افزایش 14 برابری آمار مبتلایان بستری شده کرونا در کاشمر


افزایش 14 برابری آمار مبتلایان بستری شده کرونا در کاشمر

فرماندار کاشمر از افزایش 14 برابری آمار مبتلایان بستری‌ شده کرونا در این شهرستان از ابتدای ماه جاری به دلیل آزاد سازی‎هایی که در برخی از حوزه‎ها صورت گرفت، خبر داد.

مسلم ساقی شامگاه ۱۲ تیر ماه در بیست و هشتمین جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا عنوان کرد: حساسیت‌ها نسبت به قبل در خصوص پیشگیری و رعایت اصول بهداشتی فوق‌العاده کم شده و فقط تعداد معدودی از مردم نسبت به رعایت مسائل و پروتکل‌های بهداشتی حساسیت دارند.

وی با بیان اینکه وضعیت شهرستان کاشمر قرمز اعلام شده است، مطرح کرد: با توجه به شرایط نگران کننده در استان و بر اساس هشدارهای روزهای اول هر کسی که در خصوص اجرای مصوبات ستاد کرونا قصور و کوتاهی داشته باشد قطعاً بدون هیچ چشم‌پوشی موضوع پیگیری خواهد شد.

فرماندار کاشمر تأکید کرد: در حال حاضر بهترین نوع پیشگیری ماسک زدن است، باید استفاده از ماسک در سطح جامعه به خصوص در تجمعات و مکان‌های عمومی نصب‎العین قرار گیرد و استفاده از ماسک هم باید الزامی شود.

وی ادامه داد: همچون روزهای اول باید از ظرفیت مساجد، خیرین و به خصوص مؤسسات و سازمان‌های مردم‌نهاد فعال در حوزه بهداشت و سلامت، تولید ماسک و توزیع آن در سطح جامعه و اقشار مختلف در دستور کار قرار گیرد.

ساقی بیان کرد: برای برنامه‌های ایام محرم دغدغه داریم و تصمیمات در شهرستان مبتنی بر تصمیمات ستاد ملی و استانی کرونا خواهد بود، همچنین اطلاع‌رسانی‌ها در خصوص تصمیمات ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا شهرستان باید از طریق مدیریت شبکه بهداشت و درمان صورت گیرد.

وی گفت: به دنبال ایجاد محدودیت در سطح شهرستان برای هیچ صنف یا گروهی نیستیم، نسبت به دو هفته قبل تعداد بستری‌ها در بیمارستان شهید مدرس کاشمر ۱۴ برابر افزایش داشته از این‌رو باید بازدیدها توسط کمیته بازرسی (صنعت، معدن و تجارت، اتاق اصناف، بهداشت و درمان و اماکن و شهرداری) برای نیل به وضعیت مطلوب در سطح شهرستان تشدید شود.

فرماندار کاشمر اظهار کرد: با توجه به اینکه یکی از کانون‌های شیوع و ابتلا به ویروس کرونا مراسم عروسی و ختم اعلام شده است، از همه مردم عزیز درخواست داریم در حد امکان این ایام از برگزاری مراسم جشن عروسی به‌ ویژه در روستا پرهیز کنند.

وی عنوان کرد: طبق مصوبه ستاد کرونا تمکین نکردن صاحبان مراسم عروسی نسبت به موضوع برگزاری مراسم در سطح روستاها با همکاری بخشداری، دهیاری‌ها و شبکه بهداشت و درمان از میزبان و متولی مراسم تعهد اخذ خواهد شد و هرگونه اتفاق ناگواری در زمینه ابتلا مدعوین به کرونا متوجه میزبان خواهد بود و از طریق دستگاه قضایی پیگرد قانونی خواهد داشت.

در ادامه جلسه مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان کاشمر اظهار کرد: هر مسئولی که در حوزه مسئولیت خود بی‌احتیاطی کند به همان میزان در افزایش ابتلا به بیماری در سطح جامعه سهیم خواهد بود.

محمدجواد یزدانی افزود: بر اساس آخرین وضعیت استان که قرمز و نگران کننده شده احتمالاً محدودیت‌های جدیدی اعمال خواهد شد و بر این اساس به‌ تبع ما هم تصمیمات جدیدی خواهیم داشت، باید ویروس را مدیریت کنیم و هر جا کوتاه بیاییم ضربه خواهیم خورد.

وی مطرح کرد: طی این هفته پیمایشی در سطح شهرستان انجام شد که متأسفانه تقریباً در بین همه اقشار و گروه‌های اجتماعی افراد مبتلا به کرونا داشته‌ایم، تا کنون ۱۹۰۰ نمونه به استان ارسال شده که تست نمونه ۴۳۰ نفر مثبت اعلام شده و شناسایی و تحت مراقبت قرار گرفته‌اند.

یزدانی از قرار گرفتن شهرستان‌های کاشمر و کوهسرخ در وضعیت قرمز خبر داد و افزود: از شهروندان عزیز تقاضا داریم برای حفظ سلامتی خودشان حتماً ماسک بزنند و از حضور در تجمعات، نشستن در مسیر جاده سید مرتضی و حضور در مجالس عروسی و ترحیم جدا خودداری نمایند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان کاشمر تصریح کرد: مردم باید برای رعایت حقوق مردم و حفظ سلامت آنها، ماسک بزنند، اگر دستورالعمل‌های بهداشتی رعایت نشود با شرایط اسفباری روبه‌رو خواهیم شد.

وی اظهار کرد: میانگین ابتلا به ویروس کرونا در مراسم‎های عروسی بیش از ۵۰ نفر است، از یک مراسم عروسی در یکی از روستاهای کوهسرخ، سه نفر به دلیل کرونا در بیمارستان بستری شده‌اند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چهره واقعی بهاره رهنما و الهام پاوه نژاد با پوشش نامتعارف//تولیدی