تاکید استاندار بر ممنوعیت خروج مرغ از آذربایجان‌غربی


تاکید استاندار بر ممنوعیت خروج مرغ از آذربایجان‌غربی

ارومیه- ایرنا- استاندار آذربایجان‌غربی گفت: خروج گوشت مرغ از استان ممنوع بوده و دستگاه‌های ذیربط موظف به ممانعت از خروج آن است.

محمدمهدی شهریاری روز پنج‌شنبه در جلسه ستاد تنظیم بازار آذربایجان‌غربی با بیان اینکه گوشت مرغ تولیدی باید در داخل استان توزیع شود بیان کرد: هماهنگی لازم با نیروهای نظامی و انتظامی صورت می‌گیرد تا با خروج مرغ از استان برخوردهای لازم صورت گیرد.

وی ادامه داد: قیمت ١۵۵ هزار ریال (١۵ هزار و ۵۰۰ تومان) نیز برای هر کیلوگرم گوشت مرغ مورد تایید بوده و باید این قیمت رعایت و کنترل شود.

استاندار آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه باید محصولات کشاورزی و میوه‌های فصلی نیز با قیمت مناسب در جامعه توزیع شود، گفت: باید این محصولات با قیمت مناسب از کشاورز خریداری شود و با قیمت متعادل در بازار توزیع گردد که این امر مستلزم حذف دست دلالان و واسطه‌هاست.

شهریاری ادامه داد: رساندن میوه با قیمت مناسب به دست مصرف کننده مهمترین اولویت ما بوده و باید با هماهنگی لازم و انجام اقدامات مناسب غرفه‌های مختلفی در نقاط شهری برای توزیع میوه راه‌اندازی گردد.

وی بیان کرد: تعاون روستایی و فرمانداری ارومیه و دستگاهای ذیربط هماهنگی لازم را داشته باشند تا هرقدر نیاز است غرفه عرضه مستقیم محصولات کشاورزی در سطح شهر راه‌اندازی شود.

وی با اشاره به اینکه افزایش قیمت محصولات باید مورد توجه بازرسان قرار گیرد، افزود: نظارت بر بازار باید جدی گرفته شود و این امر توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت با جدید دنبال گردد.

فرماندار ارومیه در این جلسه اظهار داشت: آمادگی داریم تا در ٢٠ نقطه شهر غرفه عرضه محصولات میوه و تره‌بار را با همکاری سازمان‌های مربوطه راه‌اندازی کنیم.

علیرضا ملامحمدی‌زاده ادامه داد: با راه‌اندازی این غرفه‌ها دسترسی مردم به محصولات مورد نیاز به راحتی انجام می‌گیرد و مشکلی برای مصرف‌کننده بوجود نمی‌آید.

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: طی خردادماه امسال سه میلیون و ٩٨٨ هزار قطعه در مرغداری‌های این استان جوجه‌ریزی انجام شده است.

رسول جلیلی با اشاره به ذخیار استراتژیک مرغ، ادامه داد: هزار و ٨٢٠ تن گوشت مرغ منجمد در این استان ذخیره‌سازی شده است که مجوز توزیع ۶٠٠ تن از این میزان صادر شده است.

وی با اشاره به تامین نهاده‌های دامی اظهار داشت: تاکنون ١٩ درصد ذرت و ۴۵ درصد کنجاله سویای مورد نیاز استان تامین شده است.

وی با اشاره به مشکل تامین کود شیمیایی نیز بیان کرد: در بخش تامین کود اوره مشکلی وجود ندارد، ولی در بخش کودهای فسفات و پتاسیم، وارداتی وجود ندارد و اگر این کود برای کشت پاییزه اختصاص نیابد بر روی عملکرد کشاورزان تاثیر می‌گذارد.

در ادامه این جلسه حاضران نظرهای خود را برای رصد و کنترل دقیق بازار ارائه و تدابیر لازم برای جلوگیری از افزایش قیمت سایر کالاها اندیشیده شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی