روند بستری بیماران حاد تنفسی در خراسان جنوبی افزایشی است


روند بستری بیماران حاد تنفسی در خراسان جنوبی افزایشی است

بیرجند - ایرنا - رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: وضعیت کلی استان خراسان جنوبی تا امروز روند افزایشی بیماران بستری با مشکل حاد تنفسی را نشان می‌دهد.

محمد دهقانی فیروزآبادی روز پنجشنبه درباره آخرین وضعیت بیماری کووید ۱۹ در استان خراسان جنوبی اظهار داشت: در حال حاضر حدود ۲۰۰ بیمار با مشکل حاد تنفسی در بیمارستان‌های استان بستری هستند.

وی افزود: تا امروز ۵۸ بیمار مثبت مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های خراسان جنوبی بستری و ۱۴ نفر در بخش (ICU) مراقبت‌های ویژه هستند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: براساس آخرین رتبه‌بندی و رنگ‌بندی شهرها، شهرستان‌های بیرجند و طبس در وضعیت خیلی پرخطر (قرمز)، شهرستان‌های قاینات، فردوس، سربیشه و بشرویه وضعیت پرخطر (نارنجی)، شهرستان‌های زیرکوه، نهبندان و خوسف وضعیت متوسط خطر (زرد) و شهرستان‌های درمیان و سرایان وضعیت کم خطر (سفید) قرار دارند.

توصیه موکد به استفاده از ماسک

وی اظهار داشت: با توجه به شرایطی که در استان شاهد هستیم و افزایش موارد بیماران تنفسی و بستری‌های مثبت مبتلا به کرونا که نشان‌دهنده افزایش انتقال و ابتلای مردم استان به این بیماری است.و در راستای مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا که از ۱۵ تیرماه استفاده از ماسک در محل‌های تجمعی و جاهایی که افراد حضور دارند، الزامی شده و در جهت کاهش موارد ابتلا و بستری کرونا توصیه موکد بر استفاده از ماسک در خارج از منزل به ویژه مکان‌هایی است که افراد کنار هم قرار می‌گیرند.

دهقانی افزود: همچنین رعایت فاصله یک تا ۲ متر کاملا الزامی است و امیدواریم با استفاده از ماسک، رعایت فاصله اجتماعی و شست و شوی مکرر دست‌ها بتوانیم از انتقال این ویروس جلوگیری کنیم که نتیجه آن کاهش موارد بستری در بیمارستان‌ها و فوتی در استان خواهد بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اعدام برای کارگردان شیطان صفت / 2 دختر هنرجو را در تله شوم خود انداخت + جزییات