ژاپن نیروگاه‌های قدیمی با سوخت ذغال سنگ را تعطیل می‌کند


به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما (/fa/international) به نقل از شبکه تلویزیونی ان اچ کی، ژاپن ۹۰ درصد از نیروگاه‌های تولید برق قدیمی ­خود را با سوخت ذغال سنگ تعطیل...

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از شبکه تلویزیونی ان اچ کی، ژاپن ۹۰ درصد از نیروگاه‌های تولید برق قدیمی ­خود را با سوخت ذغال سنگ تعطیل می‌کند.
دولت ژاپن شمار نیروگاه‌های تولید برق قدیمی این کشور را که با سوخت ذغال سنگ کار می‌کنند در ده سال آینده به میزان ۹۰ درصد کاهش داده و تعطیل می‌کند. این نیروگاه‌ها به خاطر آلودگی‌های زیاد آن‌ها آسیب زیادی به محیط زیست می‌رسانند.
دولت ژاپن اعلام کرد برای رسیدن به این هدف یکصد نیروگاه تولید برق را که از سوخت ذغال سنگ استفاده می‌کنند تعطیل می‌کند. این نیروگاه‌ها مقادیر زیادی دی اکسید کربن تولید می‌کنند. مقامات همچنین اجازه ساخت نیروگاه‌های با کارایی بیشتر و آلودگی کمتر را هم داده اند. رئیس شرکت الکتریک توکیو اعلام کرد همکاری نزدیک با دولت در این رابطه ضروری است.
دولت ژاپن قصد دارد یک کارگروه کارشناسی برای ایجاد یک نقشه راه برای این سیاست جدید ایجاد کند. نیروگاه‌های با سوخت ذغال سنگ بیش از ۳۱ درصد برق ژاپن را در سال مالی ۲۰۱۸ تولید کردند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دوباره نخوابیدم افکار پریشون ریمیکس اینستا