بی توجهی مردم به کرونا و وضیعت قرمز بهشهر و آمل


بی توجهی مردم به کرونا و وضیعت قرمز بهشهر و آمل

در روزهای اخیر، بی توجهی مردم به حضور در شلوغی ها موجب قرمز شدن وضعیت کرونایی در شهرستان های بهشهر و آمل استان مازندران شد و همین امر موجب شد تا اعلام وضعیت قرمز کرونا در این شهرستان ها و زرد شدن برخی از شهرهای دیگر مازندران دلهره مردم را افزایش دهد.

خبرگزاری شبستان؛ مازندران؛ در آخرین دسته بندی ها وضعیت شهرهای کشور از لحاظ شیوع ویروس کرونا در سه دسته شهرها با وضعیت سفید، قرمز و زرد با شیوع کم منتشر شده است تا میزان دربرگیری شهرستان ها و استان های مختلف مشخص شود.

در حالی که بیش از 4 ماه از شرایط سخت و جانکاه شیوع ویروس کرونا را پشت سر می گذاریم و با توجه به اینکه در روزها و هفته های اولیه همه ما بر این امید بودیم که با شروع فصل تابستان و گرمای هوا شاهد فروکش کردن ویروس کرونا هستیم؛ این روزها اعلام وضعیت قرمز در برخی از شهرها دوباره همه ما را نگران کرده است.

بی توجهی مردم به کرونا و وضیعت قرمز بهشهر و آمل

علی رغم تاکیدات فراوان مسئولان بر رعایت فاصله اجتماعی و کاهش ترددها و دوری از تجمع های غیر ضروری، همچنان این موارد در شهرهای مختلف استان مازندران مشهود است و همین امر موجب شد که در برخی از شهرهای مازندران دوباره شاهد وضعیت قرمز باشیم.

مشاهدات عینی در سطح شهرستان بهشهر و شهرهای شرق مازندران و حتی مرکز استان مازندران، ساری، بیانگر عدم توجه جدی برخی از مردم به رعایت فاصله اجتماعی و افزایش تجمعات در بازار و اماکن پر تردد و حتی برگزاری مراسم های عروسی و عزاست.

این در حالیست که براساس آنچه توسط علوم پزشکی مازندران اعلام شده است؛ در روزهای گذشته آمار بیماران مراجعه کننده به بخش‌های سرپایی و بستری استان مازندران به صورت معناداری افزایش پیدا کرده است و دو شهرستان در وضعیت قرمز و 4 شهرستان در وضعیت نارنجی قرار دارند و در شهرهای دیگر نیز تعداد بیماران در حال افزایش است.

در حالی که همه ما این روزها برای پشت سر گذاشتن تابستانی آرام و بدون دغدغه از ویروس کرونا با رعایت فاصله اجتماعی آماده می شدیم؛ اعلام وضعیت قرمز کرونا دغدغه های ما را افزایش داد و موجب شد تا دوباره خود را برای نبرد دیگری با کرونا آماده کنیم.

بی توجهی مردم به کرونا و وضیعت قرمز بهشهر و آمل

اقامه نماز جمعه این هفته بهشهر با اعلام وضعیت قرمز لغو شد

برهمین اساس، ستاد اقامه نماز جمعه شهرستان بهشهر در اطلاعیه ای فوری اعلام کرد؛ به دلیل شیوع مجدد کرونا ویروس، نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته در شهرستان بهشهر اقامه نخواهد شد.

براساس این اطلاعیه، مراسم جشن میلاد امام رضا(ع) هم به دلیل وضعیت قرمز کرونا در بهشهر لغو شد و وضعیت برگزاری نماز جمعه در هفته های آتی از طریق ستاد اقامه نماز شهرستان بهشهر و در فضای مجازی اطلاع رسانی می شود.

آگاهی سازی میدانی و زنگ هشدار کرونا به همت هلال احمر بهشهر

هلال احمر شهرستان بهشهر هم در اقدامی تحسین برانگیز و براساس هدف مهم بشردوستانه، نسبت به ارائه هشدارهای لازم به مردم در مورد ویروس کرونا پیش قدم شد و اعضای فعال این نهاد با آگاهی رسانی در سطح شهر بر رعایت نکات بهداشتی و عدم حضور افراد در اجتماعات بدون ماسک و محافظت‌های فردی تاکید کردند.

بی توجهی مردم به کرونا و وضیعت قرمز بهشهر و آمل

ترابی گفت: با قرار گرفتن شهرستان بهشهر در وضعیت قرمز، زنگ هشدار کرونا در بهشهر به صدا درآمد.

« محمدرضا ترابی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بهشهر گفت: با به صدا درآمدن زنگ هشدار، اعضای هلال احمر بهشهر در آماده باش کامل قرار گرفتند.

بی توجهی مردم به کرونا و وضیعت قرمز بهشهر و آمل

رئیس جمعیت هلال احمر بهشهر اظهار کرد: عوامل جمعیت هلال احمر بهشهر، با حضور در سطح شهر بهشهر و در محلات، با حضور میدانی در راستای اطلاع رسانی به مردم برای ماندن در منزل و قطع زنجیره کرونا ویروس تاکید کردند.

ترابی گفت: اطلاع رسانی عمومی در فضای حقیقی و مجازی با تمام توان توسط نیروها و اعضای هلال احمر و همچنین اهالی رسانه در حال انجام است و تلاش داریم تا همه با هم در قطع کردن زنجیره کرونا ویروس نقش آفرین باشیم.

گرم شدن هوا هم بر ویروس کرونا تاثیری نداشت

برخی از مردم بهشهر با اظهار نگرانی از بروز موج جدید شیوع ویروس کرونا معتقدند که تنها راه پیشگیری و مقابله با این ویروس همچون روزهای اول قرنطینه خانگی است.

« سمیه جابری» معتقد است؛ بر این باور بودیم که تابستان و گرمای هوا این کرونا ویروس را از بین خواهد برد که گرم شدن هوا هم بر این ویروس اثری نداشت و نگرانی را افزون کرده است.

این شهروندان بهشهری، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان افزود: بدون رعایت اصول بهداشتی نمی‌توانیم بر بیماری کرونا غلبه کنیم و باید رعایت فاصله اجتماعی و بهداشت فردی به یک فرهنگ تبدیل شود.

بی توجهی مردم به کرونا و وضیعت قرمز بهشهر و آمل

اپیدمی کرونا برای مردم عادی شده است

«محمود فخار» هم با اشاره به عادی بودن برخی از فعالیت ها، ترددها و عدم رعایت فاصله گذاری در مازندران و برخی از شهرستان ها به خبرنگار شبستان گفت: تا زمانی که به این درک نرسیم که می توان با رعایت بهداشت فردی و فاصله اجتماعی سلامت خود را حفظ کرد؛ نمی توان کاری کرد.

این شهروند مازندرانی افزود: برگزاری مراسم عروسی و تدفین در شهرستان موجب شده است که دوباره وضعیت قرمز اعلام شود.

وی اظهار کرد: عدم رعایت فاصله اجتماعی در کنار عدم فرهنگ سازی مناسب در راستای جلوگیری از تجمعات غیر ضروری، به تعویق انداختن مراسمات عروسی و دوری از ولیمه دادن برای اموات و برگزاری مراسمات خانگی عزاداری ها و عدم انجام دسته جات همراه متوفی ها، می تواند گامی مهم برای غلبه بر این ویروس باشد.

فخار گفت: تا نخواهیم نمی شود و رعایت بهداشت فردی مساله ای نیست که آموزش داده شود و حداقلی است که همه ما باید با بر رعایت این مهم برای سلامت خود، خانواده و جامعه تلاش کنیم.

بیماران کرونایی شهرهای همجوار در سبد بهشهر محسوب می شوند

در این بین اما برخی از شهروندان بهشهری که وضعیت قرمز با دربرگیری بالا در این شهرستان گزارش شده است؛ معتقدند که ورود بیماران از شهرهای همجوار نکا و گلوگاه و حتی میاندرود موجب بالارفتن آمار کرونایی بهشهر شده است.

« قاسم یحیوی » به خبرنگار خبرگزاری شبستان گفت: باید آمار دقیق به مردم ارائه شود و از بار روانی وضعیت قرمز در شهرستان جلوگیری شود؛ ضمن اینکه آگاهی رسانی به مردم در همه مراحل از ضرورت هایی است که باید انجام شود و تکرار یان مهم می تواند نقش مهمی در فرهنگ سازی رعایت فاصله گذاری، دوری از تجمع و بهداشت فردی و اجتماعی داشته باشد.

به گزارش شبستان، کرونا از بین نرفته است و رعایت توصیه های بهداشتی از وظایف مهمی است که در شرایط فعلی برعهده داریم.

پایان پیام/175

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه جمعه 31 فروردین 1403 با معنی و تفسیر دقیق