آمریکا توان مقابله با ایران اسلامی را ندارد


آمریکا توان مقابله با ایران اسلامی را ندارد

بندرعباس- ایرنا- استاندارهرمزگان با برشمردن جنایات و نقض حقوق بشری از سوی آمریکایی‌ها گفت: جنایت‌های آمریکا را فراموش نخواهیم کرد و آن‌ها می‌دانند که توان مقابله با ایران را ندارند و این افتخار بزرگی برای کشورمان است.

فریدون همتی روز پنج‌شنبه در مراسم سی و دومین سالگرد شهادت ۲۹۰ مسافر پرواز شماره ۶۵۵ هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران اظهارداشت: آمریکایی‌ها پس از انقلاب اسلامی هر جا اقدامی بر علیه ملت ایران انجام دادند، پاسخ محکمی نیز دریافت کردند.

وی ادامه داد: نمونه آن هدف قرار دادن و از بین بردن پهپاد آمریکا با تصمیم و اقدام دقیق و هوشمندانه نیروهای مسلح کشورمان بود که هیمنه آمریکا را درهم شکست.

استاندار هرمزگان با اشاره به جنایت‌های آمریکا بر ضد ملت ایران گفت: حمله موشکی و هدف قرار دادن هواپیمای مسافربری جمهوری اسلامی ایران توسط ناو آمریکایی وینسنس، نمونه بارزی از جنایت‌های آمریکا بر علیه ملت ایران است.

همتی از دیگر نمونه‌های اخیر جنایت‌های آمریکا نیز می‌توان به ترور شخصیت محبوب منطقه‌ای و بین المللی، سردار سپهبد شهید سلیمانی اشاره کرد و ابرازداشت: جمهوری اسلامی ایران اما در مسیر رسیدن به اهداف خود در نقطه‌ای استراتژیک ایستاده که این امر نتیجه مقاومت و تقدیم شهدای بسیاری است.

وی اقتدار و عظمت ایران اسلامی را ناشی از استقلال، ایمان به خدا و اراده ملت دانست و بیان داشت: ایران اسلامی توانسته با مقاومت و ایستادگی در برابر دشمنان به ویژه آمریکای جنایتکار، امروز به کشوری قدرتمند در منطقه و جهان و دارای عزت و اقتدار و تاثیرگذاری تبدیل شود.

استاندارهرمزگان گفت: این روزها شاهد هستیم که نفتکش‌های کشورمان از میان دشمن عبور کرده و به ونزوئلا نفت صادر می‌کنند که این موفقیت در سایه امنیت کشور و اقتدار نیروهای مسلح ایران اسلامی رقم خورده است.

همتی اضافه کرد: امروز تجهیزات دفاعی کشورمان در نیروهای مسلح به طور کامل در داخل تولید و تامین می‌شود و ساخت پالایشگاه بزرگ ستاره خلیج فارس توسط مهندسان کشورمان و انتقال خط لوله نفت گوره به جاسک نمونه‌هایی از توانمندی جهادی جوانان این کشور است.

وی اظهارداشت: امروز کشور بدون تکیه بر درآمدهای نفتی در حال اداره شدن است و امسال برای نخستین بار در حال تجربه کردن بودجه و اقتصاد بدون اتکا به نفت هستیم که این مهم به برکت مقاومت و ایستادگی ملت ما به دست آمده است.

شهادتگاه ۲۹۰ مسافر هواپیمای ایرباس که ۱۲ تیر سال ۶۷ از سوی ناو جنگی آمریکا با اصابت ۲ موشک به شهادت رسیدند؛ در سی‌ودومین سالگرد این حادثه دردناک صبح پنج‌شنبه با حضور شماری از مسوولان و خانواده‌های شهدا در آب‌های خلیج فارس گلباران شد.

۱۲ تیرماه سال ۱۳۶۷ هواپیمای مسافربری پرواز شماره ۶۵۵ هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران که از مبدأ فرودگاه بندرعباس عازم فرودگاه دبی بود، بر فراز آب‌های خلیج‌فارس از سوی ناو آمریکایی وینسنس مورد حمله موشکی قرار گرفت و ۲۹۰ مسافر آن به شهادت رسیدند.

پرواز ۶۵۵ ایران‌ایر یک پرواز غیرنظامی بود که پرواز خود را از فرودگاه بین‌المللی بندرعباس شروع کرد و به پرواز خود در مسیری عادی ادامه داد تا اینکه هفت دقیقه بعد از پرواز توسط یک موشک پرتاب شده از سوی ناو وینسس آمریکا در آب‌های خلیج فارس که آمریکا سال‌های سال به ‌بهانه‌های واهی وارد این منطقه است، مورد اصابت قرار گرفت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هرمزگان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بارش باران و برف در برخی استان های کشور