نقش زنان در مدیریت پساکرونا بارز و کلیدی است


نقش زنان در مدیریت پساکرونا بارز و کلیدی است

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری گیلان، با بیان اینکه نقش زنان در مدیریت دوران پساکرونا نیز بارز و کلیدی است، افزود: زنان با توجه به نقشی که در خانواده دارند، باید این تغییر سبک زندگی را مدیریت کنند.

زهرا یعقوب نژاد در کارگاه آموزشی «مدیریت بحران در پساکرونا» که با حضور بانوان مدیر استان در اداره کل مدیریت بحران استانداری گیلان برگزار شد، با اشاره به تاثیراتی که شیوع کرونا بر حوزه های اجتماعی و اقتصادی کشور و جهان داشته، اظهار کرد: زنان با توجه به نقشی که در خانواده دارند، باید این تغییر سبک زندگی را مدیریت کنند.

وی با بیان اینکه نقش زنان در مدیریت دوران پساکرونا نیز بارز و کلیدی است، افزود: امروز نیازمند مدیریت بحران هستیم و یک مدیر باید برنامه ریزی لازم را برای پیش بینی و مدیریت بحران داشته باشد، زیرا این برنامه ریزی ها و تصمیم گیری ها در برگشت به حالت جدید اثرگذار است.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری گیلان، با تاکید بر لزوم اهمیت سلامت برای مدیر و مجموعه همکاران، خاطرنشان کرد: یک مدیر خوب در شرایط بحران باید تصمیم گیری های درست و منطقی داشته باشد و لذا نیازمند مهارت آموزی است.

یعقوب نژاد، همچنین به ظرفیت مدیریتی زنان در استان گیلان اشاره کرد و متذکر شد: گیلان ۱۵ مدیرکل، چهار معاون مدیرکل، پنج بخشدار و ۱۸ معاون مدیرکل ستادی و بیش از یکصد مدیر و رئیس اداره زن دارد که معادل ۲۲ درصد پست های مدیریتی استان است که عملکرد موفق مدیریتی این قشر توانمند از جامعه را نشان می دهد.

کیمیا تنهایی، معاون توسعه منابع انسانی استانداری گیلان نیز، با تاکید بر لزوم پیش بینی و پیشگیری از بحران ها، اظهار کرد: کشور ما کشور بحران هاست و نباید تنها به دنبال مدیریت بعد از بحران باشیم.

وی با بیان اینکه برف ۱.۵ متری بهمن ۹۸ فاجعه بود، افزود: این میزان برف پیش بینی نشده بود و مدیریت استان غافلگیر شد. از طرف دیگر همه شهرستان ها به طور میانگین با بارش یک متری مواجه بودند و امکان گسیل امکانات به سمت مرکز استان وجود نداشت.

معاون استاندار گیلان، با تاکید بر لزوم استفاده از سامانه های دیجیالی فناورانه جهت پیش بینی و شبیه سازی نقاط خطر در بحران ها، یادآور شد: امروز کشور ما با بحران های مختلف همچون سیل و زلزله و آتش سوزی و ریزگرد و برف مواجه است و کرونا نیز اضافه شده لذا باید خودمان را به روز کنیم و با تکنولوژی ها و فناوری های نوین آشنا شویم.

تنهایی، اعتبار را یکی از مولفه های مدیریت بحران دانست و خاطرنشان کرد: اگر اعتبارات را به سمت پیش بینی و پیشگیری بحران ها هدایت کنیم، کم هزینه تر خواهد بود و خسارات کمتری متوجه کشور می شود. برای مقابله با کرونا نیز باید در گام نخست برای پایان این دوران برنامه ریزی داتشه باشیم.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه جمعه 10 فروردین 1403 با معنی و تفسیر دقیق