برنامه دفاعی ناتو برای لهستان و کشور‌های بالتیک


به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما (/fa/international) به نقل از خبرگزاری رویترز، مقامات لیتوانی، لهستان و فرانسه گفتند ناتو برنامه‌ای دفاعی برای لهستان و کشور‌های حوزه...

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از خبرگزاری رویترز، مقامات لیتوانی، لهستان و فرانسه گفتند ناتو برنامه‌ای دفاعی برای لهستان و کشور‌های حوزه بالتیک را بعد از رفع مخالفت‌های ترکیه به کار انداخته است.
وزارت خارجه ترکیه از اظهارنظر در این باره امتناع کرد. جزئیات این برنامه که برای کشور‌های لهستان، لیتوانی، لتونی و استونی اجرا می‌شود محرمانه است. این برنامه بنا به درخواست این کشور‌ها و بعد از الحاق کریمه به روسیه تدوین شد.
این برنامه در نشست سران ناتو در لندن در دسامبر ۲۰۱۹ تصویب شد اما ترکیه اجازه اجرای این برنامه را مادامی که روسای ناتو شبه نظامیان کرد موسوم به یگان‌های مدافع خلق در شمال سوریه را تروریست قلمداد نکرده اند نداده بود.
یک مقام نیرو‌های مسلح فرانسه روز چهارشنبه گفت ترکیه دست از مخالفت خود برداشته است. یک دیپلمات ناتو گفت این برنامه مورد موافقت نهایی قرار گرفته است.
هرچند روشن نیست آیا ترکیه در ازای موافقت با این برنامه امتیازی دریافت کرده است یا خیر، یک دیپلمات دیگر ناتو گفت دولت ترکیه بعد از فشار دیگر اعضای ناتو با این برنامه موافقت کرده است. این برنامه هیچ تاثیری بر راهبرد ترکیه در سوریه ندارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا