معاون فرماندار آستارا: بی‌توجهی به کرونا سبب بازگشت محدودیت‌ها می‌شود


معاون فرماندار آستارا: بی‌توجهی به کرونا سبب بازگشت محدودیت‌ها می‌شود

آستارا - ایرنا - معاون برنامه‌ریزی و امور عمرانی فرماندار آستارا گفت: رعایت نشدن فاصله‌گذاری اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی از سوی اصناف، تالارها و رستوران‌ها موجب تشدید شیوع کرونا می‌شود و در صورت ادامه این روند، محدودیت‌ها و تعطیلی‌ها دوباره اعمال خواهد شد.

کامبیز لقمانی مقدم روز پنجشنبه در فرمانداری آستارا اظهار کرد: شمار استفاده کنندگان از ماسک در اماکن عمومی کم شده است و در صورت ادامه یافتن این وضعیت، اصناف به تفکیک کم خطر و پر خطر بودن تعطیل خواهند شد.

وی بیان کرد: متاسفانه اهالی روستاهای این شهرستان نیز کرونا را جدی نمی گیرند و با توجه به خطر شیوع مجدد این بیماری، قلیانسراها و چایخانه های آستارا از عرضه قلیان خودداری کنند.

وی ادامه داد: وضعیت آستارا از نظر کرونا زرد است اما احتمال تشدید شیوع این بیماری وجود دارد و هموطنان از سفرهای غیرضروری به این شهرستان خودداری کنند.

لقمانی مقدم اظهار کرد: استفاده از ماسک، احتمال انتقال ویروس از افراد ناقل را تا ۱.۵ درصد کاهش می دهد و مسئولان در محیط های اداری و جلسات مختلف از ماسک استفاده کنند.

معاون فرماندار آستارا در بخش دیگری از سخنان خود گفت: علت اغلب آتش سوزی ها در جنگل ها عامل انسانی است و گردشگران از روشن کردن آتش در جنگل ها خودداری کنند و افراد متخلف به دادگاه معرفی خواهند شد.

شیوع بیماری کرونا که بیش از ۲۰۰ کشور جهان را درگیر خود کرده است، باعث تعطیلی فروشگاه ها و برخی فعالیت های اقتصادی شده بود و به تدریج و با رعایت پروتکل های بهداشتی بازگشایی شده اند.

شهرستان مرزی و گردشگرپذیر بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت و حدود ۶ هزار واحد صنفی در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود همه آهنگ های ارسان ار