نماینده دشتستان: تنها راه رفع تحریم خداحافظی با صادرات نفت خام است


نماینده دشتستان: تنها راه رفع تحریم خداحافظی با صادرات نفت خام است

بوشهر- ایرنا- نماینده مردم دشتستان درمجلس شورای اسلامی گفت:تنها راه رهایی از تحریم دل کندن از نفت و خداحافظی با صادرات نفت خام است چرا که با جلوگیری از خام فروشی و توسعه صنایع پائین دستی می‌توان ایجاد اشتغال کرد و  اقتصاد قوی‌تر شود.

ابراهیم رضایی روز جمعه درگفت و گو با ایرنا در خصوص جایگزینی درآمدهای ارزی در کشور ادامه داد: باتوجه به اینکه امروز صادرات نفت با محدودیت‌هایی روبرو شده در این شرایط باید صادرات غیر نفتی را توسعه داد و در این حوزه سرمایه گذاری کرد.

وی یادآورشد: همچنین می‌توان از فرآورده‌های نفتی مانند محصولات پتروشیمی و صنایع پایین دستی نفت برای جایگزینی درآمدهای ارزی استفاده کرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی اظهارداشت: تنها راه مقابله با تحریم‌های ظالمانه برعلیه کشور بی اثر کردن تحریم‌هاست.

رضایی گفت:دشمن تا زمانیکه بداند اگر تحریم کند نتیجه آن بر اقتصاد و توان کشور اثر می‌گذارد به تحریم خود ادامه می‌دهد و در هیچ شرایطی کوتاه نخواهند آمد.

وی بیان کرد: باید به گونه‌ای برنامه ریزی و اقدام شود که دشمن بداند چه تحریم بکند و چه نکند اثری بر روی کشور و اقتصاد ما نخواهد گذاشت.

رضایی اضافه کرد: باتوجه به خودکفا بودن صنعت برق دشمن تاکنون این صنعت را تحریم نکرده است چون اگر این کار انجام شود اتفاق و تاثیری بر کشور و زندگی مردم نمی‌گذارد.

نماینده دشتستان در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: در این شرایط باتوجه به امکانات کشور فعالیت در حوزه کشاورزی و صنعت و معدن مواردی است که می‌توان جایگزین صادرات نفتی کرد.

رضایی بااشاره به اینکه ما باید در بخش‌های مختلف اقتصادی به خودکفایی برسیم گفت:در حوزه مواد غذایی و مواد اولیه مورد نیاز ضروری است که کشور به یک خودکفایی برسد که تحریم‌ها نتواند اثر گذار باشد.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی باتوجه به اینکه اقتصاد غیر نفتی بر اقتصاد نفتی برتری دارد گفت: ایران کشوری چهار فصل با قابلیت، امکانات و فرصت‌های بسیار زیاد برای جایگزین کردن محصولات غیر نفتی به جای نفت است.

وی ادامه داد: به طور مثال خرما یکی از محصولاتی است که با سرمایه گذاری و رفع مشکلات آن در بخش‌های مختلف تولید باتوجه به اینکه ظرفیت تامین داخلی و قابلیت صادرات را نیز دارد می‌تواند از آن به جای صادرات نفت استفاده کرد.

رضایی گفت: به جای صادرات نفت که محدودیت‌هایی دارد و بازگردادن پول آن نیز سخت است باید به این جنس محصولات غیر نفتی که مشمول تحریم‌ نمی‌شوند و تحریم شدنی نیستند به آنها پرداخت و صادر کرد و با این کار ارز حاصل از آن وارد و خلا ارزی کشور جبران شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بوشهر

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | تصاویری از حمله ترکیبی موشک‌ الماس و پهپاد انتحاری ابابیل به پایگاه سری اسرائیل