ساخت برنامه های اعتقادی، حساس بوده و نیازمند مطالعات دقیق است


ساخت برنامه های  اعتقادی، حساس بوده و نیازمند مطالعات دقیق است

حجت الاسلام یوسف زاده با بیان این که ساخت برنامه های رسانه ای با موضوعات اعتقادی حساس و نیازمند مطالعات دقیق است، گفت: به همین دلیل ساخت برنامه با موضوع مرگ و قیامت باید با حضور کارشناسان برجسته حوزوی باشد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، حجت الاسلام «غلامرضا یوسف زاده» در نشست نقد و بررسی مجموعه تلویزیونی فاخر «زندگی پس از زندگی» که امروز(پنجشنبه 12 تیر) در سالن اجتماعات مرکز بسیج اساتید و نخبگان حوزه علمیه قم قم برگزار شد، اظهار داشت: این کار در عین این که زحمت خوبی بود، اما می شد بساری از مسائل علمی مطرح و ژرف اندیشی شود.

استاد دانشکده صدا و سیمای قم با بیان این این که این گونه برنامه ها در تقویت یا تضعیف مسائل پایه ای اعتقادی نقش بسزایی دارد، اظهار داشت: هر برنامه خوبی آسیب هایی نیز دارد که اگر اصلاح نشود در آینده جلوی برنامه گرفته می‌شود و فعالیت ها متوقف خواهد شد.

وی بیان داشت: زندگی پس از زندگی از برجسته ترین برنامه های تلویزیون بود ولی شبهاتی را نیز ایجاد کرد، از جمله این که آیا صحبت های این افراد حجیت دارد یا خیر؟ یا اگر صحبت های تجربه گران با آیات و روایات منافات داشت، باید آیات و روایات را بر اساس آنها تفسیر کنیم یا اخبار آنها را کنار بگذاریم؟

حجت الاسلام یوسف زاده یادآور شد: اگر خط کش را تجربه تجربه گران قرار بدهیم این مشکلات به وجود می آید ضمن این که گزارش های این افراد صرفا می‌تواند در حد مؤید باشد و امکان استدلال به آنها وجود ندارد.

وی با بیان این که تهیه کنندگی و اداره این برنامه باید توسط متخصصان امر دینی اداره می شد، گفت: شما به عنوان تهیه کننده هرچند کارشناس برتر رسانه و هنر هستید ولی این مسأله نیازمند مطالعات فراگیری است که تنها اساتید و برجستگان حوزه از آن سردرمی آورند و این برنامه با کارشناسی زمینه ای و مطالعات کوتاه مدت جمع نمی‌شود.

استاد حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: این برنامه در آینده باید با اشراف یک گروه قوی کارشناسی از اساتید برجسته حوزه باشد و تهیه کنندگی و تصمیم گیری نیز بر عهده خود این افراد قرار بگیرد تا موجب مشکلات و شبهات نشود.

پایان پیام/694

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


مدل کیک جشن الفبا کلاس اول