کرونا در تراکم جمعیتی البرز می‌تازد | وضعیت استان نگران‌کننده است


کرونا در تراکم جمعیتی البرز می‌تازد | وضعیت استان نگران‌کننده است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز اعلام کرد: گرچه در موج نخست توانستیم کرونا را مهار کنیم اما با رفع محدودیت‌ها، تاخت و تاز این ویروس خطرناک در تراکم جمعیتی و شلوغی بازار استان بیشتر از قبل شده است.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، دکتر حسین کریم، جمعه ۱۳ تیر گفت: تراکم جمعیتی و نادیده گرفتن پروتکل‌های بهداشتی از علل بالا رفتن میزان ابتلا به کرونا در استان البرز است که باید مردم برای مهار دوباره این بیماری بیش از پیش همکاری کنند.

وی بیان داشت: با این‌که میزان مرگ و میر تا قبل از سه هفته پیش در استان البرز متوقف شد اما این روزها دوباره شاهد مرگ ناشی از کرونا در استان هستیم و شیب ابتلا به این بیماری تند شده است.

کریم با نگران توصیف کردن وضعیت استان البرز گفت: با این‌که کرونا با یک موج به نسبت تند در البرز شیوع پیدا کرد اما پس از مدتی وصعت تا حدودی به حالت عادی برگشت و بسیاری از بخش‌ها درمانی حالت عادی را داشتند اما اکنون این وضعیت تغییر کرده و تعداد مبتلایان در حال افزایش است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز اظهار داشت: اکنون آمار و ارقام ابتلا به کرونا در این استان نشان می‌دهد که با شیب تند وارد موج دوم این بیماری شده ایم و وضعیت استان نگران‌کننده است.

وی بیان داشت: اگر چه در موج اول کرونا دستگاه‌های اجرایی، اداری و مردم به خوبی پای کار آمدند اما اکنون باید منتظر باشیم تا ستاد ملی کرونا تصمیم گیری کند.

کریم گفت: در موج اول تمام تخت‌ها در اختیار دانشگاه علوم پزشکی بود و بسیاری از مبتلایان امراض غیر کرونا از ترس ابتلا به کرونا به بیمارستان‌ها مراجعه نمی‌کردند و همین امر موجب شد تا

بیمارستان‌ها با توان بیشتر به بیماران کرونایی خدمات دهی کنند.

وی با اشاره به جمعیت سه میلیون نفری البرز و وجود حدود سه هزار تخت بیمارستانی در این استان اظهار داشت: استان البرز به لحاظ تخت بیمارستانی قدرت مانور ندارد و باید اقدامات پیشگیرانه توسط مردم و مسوولان در این استان تشدید شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز تاکید کرد که مردم استفاده از ماسک، مواد ضدعفونی‌کننده و رعایت فاصله اجتماعی را بیشتر از گذشته جدی بگیرند چراکه وضعیت استان به لحاظ شیوع کرونا قرمز است.

وی تاکید کرد که پرهیز از برگزاری مراسم تجمعی عروسی و عزاداری و رعایت پروتکل‌ها در اتوبوس، قطار و سایر وسایل حمل‌ونقل عمومی برای مهار کرونا در البرز ضروری است.

کد خبر 527586

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صدای کوتوله برزیلی برای آموزش و سریع حرف زدن