2 هزار واحد مسکن روستایی در میانه نیازمند بازسازی است


2 هزار واحد مسکن روستایی در میانه نیازمند بازسازی است

تبریز- ایرنا - مدیر کل بنیاد مسکن استان آذربایجان شرقی با بیان اینکه در شهرستان میانه 2 هزار واحد مسکن روستایی نیازمند بازسازی است، بر ضرورت مقاوم سازی این واحدها با استفاده از تسهیلات دولتی تاکید کرد.

ابوالفضل باباپور روز پنجشنبه در بازدید از چند روستای بخش زلزله زده ترکمانچای میانه از پرداخت ۴۶۰ میلیون ریال به زلزله زده های شهرستان در مرحله اول خبرداد و گفت: پیگیر اخذ مبالغ بلاعوض مرحله دوم هستیم.

وی گفت: در مجموع یک میلیارد ریال به خسارت دیدگان از زلزله سال گذشته به صورت بلاعوض و تسهیلات کم بهره پرداخت می شود.

معاون استاندار آذربایجان شرقی و فرماندار ویژه شهرستان میانه هم با بیان اینکه ۱۵ روستای شهرستان در بخش های کندوان و ترکمانچای نیازمند اجرای طرح بهسازی معابر است، تسریع در روند اجرایی این طرح ها را خواستار شد.

محمدرضا مشایخی همچنین تعیین تکلیف سریع اماکن دامی در مناطق زلزله زده و اعزام ماشین آلات بیشتر برای مساعدت به جابه جایی مصالح و تعیین تکلیف وضعیت افراد فاقد زمین در روستاها را خواستار شد.

وی در ادامه مساکن روستای خناوند واقع در بخش کندوان را به علت واقع شدن در مخزن سد بسیار آسیب پذیر عنوان و اضافه کرد: مساکن این روستا نیازمند جابجایی است.

در این بازدید با حضور معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی یک واحد مسکونی بازسازی شده از محل تسهیلات بازسازی مسکن روستایی به صورت نمونه در روستای دستجرد میانه افتتاح شد.

به گزارش ایرنا، زلزله ۵.۹ ریشتری ۱۷ آبان آذربایجان شرقی با کانون ترک میانه موجب جان باختن ۵ تن و خسارت ۱۰ تا ۱۰۰ درصدی به حدود ۵ هزار واحد مسکونی در شهرستان های میانه و سراب شد.

بر اساس اعلام مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان‌شرقی تعداد واحدهای آسیب دیده در سطح روستاهای زلزله دیده سراب یک هزار واحد، در بخش کندوان میانه ۶۵۰ واحد و در بخش ترکمنچای این شهرستان حدود یک هزار و ۳۵۰ واحد است.

تعداد واحدهای تعمیری روستایی بخش کندوان میانه ۳۷۷ واحد و تعمیری شهری ۳۹۶ واحد بوده و تعداد واحدهای تعمیری روستایی بخش ترکمانچای میانه ۵۳۸ واحد و تعمیری شهری ۷۷۹ واحد است.

شهرستان میانه با بیش از ۱۹۱ هزار نفر جمعیت بیش از ۳۳۰ روستا دارد که بخش عمده آنها در مناطق مرتفع و کوهستانی واقع شده اند

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان شرقی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دورهمی ترلان پروانه با دوستانش + عکس