بسیج مسیر رسیدن به توسعه را تسهیل می کند


بسیج مسیر رسیدن به توسعه را تسهیل می کند

کرج - ایرنا - مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان البرز گفت: بسیج مسیر رسیدن به توسعه را تسهیل می کند که در این میان بسیج رسانه نقش پررنگ تری ایفا می کند.

فریدون محمدی روز پنجشنبه در نشست با رییس سازمان رسانه استان البرز افزود: شعار اصلی بسیج استفاده ازتمام توان برای رسیدن به نتیجه در مسیر درست است.

وی با بیان اینکه بسیج در زمان جنگ تحمیلی برای نجات کشور و مقابله با هجوم دشمن به فرمان امام راحل (ره) تشکیل شد، اظهار داشت: در جنگ هشت ساله بسیج از کیان مملکت دفاع کرد و کشور را از دست اهریمن و دشمن نجات داد.

وی گفت: بعد از جنگ نقش بسیج پررنگ تر شد به طوریکه برخی ها فکر می کردند که با تمام شدن جنگ بسیج کاری ندارد در حالیکه با دستور مقام معظم رهبری بسیج کار خود را ادامه داد.

محمدی ادامه داد: این استمرار در نبردی دیگر بود و این نبرد، نبرد اقتصادی، سیاسی، فرهنگی در جبهه های فرهنگی و رسانه ای و جنگ نرم بود که در واقع که مورد تاکید مقام معظم رهبری است و به نظر می رسد بسیج نقش مهمتری از زمان جنگ بر عهده دارد.

وی اضافه کرد: در برهه های مختلف این نقش با تشکیل بسیج متخصصین، بسیج رسانه، بسیج کارمندان، بسیج پزشکان و... دیده است به طوریکه حتی در ایام کرونا ساختار بسیج پزشکان و پرستاران نقشی ایفا کردند که در قالب یک جنگ تمام عیار بود به طوریکه شهدایی نیز در این راه دادند.

رسانه های جمعی قدرت اول در جنگ اقتصادی هستند

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان البرز گفت: امروز قدرت اول در جنگ اقتصادی و در رقابت های سیاسی رسانه های جمعی برعهده دارند.

وی افزود: در جامعه شناسی وقتی دوره ها ترسیم می شود از عصر سنگ وآهن دوره پساصنعت، موج دوم را رسانه می دانند و رکن چهارم دموکراسی است و امروز وقتی بسیج وارد این عرصه شده با تیزهوشی فهمید که باید در این حوزه هم ورود کند.

وی با بیان اینکه در بسیج رسانه البرز ۵۰۰ نفر از اهالی رسانه عضویت دارند، تصریح کرد: ظرفیت بسیار خوبی این بسیج دارد که این ظرفیت اگر منتج به نتایجی برای کشور بشود به هدف رسیده اید.

محمدی یادآور شد: بسیج به وجود آمده تا مشکلی برطرف کند و به طور مثال اگر بسیج رسانه استان توانست مشکلی از میراث فرهنگی بردارد نقش خود را به درستی ایفا کرده است.

وی با تاکید بر اینکه بسیج بایستی مامن تمام افراد و دستگاه ها باشد تا مشکلاتشان برطرف شود، افزود: در میراث فرهنگی استان البرز آمادگی کامل برای هرگونه همکاری، همراهی و تعامل با بسیج رسانه استان را اعلام می کنیم که این همراهی و همکاری را در قالب یک عملیات اجرایی و تفاهم نامه به اجرا می گذاریم.

وی خاطرنشان کرد: بسیج در کلیت می خواهد نظام به پیشرفت برسد که با توسعه میسر می شود که با شعار نیست و بایستی کار کنیم و تلاش کنیم و در حوزه های مختلف موفق باشیم.

محمدی گفت: اگر می خواهیم در دنیا حرفی برای گفتن داشته باشیم زمانی است که شغل و صنعت و رونق کسب و کار داشته باشیم و مردم راحت و در رفاه باشند و نمی توانیم در داخل مشکل داشته باشیم ولی در دنیا حرف برای گفتن داشته باشیم.

وی یادآور شد: استان البرز ظرفیت تبدیل شدن به قطب گردشگری و صنایع دستی کشور را دارد، ما کارمان را شروع کرده ایم و با تمام توان تلاش می کنیم که در این میان به کمک بسیح رسانه و اهالی رسانه نیاز داریم.

در پایان این بازدید مقرر شد تا تفاهم نامه ای مابین اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان و بسیج رسانه البرز منعقد شود.

همچنین مقرر شد تا تمام اعضای بسیج رسانه استان البرز درسامانه «ساب» که برای سفرهای آسان برنامه ریزی شده، عضو شوند.

سفرهای ارزان قیمت مختص کارکنان دولت است که اعضای بسیج رسانه استان با عضویت در این سامانه می توانند از تمام امکانات رفاهی، گردشگری، زیارتی،‌رستوران ها و... در سراسر کشور با تخفیف ۳۰ تا ۷۰ درصد بهره مند شوند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه البرز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر