2200 واحد صنعتی کشور به چرخه تولید برمی‌گردد


2200 واحد صنعتی کشور به چرخه تولید برمی‌گردد

یاسوج- ایرنا- معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: 2 هزار و 200 واحد تولیدی و صنعتی راکد کشور تا پایان امسال به چرخه تولید برمی‌گردد.

به گزارش ایرنا، سعید زرندی روز پنجشنبه در نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج اظهار داشت: برنامه ریزی های لازم از سوی مسؤولان وزارت صنعت، معدن و تجارت برای تحقق این امر مهم انجام شده است.

وی افزود: اسامی و مشخصات واحدهای تولیدی و صنعتی راکد کشور در سامانه ملی «بهین ‌یاب» بارگذاری شده تا متقاضیان سرمایه گذاری در آنها بهتر بتوانند اقدام کنند.

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت بیان کرد: هر چند که تحریم ‌های ظالمانه دشمنان علیه ایران اسلامی مشکلات متعددی را ایجاد کرده اما باید با بهره گیری لازم آن را به فرصت تبدیل کرد.

زرندی عنوان کرد: چنانچه تلاش، همت و اراده فعالان بخش خصوصی کشور نبود عبور از شرایط ناشی از تحریم های دشمنان و غلبه بر مشکلات اقتصادی دشوار می ‌شد.

وی ابراز داشت: یکی از راهبردهای مهم مسؤولان وزارت صنعت، معدن و تجارت برای تبدیل تحریم های دشمنان به فرصت جایگزینی واردات در قالب نهضت ساخت داخل است.

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: اقدام ها و برنامه ریزی های لازم در این زمینه از سال گذشته آغاز شد و امسال نیز هدف‌ گذاری مسؤولان وزارت صمت بومی‌ سازی ۳.۲ درصد واردات کشور است.

زرندی اظهار داشت: سیاست و رویکرد توسعه صادرات در کنار جایگزینی واردات از سوی مسؤولان وزارت صنعت، معدن و تجارت به منظور تبدیل تحریم های دشمنان به فرصت با جدیت دنبال می شود.

وی افزود: ایران اسلامی در زمینه صادرات نیز همچون واردات مشکلات متعددی دارد و تمرکز مسؤولان وزارت صنعت، معدن و تجارت بر روی کشورهایی است که امکان توسعه صادرات با آنها وجود داشته باشد.

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت بیان کرد: مسؤولان این وزارتخانه تا حد امکان اجازه نداده اند که شرایط ناشی از تحریم های دشمنان اقتصاد کشور را قفل کند.

زرندی عنوان کرد: هم اینک مشکلات متعددی در زمینه تخصیص ارز به واحدهای تولیدی و صنعتی کشور وجود دارد به طوری که قابل انکار نیستند.

وی ابراز داشت: ۱۲ استان کشور از سوی مسؤولان وزارت صنعت، معدن و تجارت بر اساس میزان توسعه شناسایی شده اند و ظرفیت های چشمگیر کشاورزی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد نیز باید بیش از پیش مدنظر باشند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کهگیلویه و بویراحمد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین عکس های 00:00 عاشقی با متن های رمانتیک