گازرسانی به 27 روستای بخش کوهسار سلماس تا پایان سال جاری


گازرسانی به 27 روستای بخش کوهسار سلماس تا پایان سال جاری

فرماندار سلماس از بهره برداری از عملیات گازرسانی به 27 روستای بخش کوهسار این شهرستان تا پایان سال جاری خبر داد.

مرتضی اصغری امروز ۱۲تیرماه در حاشیه بررسی میدانی مسائل ومشکلات ۱۱ روستای چهریق سفلی وعلیا ، سوسن اباد ، سیاوان ، گردیان ، داراب ، شیره نی ، خناوین ، ستون رش ودلرزی بخش کوهسار سلماس، با اشاره به بی بهره بودن روستاهای این بخش از نعمت گاز، اظهار کرد: عملیات اجرایی ۲خط انتقال گاز به روستاهای این بخش به طول ۱۸ و ۱۸.۵ کیلومتر آغاز شده که از پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ و ۳۰ درصد برخوردارند و امیدواریم تا دهه فجر۹۹ بتوانیم تعداد زیادی از روستاهای این بخش را از نعمت گاز بهره مند سازیم.

وی بابیان اینکه بخش کوهسار سلماس با دارای بودن ۶۸روستا و بیش از ۲۹هزارنفر جمعیت، متاسفانه جزو مناطق محروم استان و حتی کشور با ضریب محرومیت ۹ است،تصریح کرد: باوجود تمامی مشکلات و محرومیتهای این بخش، طی دوسال گذشته اقدامات خوبی در راستای محرومیت زدایی در روستاهای این بخش صورت گرفته که از جمله آن می توان به بهره برداری از ۲مدرسه خیرساز در روستای دلرزی این بخش اشاره کرد.

وی افزود: عملیات احداث مدرسه شبانه روزی روستای چهریق این بخش نیز با بیش از ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی در حال انجام است و امیدواریم با تخصیص اعتبارات موردنیاز به زودی این مدرسه را به بهره برداری برسانیم.

اصغری با اشاره به نبود جاده آسفالت روستایی در بخش کوهسار سلماس خاطرنشان کرد: در سال ۹۸ موفق به انجام ۳۰کیلومتر آسفالت راه های روستایی این بخش شدیم و برابر برنامه ریزی های صورت گرفته در سال جاری نیز آسفالت ۳۰ کیلومتر راه روستایی دیگر در دستور کار قرار گرفته است. امیدواریم با تخصیص به موقع اعتبارات موردنیاز در اینخصوص بتوانیم تا پایان امسال این ۳۰ کیلومتر راه آسفالت روستایی را نیز به بهره برداری برسانیم.

به گزارش ایسنا؛ وی گفت: مهمترین هدف خدمتگزاران نظام دراین شهرستان رفع محرومیت دربخش کوهسار و ایجاد امکانات بیشتر درحوزه های مختلف در روستاهای این بخش تا زدودن غبار محرومیت از چهره اهالی است و امیدواریم بتوانیم قدم های بلندتری در تحقق این آرزوی قلبی مان برداریم.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان