بانوان باید مورد حمایت و آموزش‌های لازم در خصوص تغییر سبک زندگی قرار گیرند


بانوان باید مورد حمایت و آموزش‌های لازم در خصوص تغییر سبک زندگی قرار گیرند

معاون سیاسی و امنیتی استانداری لرستان گفت: بانوان باید مورد حمایت و آموزش‌های لازم در خصوص تغییر سبک زندگی قرار گیرند.

محمود ثمینی در همایش آغاز به کار شعبه مرکز همیاری آموزش، اشتغال و درمان بیماران صعبت العلاج ایران در بروجرد و کارگروه بین‌المللی دبیرخانه نهج‌البلاغه که امروز دوازدهم تیرماه در سالن اداره ارشاد بروجرد برگزار شد، اظهار کرد: مسئله‌ای که امروز با آن مواجه هستیم آسیب‌های اجتماعی بوده که ناشی از عدم توانمندسازی بانوان است.

وی تصریح کرد: بانوی که تسری پیدا می‌کند بر جامعه که محور و ستون خانواده است اگر به هر شکل دچار مشکل و آسیب بشود یقیناً اجزا و اعضای خانواده را تحت تأثیر قرار می‌دهد ما امروزه اگر با شرایط خاص مواجه هستیم.

معاون استاندار لرستان خاطرنشان کرد: هزینه‌های درمانی بیماران خاص بسیار بالاست که باید نمایندگان در این زمینه لایحه‌های حمایتی را پیگیری کنند تا حمایت از این بیماران در مسیری قانونمند دنبال شود.

ثمینی اضافه کرد: در این راستا دولت باید کمک کند و خیرین حوزه سلامت نیز می‌توانند ظرفیت خوبی باشند تا بتوان بخشی از مشکلات بیماران خاص را رفع کرد.

وی بیان کرد: بانوان باید مورد حمایت و آموزش‌های لازم در خصوص تغییر سبک زندگی قرار گیرند تا بتوانند توانایی‌های خود در عرصه‌های مختلف و از جمله از نظر اقتصادی به منصه ظهور برسانند.

معاون استاندار لرستان ادامه داد: در بسیار از مناطق دورافتاده و روستایی با تکیه بر تولیدات محلی زنان توانسته‌اند به خودباوری و توان اقتصادی قابل قبولی برسند که این روند را با آموزش و ارتقای آگاهی آنان می‌توان بیشتر کرد.

ثمینی اظهار کرد: هرگونه هزینه‌ای که در حوزه پیشگیری انجام می‌شود نوعی سرمایه‌گذاری است که در تمام زمینه‌ها اعم از آموزش و توانمندی بانوان و مهارت‌های لازم در تغییر سبک زندگی می‌تواند نتیجه مطلوب به دنبال داشته باشد.

وی تصریح کرد: باید تلاش کنیم آموزش‌های را بدهیم تا افراد قبل از مبتلا شدن به بیماری نسبت به آن آگاهی داشته باشند.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری لرستان با اشاره به بیماری کرونا، افزود: وضعیت بیماری کرونا هم‌اکنون در بیشتر شهرهای استان از مرز هشدار گذشته و به وضعیت قرمز رسیده است.

ثمینی تصریح کرد: در این مرحله نیازمند همکاری مردم هستیم و چنانچه پیک بیماری به‌یک‌باره بالا برود امکانات برای پاسخگویی به نیازهای دارویی و تجهیزات لازم در درمان بیماران وجود ندارد.

وی خاطرنشان کرد: از مردم استان تقاضا داریم که با همکاری در شرکت نکردن در اجتماعات غیرضروری، رعایت فاصله اجتماعی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی روند رسیدن به پیک بیماری را کند کنند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه لرستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟