2 خبر از شهرستان یزد


2 خبر از شهرستان یزد

یزد- ایرنا- برگزاری محفل طنز «قندشکن» با موضوع فاصله‌گذاری اجتماعی در یزد و شیوه آموزشی نیاز به تحول اساسی دارد از جمله خبرهای روز پنجشنبه شهرستان یزد است.

بیست و پنجمین محفل طنز «قندشکن» با موضوع «رعایت فاصله‌گذاری» با حضور تعدادی از شاعران و طنزپردازان با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در حوزه هنری یزد برگزار شد.

این محفل به علت جلوگیری از شیوع ویروس کرونا به صورت زنده و مستقیم از صفحه‌های اینستاگرام حوزه هنری یزد@artyazd و @qandshekan برای علاقه‌مندان پخش شد.

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری ، حسن حاتمی بهابادی مهمان ویژه محفل بود و در این محفل آثاری در زمینه لزوم رعایت نکات بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی در شرایط کرونا و همچنین حق همسایگی و حسن همجواری ارایه شد.

در پایان به اثر برگزیده و آثار مرتبط با موضوع جوایزی تعلق گرفت و این برنامه با همکاری حوزه هنری و سازمان فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شهرداری یزد برگزار شد.

علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را برای ارایه و خواندن در محافل طنز قندشکن به رایانامه qandshekan@gmail.com ارسال کنند و یا با شماره تلفن ۳۶۲۳۱۴۰۰ داخلی ۲۵ تماس بگیرند.

یزد

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد گفت: در حال حاضر آموزش‌های سطحی هدف اصلی در سیستم نظام تعلیم و تربیت است که برای برون‌رفت از آن به تحول اساسی نیاز داریم، این موضوع باید در اولویت امور قرار گیرد.

آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی در دیدار مسوول، معاونان و مربیان اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان استان افزود: در سال‌های پس از انقلاب، عرصه‌های مختلف در نظام با تحول روبرو شد و رویکرد انقلاب نسبت به دوران طاغوت کاملا تغییر کرد ولی هنوز تغییر اساسی در مسایل آموزشی وجود ندارد.

وی با بیان اینکه اشکال کار در تحول نیافتن در آموزش و پرورش است ، یادآور شد: انگلیسی‌ها بیش از ۱۰۰ سال قبل آموزش مبتنی بر قرآن را از ایران گرفتند و سبک فعلی که سه اشکال دارد را جایگزین آن کردند.

امام جمعه یزد، نبود سه اصل تدین، تفکر و تعقل را سه اشکال اصلی سبک آموزشی در ایران دانست و خاطر نشان کرد: هر سه این موارد سفارش قرآن کریم است که ما نسبت به آن بی‌توجهی کرده‌ایم.

به گفته ناصری یزدی، نبود این سه اصل سبب شده است که سطحی‌نگری در آموزش و پرورش به صورت بسیار ویژه به وجود آید و به دانش‌آموزان چنین القا شده است که بخوان، حفظ کن، نمره بیار، این موضوع سبب می‌شود که بسیاری از مشکلات رفع نشود.

همچنین مسوول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان یزد با اشاره به نقش فعالیت‌های دانش‌آموزی در مسائل فرهنگی گفت: در دیدار با ائمه جمعه شهرستان‌ها هماهنگی‌های لازم صورت گرفت که اقدامات فرهنگی مرتبط با نسل جوان با جدیت بیشتری دنبال شود.

حسین میرشریف افزود: با توجه به فعالیت‌های گسترده‌ای که دانش‌آموزان در حوزه‌های فرهنگی دارند، ضرورت حضور انجمن‌های اسلامی در نشست‌های شورای فرهنگ عمومی به صورت عضو اصلی یا میهمان احساس می‌شود.

اتحادیه انجمن‌های‌اسلامی‌ دانش‌آموزان از جمله مجموعه های فرهنگی دانش‌آموزی است که پس از پیروزی انقلاب اسلامی در سال ۱۳۵۷ به فرمان حضرت امام خمینی (ره) تشکیل شد.

هم‌اکنون۱۰ هزار دانش‌آموز در ۵۰۰ مدرسه استان یزد زیرپوشش برنامه‌های اتحادیه انجمن‌های اسلامی مدارس هستند.

۲۸ شهریورماه گذشته علیرضا مصباح فر، معاون پژوهشی و برنامه‌ریزی اداره کل آموزش و پرورش یزد با بیان اینکه تعداد دانش‌آموزان استان در سال تحصیلی۹۹- ۹۸ نسبت به سال گذشته ۶.۵ درصد رشد دارد تعداد آنها را ۲۶۸ هزار و ۸۵۱ نفر ذکر کرد.

این تعداد دانش‌آموز همزمان با اول مهرماه ۹۸ در ۱۱ هزار و هشت کلاس درس و در ۲ هزار و ۱۰۶ واحد آموزشی مستقل و ضمیمه سال تحصیلی را آغاز کردند.

همچنین به گفته سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکنون ۲۳۲ هزار و ۸۶۳ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده اند و با فوت ۱۴۸ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد افراد متوفی به ۱۱ هزار و ۱۰۶ تن رسید.

سیما سادات لاری روز پنجشنبه بیان کرد: از ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر ۱۲ تیر ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲ هزار و ۶۵۲ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ شناسایی شدند که ازاین تعداد هزار و ۵۹۵ نفر بستری شدند..

وی ادامه داد: تاکنون ۱۹۴ هزار و ۹۸ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند و سه هزار و ۹۷ تن از بیماران تحت مراقبت قرار دارند.

لاری افزود: تاکنون یک میلیون و ۷۱۹ هزار مورد آزمایش تشخیص کووید ۱۹ در کشور انجام شده است.

سخنگوی وزارت بهداشت تاکید کرد که آمار افراد بستری در بیشتر استان‌ها در حال افزایش است. استان‌هایی که روز گذشته قرمز اعلام شده بودند، همچنان در وضعیت قرمز هستند.

وی بیان کرد: به همه مردم توصیه می‌کنیم فاصله گذاری فیزیکی، شست‌وشوی مداوم دست‌ها و استفاده از ماسک را جدی بگیرند، رعایت این سه مورد می‌تواند تا ۹۷ درصد از ابتلا به کرونا جلوگیری کند.

وی از مردم خواست که در خارج از منزل از ماسک استفاده کنند، حتی ماسک‌های خانگی نیز می‌تواند از ابتلا به ویروس کرونا جلوگیری کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چهره واقعی بهاره رهنما و الهام پاوه نژاد با پوشش نامتعارف//تولیدی