دانش و تواضع بودند و مانوس بودن با قرآن و عترت از وی ستاره ای ساخت که در تاریخ اسلام می‌درخشد.

وی از صاحب کتاب الغدیر بعنوان استوانه علم و یقین یاد کرد و گفت: علامه امینی با تبیین حقیقت؛ تاریکی‌ها را کنار زدند، تا معنای واقعی ولایت مداری را بر همگان روشن سازند و این ندا را به گوش جهانیان برسانند.

امام جمعه تبریز با تاکید بر اینکه وظیفه داریم گام‌های ارزشی و اثرگذار برای شناساندن علما و فضلای دین برداریم، خاطرنشان کرد: با نشر علوم الهی در جامعه اسلامی یاد و خاطره بزرگانی چون علامه امینی که نام و سیره ایشان فخر خطه آذربایجان هستند، بیش از پیش گرامی و بزرگ داشته شود.

وی با اشاره به آغاز دهه کرامت اظهار کرد: این دهه فرصت مناسبی است که می‌توانیم پیوند جوانان را با قرآن و اهل بیت (ع) مستحکم کنیم تا این معارف در بین آنها نهادینه شود.

وی با بیان اینکه حوزه فرهنگی و دینی فرصت دارند در این ایام پیوند بین نسل‌ها را تقویت کنند، گفت: باید در دهه کرامت؛ بزرگی و منش بزرگوارانه را در جامعه ترویج کنیم.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با اشاره به وجود دو مرقد مطهر از ائمه اطهار در خاک ایران اسلامی، ضریح های متبرکه را منشاء برکات فراوان برای کشور عنوان کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان شرقی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم| رقص و آواز دختران در تلویزیون؛ صدا و سیما تابوشکنی کرد!